XBOX Series X-en a visszafele kompatibilis játékok miért nem magyar menüvel töltődnek le?
Köszi a pontos választ. Amúgy meg tiszta szégyen. Nem ezért fizettem. Másrészről azt se értem mi a bánatnak tölti le az egész játékot?
Miért nem rakja fel lemezről, és akkor meglenne az összes támogatott nyelv, utána meg letölt hozzá egy patchet, hogy az SX-en is fusson. Így lenne logikus. Nem beszélve arról hogy egyik régi Forza Motorsport se megy, pedig azok a kedvenceim és igazi húzócímek.
Azt se értem hogy pl Forza Horizonnál a Rally-s DLC-t se rakták vissza a frissítéssel. Meg különben is mi az hogy leveszik? Éhenhal a Microsoft ha egyik ezeréves szerverére felpakolja ezeket a régi DLC-ket és még ha 20 kb/s-al is de le tudná újra tölteni aki megvette. (Sony se jobb, Gran Turismo 5 és 6 összes frissítését levágták miközben még a 7 meg se jelent).
Komolyan mondom ki van tokom velük, PS1-PS2 korszak sokkal jobb volt.
Azért mert a visszafelé kompatibilitás új Xboxokon nem úgy működik ahogy régen bizonyos gépeknél. Régebben vagy tartalmazta egy konzol az eredeti hardwaret vagy pedig írtak hozzá egy általános programot ami több kevesebb sikerrel ugyanúgy futtatta a játékot mint az eredeti gép.
A régebbi (Xbox 360 vagy eredeti Xbox) játékok nem a lemezről futnak Xbox Oneon/Seriesen hanem gyakorlatilag letöltöd a játék új gépekre átfordított változatát. A lemez csak ahhoz kell, hogy igazold, hogy megvetted. Ha digitálisan veszed meg akkor anélkül is fut. Ennek kevés hátránya van, az egyik a speciális kiadások hiányossága mint esetünkben a nyelv, a másik, hogy nem lehet a játékok 99%-át futtatni csak amiket megcsináltak. Előnye viszont, hogy így alkalom nyílik a játékok feljavítására (egy bizonyos szintig). Az összes kompatibilis játék jóval jobb minőségben fut az emulátorban és ez nemcsak azt jelenti, hogy nem akadozik vagy gyorsabban tölt. A játékokban például be van állítva, hogy mindig a legjobb minőségű textúrákat rakják ki. Régi gépeken mindig a program aszerint próbálta egyensúlyozni a képminőséget, hogy mennyi erőforrás állt a rendelkezésére és sok játékban a legeslegjobb minőség (ha csak álltál és nem történt semmi) is rosszabb volt mint amilyen minőség volt tárolva a lemezen. A visszafelé kompatibilis verziókban mindig ez az "elérhetetlen" minőség jelenik meg. Még sok egyéb dolog van, extra élsimítás, nagyobb felbontás és HDR támogatás, hogy csak párat említsek.
Igazad van abban, hogy az MS megtehetné, hogy erre jobban figyel, de sajnos kis piacokon mint amilyen a mienk nagyon kevés játékot adtak el és ezért ez egy ezredrangú szempont. A feliratozás pedig nem csak úgy működne, hogy bemásolják egy mappába, mert a 360as időben még nagyon lazán kezelték a fejlesztők a játékok kódjait. Talán te is hallhattál róla, hogy sok játéknak egyszerűen elveszett az eredet verziója ezért nem is készül belőle felújított változat. A Red Dead Redemption 1 az egyik ilyen híresebb játék amiből azért nem készült soha remaster, mert akkor még a Rockstar nagyon rosszul kezelte a fejlesztéseit és a kód egy rémálom amit már senki sem lát át. Amikor a GTA San Andreas kijött egy úgynevezett felújított változatban újabb konzolokra az sem az eredeti Xbox/PS2es változat hanem egy iOS port amiből rengeteg minden hiányzik, tele van bugokkal, csúnyább és nagyon máshogy viselkedik mint az eredeti. Azért mert az eredeti kód része már nem volt meg és gyakorlatilag kipótolták ahogy tudták. Lényeg a lényeg, hogy a 360as időben még az online store (marketplace) is egy tákolmány volt, minden országét külön kezelték és mindenki úgy rakott fel oda dolgokat ahogy tudott. Valószínűleg a magyar változatú eredeti lemez sincsen már meg ami egy teljesen külön szoftvernek számít.
