Régebbi játékok, hogy futnak Windows 10-en?
Leginkább 2 játékokra gondolok, az egyik a Dead Space, a másik pedig az Outlast.
Illetve összeségében a régebbi (kb 10 éves) játékok mennyire indulnak el probléma mentesen?
Nagyon esetleges. A Dead Space nem gond, de sok játék igen és nem csak a DRM a kérdés. A 2000 előtti Windows játékokra is igaz ez. A DOSBox a DOS játékokat kb. 90% hatékonysággal fedezi.
A játékok koruk termékei, ezért sokszor előfordul, hogy ha futnak is, nem úgy futnak, mint a saját koruk hardverén és operációs rendszrén. A már nem támogatott legacy feature-ök miatt a játék nem úgy hangzik vagy nem úgy jelenik meg, esetleg stabilitás gondokat okoz. Ez elég gyakori probléma.
Csak egy példa. Régen, amikor a játékok még csak 16 bites színmélységben rendereltek egy dithering nevű eljárást használtak, hogy elkerüljék a gradienseknél jelentkező sávosodást. Ezt viszont a Geforce FX sorozat támogatta utoljára, így modern hardveren a játékok, amik ezt alkalmazták sokkal rondábbak, mint korukbeli hardveren.
Vagy például a DirectX 10 korszak hozománya volt egy új típusú bump mapping, ami régi játékoknál szintén gondokat okoz.
Hang terén az NT6.x (Vista/7) effektíve megszüntette a hardveres gyorsítást, így pedig lőttek az EAX és A3D hangnak. Ezt wrapperekkel többé-kevésbé megpróbálták megoldani (pl. Creative Alchemy), de a működése, illetve helyes működése eléggé esetleges.
2010 az tegnap volt, nem regen
2000 tol regebbiek a regiek mint utaltak ra
de a nagyobb cimek mennek rajta mert megcsinaltak oket hasznalhatova
2011 ben jott ki a Skyrim
es hat az 2022 es ja szoval 2021 es jatek
napjaink jateka
csak legnagyobb kezenfekvo peldanak
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!