Játékok, amik nagy hatást gyakorolnak a játékosra és el lehet veszni a világukban?
Olyan játékokat keresek, amik sok időre lekötnek és elhitetik a játékossal, hogy részese a történetnek. Nálam már túl magasra került az a bizonyos léc játékok terén és tényleg csak pár játék tud igazán lekötni.
Ilyen játékokra gondolok: Life is Strange, Dragon age, Mass effect, The Witcher (1 és 2), Detroit become human, Deus ex.
Milyen játékok vannak még ennyire részletes világgal, történettel és szerethető karakterekkel?
Ezeket ismerem még, de jelenleg nincs pc-m: Farenheit, Heavy rain, Beyond: Two souls, Gothic, Silent hill 2.
Terben pedig a Disco elysium van, csak leárazásra várok.
Jelenleg csak Xbox-ra is elérhető játékok jöhetnek szóba. PS exkluzívok nem érdekelnek, a legtöbbjüket már végigvittem.
Nekem a Morrowind az etalon, ami a "feelinget" illeti. Bár megvan már 20+ éves, így ne várj modern grafikát, és a játékmenet is gyökeresen más, mint a mai játékokban (pl nincs a térképen egy marker, hogy "oda kell menni"; hanem az emberek adnak ilyen-olyan ködös útbaigazítást, hogy kb melyik ösvényen kell elindulni és valahol mit kell csinálni... továbbá nem lehet mindenféle szart gyűjtögetni és számlálókat pörgetni).
Az Obliviont is szerettem, bár az mainstream-ebb, sokkal kevesebb opcióval és sztorival.
Még ami annak idején tetszett, az a Neverwinter Nights, de ez is megvan 20 éves.
Volt egy Two Worlds II is, amivel még elszórakoztam.
Hellblade: Senua's Sacrifice
Xbox One, Xbox Series S/X-re is kiadták. Senua egy kelta harcosnő, aki pszichózissal küzd: hangokat hall, halucinációi vannak. Ezt ő "sötétségnek" hívja. Egyetlen ember fogadta el Senua-t, Dilion, a szerelme. Csak őt a vikingek feláldozták az isteneiknek, így Senua útra kell a Viking alvilág, Helheim felé, mert beszéde van Hela-val, Helheim úrnőjével... A játékot szigorúan csak fülessel szabad játszani, egyedi az audio élménye. Nincs semmi hub, kijelzés, mindent a "hangok a fejedben" mondanak: merre menj, mit csinálj, ha mögötted van egy ellenség, stb. Többen vannak, van amelyik bíztat, van amelyik kiröhög és nem hisz benned, van amelyik folyton aggódik. A játék két részből áll: audiovizuális puzzle elemekből, ahol fejtörőket kell megoldani, látás-hallást igénybe véve (a hangok segítenek). Szimbólumokat kell keresni a környezetben úgy, hogy az adott szimbólumot több tereptárgy adja ki és egy bizonyos pontról látszódik jól. Másik része a harc, ahol hack and slash módon kell megküzdeni különböző ellenfelekkel. Nem kedves a játék, legtöbbször többen vannak, és nem várja meg, amíg levágod szépen sorban. Nem nehéz, egyszerű, van pár kombó, de élvezetes a harc. A játék készítői konzultáltak pszichiáter professzorokkal és pszichózisban szenvedő betegekkel is, hogy minél valóságosabb legyen az élmény. Igen nyomasztó hangulatú, komor, nem az a fajta játék, ami jó élményt ad, de mégis maradandót hagy az emberben ha végigvitte és odafigyelt a sztorira. Egyébként a játék tele van rúnakövekkel, amikhez odalépve a skandináv mitológia történeteit ismerhetjük meg.
