Leírnátok, hogy mi a jó a Skyrim játékban?
Arrol nem is beszelve, hogy annyi modvan hozza, mint egen a csillag. 100+ kuldetessel.
En emlekszem ugy vittem vegig, hogy nem is tudtam. Vannak mellek kuldetesek amiket eszre se veszed, hogy nem fo kuldetes.
Ajanlom a skyrik special editiont. Sokkal szebb a grafika, ha csak emiatt nem volt eddig vele kedved jatszani.
A Skyrim sikere nagyon összetett. Grafikailag sosem volt igazán kiemelkedő, de nem is ez a lényeg. Leginkább a világa. Ő fő küldetés szálat gyorsam végig lehet játszani, ellenben több száz küldetés van azokon kívül. És itt nem a "menj oda, ölj meg 20-at" küldetésekről van szó, hanem kidolgozott történetű és párbeszédekkel teli szálakról, amiknek esetekben saját grandiózus tetőpontja és lezárása van.
Példának okáért (spoiler mentesen):
Ha csatlakozol Riften városa alatt lévő Thief Guild-hez, akkor először pitiáner feladatokat adnak. Gyújtsd fel ezt, lopd meg azt, harácsolj, stb. De ahogy megbíznak benned elkezdődik egy küldetés sor, tele árulással és olyan titkok felfedésével, amiket csak emlegettek néha (ki az eltünt guild tag, mi van a széfben, vajon miért van a csőd szélén mindenki, és kik a nightingale-ek?)
Ezt pedig le is zárja egy egészen epic fight és beavatás összességével, ami még egy armorral és egy különleges képességgel is megajándékoz.
És ilyenből rengeteg van.
-a már említett Thief Guild
-egy thief guildhez hasonló, de bérgyilkos szervezet
-a mágusok iskolája
-egy bárd egyetem
-szerelem isnenének temploma
-vagy skyrim két szemben álló hatalmának háborúja.
stb...stb...stb
Ezen felül a mod támogatása is hozzáad az élményhez. Steam woekshopban a all time top modok például sokat javítanak a grafikán, de vannak küldetések is modként. Például (bár nincs még kész) az elder scrolls 4 obliviont is bele fogják rakni a skyrimben amint befejezik azt a lelkes modderek.
Bármeddig lehetne mesélni róla, de szerintem ha ez nem győz meg akkor már semmi. :D
Emberfüggő, hogy kinek ki jön be, de ami igazán a Skyrim erőssége a hatalmas, szabad világ. Értsd, abszolút nem lineáris a játék, azt és olyan sorrendben csinálsz benne, amit akarsz. Plusz maga a világ is igazán élettel teli. Az npc-knek is megvan a maga élete, nem csak állnak egy helyben és várják az interakciót a játékostól, hanem végzik a munkájukat, mondjuk kora reggel a helyi piacon nézelődnek, este az ivóban mulatnak, éjszakára pedig ki-ki a saját lakhelyére vonul aludni.
De ezen felül is rengeteg felfedeznivaló tesz hozzá az élő világ érzéséhez. A játék sokmindent nem rág a szádba, de titokban elcsípett beszélgetésekből, meglesett naplóbejegyzésekből komoly háttértörténetet és jellemleírást kapnak néha még az egyszerű útonálló karakterek is.
A fejlődési rendszer egy érdekes újdonság a megszokotthoz képest. Gyakorlatilag nem csak random képességpontokat kapsz amit olyan képzettségre teszel magadnak amire akarsz. Hanem amilyen játékstusban játszol, úgy fejlődik a karaktered. Teszem azt, mindenhová egy kétkezes pallossal vagdalkozva rontasz be, akkor a kétkezes sebzésed gyorsan egyre erősebb lesz. Ellenben pl az íjászatod vagy az egykezes fegyverviselésed egyáltalán nem fog fejlődni, csak ha ilyen harcmodort is használsz.
A nemlineáris világhoz az is hozzájárult, hogy a világ veled együtt fejlődik. Azaz ha alacsony szintű vagy még, akkor a játék is mindig alacsony szintű ellenfeleket küld ellened. Viszont minél erősebb leszel, annál erősebbek lesznek az ellenfelek is. Így elég kiegyenlített a játékêlmény, bármilyen sorrendben is csinálod a küldetéseket.
Mindezek alapján mondjuk csak azt mondanám, hogy ez a játék egész jó, viszont a modok egyenesen tökéletessé tették a Skyrimet, szerintem.
Gyakorlatilag különféle modok ezreiből válogathatsz, amikkel úgy variálhatod a Skyrim világát, ahogy neked tetszik. A high def textúra modoktól kezdve a rengeteg egyedi követőn vagy a már meglévő karakterek, helyszínek, küldetések módosításain át az extra fegyverekig, páncélokig, állatokig, szörnyekig vagy épp a teljesen új technológiai bővítések hozzáadásáig szinte bármit megváltoztathatsz a játékon, és teljesen személyre szabhatod azt.
