A Nintendo konzolok hogy lehetnek manapság még életképesek (az Android játékokkal szemben)?
Totál laikusként kérdezem. Az XBOX/PS esetében tisztában vagyok miért jó: vannak exkluzív játékok amik pc-re nincsenek, nem kell folyamatosan gépet fejleszteni, grafikailag szinte ugyanolyan szép, könnyű telepítés és maximális kompatibilitás.
Na de a Nintendo kissé elavultnak tűnő címei hogy lehetnek manapság életképesek, mikor egy középkategóriás telón is gyönyörű grafikájú játékokat lehet szinte fillérekért megvenni a Google Play-ből miközben ezernyi más dologra is tudod használni a telót?
#1
"A grafika meg sosem volt a Nintendonál szempont"
Ez nagyon nem igaz. A Game Cube-ig bezárólag igenis odatették magukat grafika terén. És nem csak hogy próbálkozott, hanem kifejezetten versenyképes is volt:
Ezt a hülyeséget csak valamikor az utóbbi 10 évben találták ki, hogy mentegessék a Nintendo harmat gyenge casual konzoljait.
Miért népszerű? A Nintendo a gamer világ iPhone-ja. Rengetegen megveszik már csak a neve miatt is, ha jó, ha nem.
Két dolog miatt népszerűek a Nintendo konzolok. Az egyik a "gimmick", vagyis szinte mindig eltalálnak valami olyan egyedi dolgot amit csak ők csinálnak és nagyon tetszik az embereknek. Amikor ez nem sikerül, azonnal cserélik a konzoljukat (lásd WiiU). Míg a nagy konzoloknál és PCnél ritkán van valami olyan extra amire az emberek felkapják a fejüket (talán ez a dualsense rezgés a PS5nél érdekesnek tűnik), a Nintendo (majdnem) mindig betalál.
Második pedig a játékok. Lehet, hogy ez megsért pár embert, de a Nintendo játékai folyamatosan olyan kiválóak, hogy csak miattuk is megéri konzolt venni és igazából a Nintendo így is kezeli a rendszerét hosszú évtizedek óta. Ők építenek egy hardvert amihez ők csinálják a legjobb szoftvert, mondhatni egymáshoz tervezik a gépet és a játékokat. Ha más is ki akar rá adni valamit akkor hajrá, de ők nem fogják akárki kedvéért úgy megcsinálni a gépet, hogy fusson rajta a GTA.
A mobiltelefonokkal kapcsolatban meg elég hasonló a helyzet mint amikor a Sony kiadta a PSPt és PSVitat. Emlékezzünk akkoriban a Nintendo hordozható gépei gyakorlatilag szinte teljesen 2Dsek voltak vagy csak kezdetleges 3D grafikát tudtak, míg a hordozható PSek gyakorlatilag nagyon közel voltak a nagygépes szinthez. Mégis totálisan megbuktak és a Nintendo legyőzte őket kb egy év alatt. Ugyanis pontosan az volt a legnagyobb hátrányuk, hogy nem volt semmi extra, "gimmick". Kb ugyanazokat a játékokat játszhattad rajtuk mint otthon a nagygépen. A Nintendo nagyon jól tudja, hogy senki nem azért venne egy Switchet, hogy GTAzon rajta, hanem azért, hogy valami egyedi dolgot tapasztaljon amit arra terveztek.
Emellett ne felejtsd el, hogy amivel a legtöbben játszanak mobilon az F2P mikrotranzakciós cucc, amiben naponta kell farmolni ugyanazt. Nagyon nem egy kategória az egy teljes (Nintendo) játékkal. Még a Nintendo mobilos játékai is ugyanolyan vacak lehúzós darabok, közel sincsenek a normális dobozos szoftvereikhez. Nagyon nem egy kategória a kettő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!