Az, hogy miért nincsenek fent régebbi játékok és a DLCik már a neten pedig két ok miatt van. Az egyik, az, hogy a benne található licenszelt tartalmaknak (zenék, márkák) van egy lejárati ideje. Addig használhatja és húzhat hasznot belőle a fejlesztő. Régebben ez nem volt gond mert legyártottak X dbt lemezt és még esetleg volt egy Y db újranyomás mielőtt lejárt a licensz és aki akarta megvette. A lemezek készen voltak még ha nem is adták el mind azoknál már nem volt plusz licenszdíj. Sajnos a neten fent található játékoknál nem így van. Ameddig fent van használatnak számít, így amikor már a játék "ezer" éves (ami manapság 4-5 év kb) és szinte eladhatatlan senki nem akar évi milliós díjakat fizetni érte. A másik pedig, hogy a fejlesztő eltűnik, a cég megszűnik, így a szerződésnek is vége. Számtalan játék tűnt el a liveról / psnről hiszen megszűnt az eredeti kiadó/fejlesztő és a konzolgyártó nem árulhat olyan programokat amiknek nincs jogi háttere (hiszen például ha később feltűnik egy új jogtulajdonos akkor joggal perelhetné őket az elmaradt hasznáért).
Hűha, ez komoly válasz volt megint.
Mondtam én már évekkel ezelőtt is, hogy nem lesz jó vége ennek a lemezmentes világnak, hát tessék! De hogy ilyen trehányak legyenek a fejlesztők, mi az hogy nincs meg a kód, basszus nekem magán felhasználóként ha egy 15 éves CD-n is de megvan még a Siemens MC60-al fotózott összes képem, stb. Ezek nem hallottak biztonsági mentésről?
Gears of War 2 egyik kiegészítőjében meg hol van magyar felirat, hol nincs. Amatőrökre kéne bízni, sokkal jobbat csinálnának.
A Bully-t kiadta újra pénzért a Rockstar PC-re hibásan, nem támogatja a widescreent és folyamatosan kifagy. Egy amatőrök által írt, githubról leszedett patch nélkül sosem tudhatod mikor dob ki és veszik oda mindened amit nem mentettél.
Nagyon elkanászodtak ezek a kiadók meg fejlesztők, a Cyberpunk esetében is teljesen jogosnak tartom ha meghurcolják őket, ilyen szemetet kiadni a világ szégyene.
Amivel lehet eredeti formájában játszom, eszemben sincs eladni az X360-at sem, van PS1, PS3, PS2 csak rossz de megjavíttatom, mert a remaster meg abackward compatibility egy rakás szar.
A Toy Story 2 film majdnem elveszett mert véletlenül valaki letörölte az eredeti fileokat a központi szerverről (a backup meg valami hiba miatt nem működött). Szerencsére az egyik dolgozó tartott egy régebbi példányt belőle a saját gépén otthon. A StarCraft 1 eredeti forráskódját pár évvel ezelőtt találta meg valaki valahol akinek semmi köze a céghez és visszaadta nekik (mert a Blizzard elvesztette/kidobta az összes többi példányt). Lehet, hogy ma ez sokkolónak tűnik mikor ilyen komoly biztonsági mechanikák vannak a cégeknél, de régebben - főleg a 360-PS3 megjelenése előtt - ez egyáltalán nem volt alap. Egyszerűen nem volt ilyen dolgokra se bejáratott módszer se szokás és feleslegesnek is tűnt. A legtöbb játékot pár tucat vagy kevesebb ember készítette, a videojáték ipar nem volt ekkora üzlet, sem az újrakiadások. Bizony a legtöbb projektben csak néhány ember volt aki nagyjából képben volt mindennel, a tudás szájról szájra öröklődött és senki nem gondolt arra, hogy majd valaki később játszani akar ezer éves játékokkal. A legtöbb játékot sohasem dokumentálták rendesen. Fusson azon a célhardveren amit az aktuális konzolgyártó csinált és kész. Patchelésre úgysem lesz lehetőség.
A Gears of War 2 kiegészítőjében azért olyan a magyar felirat mert a feliratozás akkor készült el amikor a játék első verziója véglegesítve lett. Utólagos fordításra nem került sor, mert pénzbe kerül. A Road to Ruin DLC fejezet (ami a sztori közepén játszódik ha jól emlékszem) eredetileg a játék része lett volna, de az idő szűkössége miatt már nem volt idő befejezni így letiltották. Ezért készült fordítás az eredetileg tervezett részhez. Utólag viszont az Epic kibővítette (amihez meg már nem volt fordítás) és kiadta. Ezért felemás a végeredmény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!