Mi a különbség a roguelike és roguelite ok között, milyen játékokat ajánlanátok egy totális kezdőnek, milyen tanácsokat adnátok és végül minek mondták ezekre a fajta játékokra, hogy szadisták?
Minél inkább hasonlít egy játék az 1980-as Rogue-ra, annál inkább roguelike :)
Jellemzői például:
-véletlenszerűen generált labirintusok
-RPG elemek és általában egy karaktert irányítasz
-körökre osztott
-grid(rács)-alapú mozgás
-permadeath: menteni nem tudsz, max kilépésnél megjegyzi az állásod a játék és ha meghalsz, kezdheted a legelejéről - főleg ebből ered a szadista jellegük
Továbbiak: [link]
Ilyenek pl: Dungeons of Dredmor, DoomRL, ToME4, Dungeon Crawl Stone Soup
Roguelite: Szerintem ez inkább csak egy jelző, nem külön játékműfaj. Bármelyik játék lehet roguelite, ha random generált pályákat és permadeath-et adsz hozzá. De általában még a permadeath-et sem veszik szigorúan, vannak dolgok amiket unlockolhatsz és megmaradnak a későbbi végigjátszásokra is.
Javasolni nem tudok, mert milliónyi roguelite van, egymástól teljesen eltérő játékmenettel, nézd meg a steamen milyen játékok vannak a címke alatt. Sajnos sokan ezeket is roguelike-nak hívják, ami elég zavaró tud lenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!