Miért ennyire nehéz a LoL?
alig megyek közel az ellenséghez és már megölnek😩
próbálok a háttérben maradni, sunyiban lőni, de rámjönnek és ki is nyírnak
vagy az elején mindenki így kezdte? nagyon bénának érzem magam és kezdi elvenni a játéktól a kedvemet..
Én mint olyan ember aki ezer éve lolozok, egy igazán jó tanácsot tudok neked adni: Ne vedd túl komolyan a játékot. De tényleg. Ha rankedre adod a fejed, vegyél nyugtató bogyókat is bőven, mert ez sajnos ilyen.
Haverokkal tolni éri meg a legjobban, vagy fun gamemodeban chillezni, estleg normál vagy aram meccseken, de a ranked az egy teljesen más világ. Rengetegszer töröltem le a játékot a ranked miatt.
Az a helyzet hogy a ranked egy illúzió.
A játék ahogy fent is írták egy teljes "coin flip" tehát konkrétan szerencsejáték, és az, hogy ehhez rankedet raknak, olyan mintha a szerencsejáték zrt. rankedet készítene a lottóhoz.
Azt az érzetet adhatja, hogy ha magasabb szinten vagy jobb játékos vagy, de ez csak egy álca, amivel függőséget okoz a lol. Hidd el, magasabb szinteken is ugyan olyan balfaszok vannak mint alacsonyabb szinteken, max egy picit informáltabbak a játékosok, esetleg jobban bírják ezt az eléggé trágya rendszert, és több idejük van.
Olyan pszichológiai trükköket alkalmaz, mint hogy presztízst teremt a ranked osztályoknak, és folyamatos kitűzött célok (divisionok) elérésével ösztönöz a feljebb jutásra. Ezt többek között azzal is eléri, hogy a challenger szintet teljesen heroizálja, a kliensbe teszi a challengeres LCS-s csapatok játékosait, mint példaképet, a játék töltőképernyőjén kerettel minden csapattagodnak megmutatja hol állsz rankedban, hogy azt is szépíteni akard, stb.
Így persze akarni fogod, hogy minél feljebb juss. Pont ezt akarják. Éppen ezért tesznek az ellen, hogy könnyen elérd vagy hogy egyáltalán elérd.
A rendszer pontosan tudja a meccs során elért adataid alapján, hogy a játékosok között kb hol vagy. (megölt minionok, killek, dmg kiosztás, betalált cc-k, kapott sebzés, stb.) és ha magasabbra szeretnél jutni, direkt hátráltat a rendszer. Ezt hívják Elo Hell-nek. Beszédes az elnevezése, konkrétan "pokolra juttat" a játék.
Tehát ha téged platinum 3 körülre szán a gép, akkor egy győzelemért KEVESEBB LP-t ad neked, például +10/14, a vesztett meccsért TÖBBET von le. Tehát -20/25 LP akár. Így mintha szembe fújna veled a szél egy futáson, nyom téged hátra. Ha igazságos lenne a rendszer pontosan ugyan annyi pont járna egy győzelemért, és egy vesztett meccsért is, vagy legalább ha kiemelkedő teljesítményt nyújtottál egy meccs során, nem vonna le, hanem még egy vesztes meccsért is járna LP. Ez történne, ha valóban a tudásodat pontoznák, ha a teljesítményedre menne ki ez az egész, és nem arra, hogy függővé tegyenek.
Az pedig már kész röhej, hogy ha a meccs közepe táján kifagy vagy ki ragequitel egy csapattársad, azért a te pontjaidat fogják majd levonni. És e4z többször fordul elő mint hinnéd. Magasabb szinten is bevágják a hisztit rankeden, a legapróbb dolgokért is.
Itt jegyezném meg, hogy szerintem egyáltalán nem véletlen, hogy annyi játékos "sír" amiatt, hogy túl gyenge, a szintje alatti játékosokat kap a csapatába, míg maga ellen a szintje fölött válogat a rendszer. Én úgy gondolom hogy a matchmaking ezzel is beleszól abba, hogy terelgesse a népet vissza a saját helyére a rendszeren belül. Persze nem minden meccsre igaz ez, 1-2 meccsre kaphatsz rangod beli játékosokat hogy picit feljebb juss, aztán kapod pistikét 0-10es junglerként és máris vissza is mész a helyedre. Én úgy gondolom hogy mindenkit így szívat a rendszer, nem csak 1-1 embert. Aki egy meccsen úgy elruház téged hogy 20-2ben nyer, a következő néhány meccsen belül "megadja a tartozását" a riot games, kapja majd ő is maga mellé a gyengébb társakat és lesz majd ő is 0-10ben.
Esetenként persze nem csak 1-2 meccses távlatban csinálja ezt a játék. A legtöbbször streakekben, hogy ne vegye el rögtön a kedved, és ezzel is függőséget okozzon. Ad egy jó win streaket 5-6 meccsre, aztán pedig a következő jó néhány meccs olyan lesz amilyen.
Tehát ha logikusan nézed is, egy olyan játékban, ahol 5 ember közül csupán te egyedül vagy, és további 4 embernek kell minimum elfogadható teljesítményt nyújtania / nem kiafkolnia ahhoz hogy személyesen te ponthozz juthass, már egészen felháborító.
Ez a játék onnantól követeli az idegrendszeredet, a hétöznapi nyugalmadat, idődet, és minden kitartásodat igazán, amint célod lesz vele ranked ügyileg.
Ha csak magadnak játszol, azért, hogy egy-két órára kikapcsolhass, vagy csak hogy jól érezd magad, akkor nem tehet úgy tönkre ez a játék.
Én mégis azt látom a legpusztítóbb jelenségnek, hogy emiatt az átkozott ranked rendszer miatt a legtöbb játékos magát hibáztatja, hogy nem elég jó ahhoz, hogy feljebb jusson. De én azt hiszem, senkinek nem kellene magát ostoroznia azért, mert nem játszik olyan erősen átlag feletti szinten, hogy 1v5-ben nem tud lehozni minden egyes meccset, úgy hogy 1 ember afk, a többi feedel, mialatt az ellenfelek életük meccsét játszák. Ha nem vagy 1v9 carry, ne is érezd azt hogy jó a játék és hogy te is jó vagy benne?
Tudjuk tehát, hogy megtörténik hogy gyenge játékosokat kapsz magad mellé, erősebbeket ellened, sőt, sokszor már a champion selectnél eldőlnek a meccsek.. Tudjuk, hogy ez megtörténik. De akkor ne mutatkozzon mindez meg a te pontszámodban, ne vigyen téged lentebb.
Én ezen logika alapján játszok általában váltakozó játékmódokkal, vagy normált, és legtöbbször haverokkal, voice chaten. Úgy valóban az élményért töltöm a lollal az időmet, és jól is érzem magam, egy defeat is jobban tud így esni, a játék elől is jobb kedvvel állok fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!