A játékosok szeretik ennyire a nyitott világú játékokat vagy a kiadók?
Én egyáltalán nem szeretem a nyitott világot, de rajtam kívül rengeteg játékos van még. Szóval egyedül az én véleményem nem számít. Elsődleges bajom velük az, hogy túl hosszúak és ebből adódóan monotonok is. Én sokkal jobban szeretem a lineáris játékokat, amik bár rövidebbek, de legalább végig feszesek és nincsenek tele önismétlődő feladatokkal és a történetük sincs szétnyújtva.
De manapság épp az ellenkező irányba mennek a fejlesztők (vagy a kiadók).
Van pár elméletem, hogy miért lehet ez. De szerintem kicsit mind a két fél hibás(?) ez ügyben. A játékosok egyre többet akarnak a pénzükért. Több területet, több játékidőt, lényegében többet mindenből. A kiadók meg ugye több pénzt akarnak és könnyebben bővíthető játékot és a nyitott világot könnyebb bővíteni.
Ti mit gondoltok erről a helyzetről? Mi lehet a lineáris játékok számánának csökkenése mögött? Örültök az egyre hosszabb játékoknak? Szeretitek a nyitott világot?
- A GTA-szerű nyitott világ nagy újítás volt, megengedte az átlag kocka technológiai felszereltsége hogy elterjedjen.
- Divat lett belőle, mert ezt így eddig nem lehetett és hirtelen így lehet és nagy dolog.
- Emiatt sok ilyen játék lett
- Sokan beleuntak, de még nem elegen ahhoz hogy csökkenjen.
Úgy emlékszem hogy így történt.
Bar tényleg elterjedt ez a stílus, de azért kiadótól is függ.
Például nézd meg a mostani MS játékokat ahol még a Halo is nyílt lett, aztán meg egy átlag PS exkluzívot
A kiadók oroszlán része azt szereti, amit a játékosok várnak, akiknek a többsége a PvP, battle royale játékokat preferálják. A nyílt vilagú játékok a 2000-es évek elején élte fenykorát. A hosszabb játék és a nyílt világ nem mindig fedik egymást. És a nyílt világ is lehet lineáris (Mass Effect), mert az nem műfaji megnevezés, hanem a jatékmenet leírása.
Őszintén szólva egyikre sincs igény. A lineáris stílusú játékok nem hoznak újdonságot, kifáradt megvalósítás. Nyílt világból sokat ki lehetne hozni, csak ritka, ami jóra sikerül és kiemeli a többség közül.
Mass effect valahogy kimaradt. Az nem olyan, mint a Dragon age Origins? Úgy értem a térkép megoldása.
Egyébként rengeteg játék egyre nyitottabb, ha van értelme, ha nincs. Erre jó példa a 2018-as God of War. Szerintem abban a játékban kegyetlen felesleges volt a gyűjtögetés. Simán lehetett volna teljesen lineáris, picit nyitottabb térképpel.
"A lineáris stílusú játékok nem hoznak újdonságot, kifáradt megvalósítás"
Miért? Nagyon sokszor van értelme, pl. immersive sim.
Az open-world azokhoz képest össze-vissza és kevésbé "élő" szokott lenni
Azért én se egészen CoD4 szerű csőjátékra gondolok.
De a szabadság is jelenthet sok mindent. Például egy RDR2 számomra egyáltalán nem szabad, hiába nyitott világú. Számomra a történet megváltoztatása jelenti az igazi szabadságot. És a történettől csak egy dolog fontosabb számomra egy játékban és ez a dolog a hangulat (vagy atmoszféra). Mert hiába jó a történet, ha egyáltalán nem tapaszt a játék a monitor elé. És egy közepes történetet simán meg tud menteni a hangulat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!