Hogyan értékelném a Skyrim-ot 10-es skálán:
Modok nélkül: 7/10
Modokkal: ∞
Bővebben: A Skyrim egy open world, azaz nyílt világú játék, tehát nem olyan, mint egy szutyok CoD, ami semmi szabadságot nem ad a barangolás terén. Oda mész, ahova akarsz, és majdnem akkor, amikor akarsz. A Skyrim modok nélkül ocsmány. Ez tény. De modokkal olyan gyönyörű grafika hozható ki belőle, hogy némelyik mai játék is elszégyellné magát. Ha fontos a grafika és a mod, akkor a Special Edition-t vedd meg, mert az több ram-ot tud használni. A Skyrim fő küldetései elég közepesre sikerültek, de nagyon sok mod van, ami érdekes kalandokat és küldetéseket ad a játékhoz, illetve az alapjáték néhány mellékküldetése sem rossz. Mi jó még a Skyrimban? Skyrim VR. A Special Edition és a VR verzió viszonylag kompatibilis, szóval ha később szerzel egy vr szemcsit, a mentéseidet, illetve a modok nagy részét át tudod vinni. Nem hiszem, hogy találsz még egy értelmes vr játékot, amit betegre tudsz modolni. Mit nyújtanak a modok? Mostanra már amit csak akarsz. Túlélőset akarsz játszani, ahol enni, inni, pihenni kell? Lehetséges. Szupererős varázsló akarsz lenni, aki még a holtakat is visszahozza? Lehetséges. Szeretnél feleségül venni egy gyönyörű elf lányt vagy esetleg örökbe fogadni egyet? Megteheted. Beülni egy kocsmába és hülyére inni magad? Simán. És most mondok olyat, amit 1000 emberből csak egy akar: Óriás káposztákkal is dobálhatod az ellenfeled, vagy akár átváltoztathatod egy rúd szalámivá, és megeheted. Szinte nem is lehet olyat mondani, ami moddal ne lenne megvalósítható a játékban, és a legjobb, hogy elég egyszerű. Nem kell 25000 külső program, hogy tudj bármit csinálni, hanem alap programok, mint egy Notepad vagy egy Gimp/Photoshop is elég ahhoz, hogy megcsináld a saját modjaidat.
Egyébként nem muszáj megvenned egy játékot ahhoz, hogy kipróbáld. Ez csak azok a hülyegyerekek mondják, akiknek tele van a seggük pénzzel. Tölts le torrentről minden játékot, ami kicsit is érdekel, próbáld ki, és ha tetszik, akkor vedd meg. Nagyon kevés játék van, amit a megjelenés napján megvettem vagy előrendeltem. A legtöbbet leszedtem torrentről, és amikor már meggyőződtem arról, hogy tetszik, megvettem.
Hát ez pont olyan dolog, mint a Far Cry széria. Ha csak szimplán kipróbálod az 5-öt, akkor úgy érezheted, hogy egy f_sza játékkal játszottál. De amint kipróbálod mondjuk a hármat, rájössz, hogy egy lebutított, kiüresedett hulladékkal játszottál. Ugyanez a helyzett a Skyrimmel is, ha kipróbálod az Obliviont vagy Morrowindet.
Jónak jó, de semmi extra, ha az előző "vetélytársaival" hasonlítod össze. Én azt mondom vedd meg az Obliviont :]
Fő és mellékküldetések is 10/10-es regénynek tűnnek a Skyrimes bla blaval kitöltött, két mondatban leírható cselekményekhez képest. A skyrimmel ellentétben egyetlen repetitív quest sincs benne. Míg a Skyrimben elkattinthatod az összes párbeszédet és ész nélkül végigverheted a játékot, ezt az Oblivionban a küldetések összetettsége miatt nem tudod megtenni, Morrowindben pedig abszolút lehetetlen.
Egyébként sokkal több a felismerhető személyiséggel rendelkező karakter is. A táj sem olyan halott és egyhangú. Sokkal emberközelibb az egész atmoszféra.
Egyébként pedig minden résszel egyre könnyebb lett a játék, szóval, ha nem vagy az az olvasgatós típus, akkor túlságosan nem fog lekötni a Skyrim.
De ha a régebbiek nem hoznak lázba, akkor vedd meg nyugodtan a Skyrimet, az is elég jó játék (vagy a Fallout szériából 3-tól felfelé akármelyiket, ha lövöldözni szeretnél, de mégis egy Skyrimszerű játékkal játszanál), én mindenképpen várom a folytatást :]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!