Mi tartott 8 évig a cyberpunk 2077 fejlesztésénél?
A hype-hoz képest igazán nem számít soknak. A setting is van olyan átgondolt és lenyűgöző, hogy érződjön rajta a 8 év. Ami tényleg gáz, hogy optimalizálatlan, és szerintem fejleszthették volna még kicsit. Az irányítás és az AI néhol kifejezetten fapadosnak érződik.
De hát a CD Projekt RED egy független lengyel videójáték-fejlesztő csapat. Természetes, hogy kihasználják az időt a fejlesztésre és nem vesznek minden fogyasztói elvárást ugyan olyan komolyan. Arra mennek rá, hogy tökéletes legyen a story és a hangulat. A műfaja a játéknak is RPG. Hiába tűnik sokaknak kíber GTA-nak.
Szerintem nem számít soknak a 8 év. Meg hát itt is biztos voltak aktívabb és "kevésbé produktív" inkább csak ötletelős, vázlatolással teli napok, hónapok. Ezek összeadónak természetesen. Nincs mögöttük egy kiadó, aki folyamatosan ostorral csapkodja a dolgozókat. Független fejlesztő csapatként pont megtehetik, hogy akkor adnak ki egy játékot, amikor úgy ítélik meg. Náluk ez 8 év után történt meg. És ennek nyilván rengeteg olyan oka volt, amiknek a megismeréséről mi földi halandók csak álmodozhatunk. Ráadásul sokkal kevesebben vannak egy projektre mint pl. az EA esetében. Tehát a AAA szint elérése sokkal több idő nekik (amúgy is).
"Ami tényleg gáz, hogy optimalizálatlan, és szerintem fejleszthették volna még kicsit."
Az ezzel a probléma, hogy nem tudjuk pontosan a CDPR anyagi helyzetét. A TW3 fejlesztése is eléggé drága volt NEKIK. A végefelé már repkedtek pletykák, hogy ha nem jönnek be az eladások, akkor lemehet a roló. A Cyberpunkot is többször elhalasztották már, a túl sok halogatás pedig ki tud hatná a játék fogadtatására.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!