Plague Tale: Innocence
Xbox One és Xbox Series S/X-re is kiadták. 1349, Franciaország. Dúl az angol-francia 100 éves háború, a pestis szedi az áldozatait és még az inkvizíció is üldöz téged meg az öcsédet. A francia nemesi származású Amicia De Rune-t irányítjuk, akinek van egy öccse, Hugo, akinek rejtélyes betegsége van, ezért alig ismerik egymást, mert a kisfiú a kastélyban teljesen elzártan nevelkedett. A játék amolyan túlélő játék, tele logikai-taktikai fejtörőkkel: az ellenséget ki kell iktatnod a parittyád segítségével, amivel kezdetben csak követ tudsz eldobni, később már mást is, amivel tüzet gyújtasz, oltasz el, viszketőport, amivel leveszik a sisakot a katonák. De akár elterelheted a figyelmüket is, nem muszáj mindig ölnöd.
Blacksad: Under the skin
Xbox One-ra is kiadták. Blacksad egy magánnyomozó valamikor az 1950-es évek Amerikájában. Kap egy megbízást, hogy keresse meg egy ökölvívó egyesület boxolóját, aki eltűnt, és ha nem áll ki az ellenfele ellen, akkor az egyesületet elvesztik. Mellesleg az egyesület elnöke éppen felakasztotta magát a terem közepén, biztos nem bírta a stresszt... Jó kis nyomozós játék, jó noir hangulattal. Érdekesség, hogy a talált nyomokat össze kell illeszteni, abból pedig levonni a következtetéseket, amik esetleg újabb nyomokhoz vezetnek. Addig nem tudsz tovább menni, amíg nincs meg minden nyom, ez a része idegesítő néha, mert hát, mindenhol keresed, csak mondjuk boka magasságban nem... Nézz le is néha 😀. A talált nyomokat pedig illesztgetheted egymáshoz. Hasonló mint a Life is Strange azon jelenete, mikor a negyedik részben Max-el kideríted, hol van Rachel. Illetve a Blacksad ugyanilyen döntéshozatalos játék, több befejezése is van.
Firewatch
Xbox One-ra is megjelent. Valamikor az 1980-as években játszódik Amerika egyik nemzeti parkjában. Te vagy Henry, aki magánéleti okok miatt elvállaltál egy nyárra egy tűzfigyelői állást, hogy kiszellőztesd az agyad és átgondold az életed. A munka magányos, egész nap az erdőt járod, bulizó fiatalokat kergetsz, illetve tábortüzeket oltasz el, mert tűzgyújtási tilalom van. Egyetlen emberrel tartod csak a kapcsolatot, a szomszédos őrtoronnyal walkie-talkien, Delilah-val, aki a főnököd is. Ő mondja meg hová menj, mit csinálj. Egy nap viszont arra térsz vissza, hogy az őrtoronyba betörtek, a telefonvezetéket másnap elvágták. A rádiózás során feleletválasztós módon alakítod Delilah-val a kapcsolatot. Egy meglehetősen nagy területen vagy tűzfigyelő, tájékozódni térképpel és iránytűvel tudsz illetve a tereptárgyak alapján. Nehezítheted, ha kikapcsolod azt, hogy mutassa a pozíciód a térképen. Maga a sztori maximum 6 óra, de ahhoz el kell tévedni az erdőben. Többször is. Nekem sikerült 😀, bár én úgy játszottam, hogy a térkép nem mutatta a pozíciómat. Ezért figyelj arra amit Delilah mond, mert ha rossz felé mész, akkor egy idő után nem tudsz vele beszélni, mert nincs semmi interakció lehetőség (nem tud segíteni) aztán bolyonghatsz addig, amíg véletlenül nem triggereled őt, és mondja tovább. De nem vészes, egy idő után megismered az erdőt.
Nekem a grafika nem fontos, Deus ex is 22 éves és nagy kedvencem.
Nyitott világot nem annyira szeretem, de a Morrowind-el lehet teszek majd egy próbát.
Plague tale és a Hellblade valóban nagyon jó játékok.
A másik kettővel már szemezgetek egy ideje.
Kis érdekesség: régen nem tudtam, hogy a firewatch és a Life is Strange két különböző játék és egy unalmas napomon nézelődtem a Steam könyvtáramban és megláttam a lis-t és életem legjobb játékát találtam meg. Firewatch-t akartam akkor kipróbálni, de nem emlékeztem a címére.
Mafia The Game (Classic) 2002
Mafia Defenitive edition 2020
Ha szereted a gengszteres játékokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!