A call of dutyknak miért kisebb a gépigénye mint pl a gta-nak?





GTA-ban tényleg sokkal nagyobb pályák vannak, de ami szerintem még fontos, hogy sokkal több dinamikus dolog/objektum van gta-ban. Egy multiplayer cod pályában kb csak a playerek mozognak, esetleg töltények, nincsenek benne NPC-k, kocsik amiknek a viselkedését szimulálni kell (bár AI játékosok gondolom vannak, de valószínűleg nem annyi féle/fajta, mint gta-ban, ahol még a prérifarkasnak is van saját AI logikája), a legtöbb dolog csak statikus pályaelem, így a fényeket be lehet többnyire égetni (cooked/baked lighting). Dinamikusan mozgó objektumok esetében dinamikusan kell számolni a fényeket is rajtuk. Gta sokkal inkább hasonlít a valóságra, annak a bonyolultságára, mint egy cod, ahol mész egy játékossal és lőni tudsz, semmi mást.
Egy érdekesebb kérdés, ha nem a cod-ot veszed példának, hanem a battlefield-et, ahol már tudsz járművekbe beszállni (helikopter, tank, autó), érezhetően közelebb van a kettő komplexitása egymáshoz, de azt hiszem nem véletlen, hogy a GTA V a valaha írt egyik legbonyolultabb szoftver a világon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!