Mikor fognak végre olyan játékkonzolt, ami gond nélkül futtatja a rá írt játékokat?
A saját konzoljaimat veszem példának : Nes:Super marioban ha gyorsan futok belassul az egész játék.
Snes: Doom és wolfenstein port. Élvezhetetlenül pixeles gyakorlatilag nem látom az ellenfelet csapnivaló képkockasebességgel.
Ps1: Medal of honor 1. Még azt a minimális képkockát sem tudta tartani amire belőtték.
ps2 :The getaway :Haa megyek a városban droppolja az fps-t
switch :Wolfenstein 2 tnc:Ugyanazok a problémák amik a snesnél voltak Doom 3 :A grafikával nincsen probléma de harc közben ledroppolja az fpst 60 rol 25 re is.
Miért erőltetnek olyan játékokat konzolokra amire nem való mert egyszerűen nem bírja és így a játékost bosszantja vele?
Minden hardverre vannak rosszul optimalizált játékok, úgyhogy soha. Ezek mellet viszont szerencsére millió játék van ami tükörsimán fut.
Olyan visszaportolt játékokat meg mint a Doom vagy a Wolf 2 tnc, melyeket eredetileg sokkal erősebb platformokra jelentettek meg, soha nem vennék meg, csak a gond van velük.
Rossz a sorrend. Szórakoztatóipari tömegtermékekben az adott hardverre kell olyan szoftvert írni, ami megfelelően fut. Ezt bizonyos helyzetekben kompromisszumokkal lehet elérni, legyen az alacsonyabb felbontás, kisebb framerate, vagy más specifikusabb trükkök. Ez utóbbi jellemzően kevésbé észrevehető, viszont több kreativitást igényel. (Az említett Super Marioban feltűnt, hogy a bokrok és a felhők spriteja ugyan az, csak átszínezve?)
Miért erőltetnek különböző portokba olyan effekteket, amit kevésbé bír a gép? Lehet, hogy azért mert az adott játékban az szinte létfontosságú (pl.: Silent Hillben a köd, Doom 3-ban a fény viselkedése), de jellemzően inkább marketing. A promóanyagokon jobban fest, így kelendőbb, a konkurenciától meg lemaradnának.
Egy konzolba már csak azért sem lehet belepakolni mindenből a (korának megfelelően) legjobbat, mert drága lesz, így kevesen veszik (lásd: Neo Geo).
Aki informatikában kicsit is foglalkozik annak ismernie kell Motor törvényét, ami a processzorok komplexitásának növekedéséről szól. Az viszont már kevésbé köztudott, hogy van ennek egy fordítottja, With törvénye, ami azt mondja ki, hogy a szoftverek nagyobb ütemben lassulnak, mint ahogy a hardverek gyorsulnak.
Ne ez ugyanúgy féligazság, mint a másik, de az a fele, ami igaz, az nagyon igaz. A programozó lusta és ha több erőforrást kap, nem kell olyan alapos munkát végeznie, ha pedig számíthat rá, hogy a programja később még erősebb hardverre kerülhet, illetve utólag is javíthatja, még nagyobb bakikat engedhet meg magának.
Panaszkodsz a NES-re és SNES-re, de abban a korban a játékoknak készen kellett megjelenni, mert nem volt mód patchelni. Plusz a játékok is lényegesen egyszerűbben voltak, jóval kevesebb hibalehetőséggel. Ma és a jövőben ilyen már nem lesz. Soha olyan trehányságot nem engedhették meg maguknak a fejlesztők és kiadók, mint az internet korában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!