A f2p játékoknak honnan van bevételük?
Biztos nagyon hülye kérdés, de hónapok óta ezen gondolkozom. Azoknak a játékoknak amiket ingyen lehet játszani honnan van pénze? Pl a Genshin Impact, oké hogy sokan vesznek benne dolgokat de a legtöbb játékos vagy f2p vagy csak ritkán vesz valamit. Annyi fizető felhasználó lenne hogy "eltartják" a játékot? De akkor meg miért érdeke bármelyik játéknak, hogy legyenek ingyenes felhasználók? Kicsit bonyolult elmagyarázni a kérdést, de arra lennék kíváncsi hogy miért éri meg egy játéknak ha vannak f2p felhasználói, valaki ad nekik pénzt azért ha x ember játszik a játékkal?
De nem is csak játékokra vagyok kíváncsi, hanem bármilyen ingyenes szolgáltatásra, pl az Instagram. Mivel az instagram ingyenes, honnan van bevételük (a reklámokon kívül)? Valaki fizet nekik azért, hogy több milliárd felhasználójuk van? Vagy honnan ilyen gazdagok?
Genshin Impactet nem ismerem, csak olyanoktól hallottam akik játszanak vele, hogy egy idő után ha nem teszel bele pénzt, akkor egy dögunalom szétgrindolás az egész játék hogy haladhass előre.
Úgy általánosságban meg cosmetikek, season passek stb.. egy rakat pénzt hoznak. Szerintem sokkal többet, mint az hogy egyszer megvesznek az emberek egy AAA-s játékot.
Játékon belüli vásárlások.
Facebook és társai pedig a felhasználók adataival kereskednek.
"De miért jó egy játéknak ha olyan felhasználói is vannak akik nem fizetnek nekik semmit?"
Azért, mert ezek a játékok arra építenek, hogy egy kis százaléka a játékosoknak ráfügg a játékra, és több száz, esetenként több ezer eurót/dollárt elkölt benne. Szóval lényegében ingyen kipróbálhatóvá teszik, hogy minél több ember kipróbálja, és az a kevés, aki hajlamos a függőségekre majd jövedelmezővé teszi a dolgot.
Ez a legundorítóbb üzleti modell.
Persze ez nem azt jelenti, hogy mindenki aki fizet ennyit fog költeni rá, de egy kis részük igen, és ez elég is.
Ha megy az angol. https://www.youtube.com/watch?v=1EcLbewUexg&t=867s
De bizony, van annyi fizetos jatekos, hogy fenntartsanak egy ingyenes jatekot.
Lenyegeben egy kozremukodes az egesz.
Az ingyenes jatekosoknak szukseguk van a fizetos jatekosokra hogy fenntartsak a szervert helyettuk.
A fizetosoknek szukseguk van az ingyenesekre, hogy nepszerubb legyen a jatek es fenntartsak a kareskedelmet. Meg hogy egyaltalan legyen kivel/ellen jatszani.
Mint Genshin játékos, úgy szólok hozzá:
Vannak pl YouTuberek, vagy Twitchen lévő streamerek, akiket meg pl néznek azért, ahogy vásárolnak olyat, amiből aztán karaktert/fegyvert szerezhetnek, lehet ez (ahogy a 6. írta), hogy akár több ezer euró/dollár, de van olyan, aki akár ilyen 5-10 ezreket is költ, amiből lesz bevétel, hiába van pl.. 3 millió ember, aki nem fizet semmit, lesz mondjuk 500 aki fizet rendesen, 1000-10000 aki kicsit kevesebbet meg mondjuk pár 100 ezer akik néha-néha
Egy új karakter (pl az előző) 21 napig volt és kerekítve 9,2 millió dollárt hozott nekik
És még ott van az, hogy ők is reklámozzák magukat, arra is kimegy a pénz viszont embereket "csalnak" be magukhoz, akik (ismét 6.-at idézve) "függőségre" alapozva lehet fizetnek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!