Idősebb Gamerek / ex-gamerek, ti hogyan élitek meg most a játékokat?










31 vagyok. Az AAA szinte teljesen szarrá ment, 99%-ban félkész, túlegyszerűsített játékok casual gamereknek, akik csak gondolkodás nélkül végig akarnak rohanni a játékokon, nem elmélyülni a világában és megismerni az általa kínált mechanikákat.
Leginkább az indie és budget játékok között találom meg a számításomat. Ott nagyobb az alkotói szabadság, mernek kockázatot vállalni és megcélozhatnak speciálisabb igényeket is.
#1 nem azt mondom, hogy régebben minden jobb volt, de a mai játékok inkább csak a régiek továbbfejlesztései, és nem új ötletek, nagyon kevés ami tényleg újdonság, mint anno pl a Portal. És nekem ezért unalmas kicsit...
#2: amiket felsoroltál indie cuccok azok sem újdonságok, a Wreckfest előtt ott volt a Flatout pl, a Divinity előtt a Diablo, Assetto Corsa előtt nem is tudom, GTR? De igazad van, mert csomó indie cucc alkotott olyat ami eddig nem nagyon volt, én nem tudnék visszaemlékezni pl hogy a Five Nights At Freddy's előtt hasonlóak lettek volna, vagy a Minecraft előtt, de azért tegyük hozzá hogy 10.000 indie szemétre jut egy normális indie játék :/





"pl, a Divinity előtt a Diablo"
Semmi köze a kettőnek egymáshoz. Még ha a Baldur's Gate-et mondtad volna. A Diablohoz a The Incredible Advennture of Van Helsing hasonló.
Egyébként nem kell minden játéknak feltalálni a spanyol viaszt. Bőven elég, ha jól csinálja, amit csinál, nem pedig elcseszve, mint az AAA játékok 99%-a.
A FNAF pedig pont a 10 ezer indie szemét közé tartozik amúgy.





27 éves vagyok. Én annó az MMO-kat szerettem. Főleg a WoWot. de mindegyik átment arra hogy minél több időt tölts a játékkal ha valamit el akarsz érni ha nem csinalod nem tudsz lépést tartani módra. Míg régen volt olyan hogy heti kötelező ha legjobb cuccokkal akartál villogni, utána meg azt csináltad amihez kedved volt. Ebből most már napi 4-5 óra kötelezőt csináltak rohadt unalmas lett ez a "muszályozásos rendszer".
Így áttértem az FPS-ekre. Például Battlefieldel szeretek játszani, World of Tanksot is imádtam de az is ellett cseszve a mikrotranzakciókkal





Sajnos nem tudom, hogy miből gondoltad, de a VR nagyon nincs gyerekcipőben, nem kiforrott, mint a PC, de nagyon is jó cuccok vannak már, köztük teljesen jól működő hand tracking, wireless vr (gép nélküli) stb...
Egyébként én is érzek hasonlóságot, hogy gyerekként mennyi mindennel eljátszottam, most nem, de én azt vettem észre, hogy nem a játékokat unom, hanem a játékstílusokat, az fps játékok már nem kötnek le, mint régen, átszoktam a crpg, arpg és platformerek világába...





A commodore ideje volt az aranykor. Bocs, muszáj volt javítsalak.
A játékok java részén teljesen fölösleges agyalni.
Majd minden játékhoz tálalsz hasonlót.
Azon is fölösleges agyalni, hogy ki mit "lopott".
Vannak igények és ötletek. És az apróságok nagy különbséget tudnak okozni.
Én elsősorban a Never ending story-kat szeretem.
Ilyen a Space Engineers. Hasonlít a Minecraft-ra. Abban, hogy "kocka" rendszerben működik. Amúgy űrjátek.
Ott az Elite Dangerous. Az elődje az Elite volt. Senki nem tagadja. Mégis jó játék.
Az X sorozathoz hasonló sincs.
És mindig más egy kicsit a játék. Nem is játszottam mindegyikkel.
Eve online. Olyan gazdasága van, amivel más játékban nem találkoztam. Konkrétan a játékosok alakítják az árakat.
Ez a része hiányzik is az Elite-ből.
Star Citizen. Olyat akarnak alkotni, amilyen nem létezik. Sosem fog elkészülni. Csak lenne már normálisan játszható.
Én azt látom, hogy nagyon sok játékot már úgy csinálnak, hogy a hülye is tudjon vele játszani. Elveszik a kihívást.
Nagyon jó példa a WoW.
Régen jól jött a script a harcoknál, illetve sok ikont kellett használni.
Most nyomkodom egytől négyig és ennyi.
Régen trénerhez kellett menned. Meg a druidának nem egyszerű feladatokat megcsinálni az alakváltozáshoz. Most minden jön magától. Semmit nem kell tenned, csak farmolni.
Persze, a cél, hogy mielőbb elérd az új kiegészítő szintjét.
2 hónap nem intenzív játékkal 100-ra jutottam.
HC meg esélytelen 3 műszak mellett.
Azt is látom, hogy az internet elszabadulásával a fejlesztők csesznek a dolgokra és simán kiadnak egy alfának, bétának minősülő játékot készként. Aztán nem telik el egy hét és jön a javítás.
Cyberpunk jó példa. De az X is. Legalábbis az utolsó kettő ilyesmi volt.
NMS se debütált valami fényesen. Bár buggal nem találkoztam, csak a tartalommal volt gond.
Sajnos mindegy, hogy nagy csapat vagy kicsi.
De az Elite pl. sikeresen startolt.
RDR2 sokkal kevésbé.
A VR-rel a bajom a grafika. Nem éles. Illetve, hogy nyáron elég izzasztó.
Most 3 monitorom van, nekem ez a VR. Jó lenne egy SimPit cucc, de sok helyet igényel és drága is. Kellene hozzá egy új gép.
Ha egy játékban nem vagyok biztos, akkor megvárom a közvéleményt és nézek pár gameplayt.
Van pár kivétel. Pl X4. Egyértelmű volt, hogy várok. Vártam is jó egy évet.
Space Engineers-t még EA korában megvettem.
Elite-tel nem vártam. Egyértelmű volt.
Cyberpunk-kal szerencsére vártam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!