Miért sztárolják a következő filmet? 12 dühös ember!
12 dühös ember
Már az elején szinte tuti, hogy mi fog történni a végén.
Másrészt totál gyenge párbeszédek vannak benne.
Kb:
-Biztos benne?
-Biztos.
-De tuti?
-Jó, hát lehet nem.
-Na, hát mondtam én, hogy nem biztos.
Aztán ez megy végig.
Oké, nem mostani film, de hiába próbálom úgy nézni, nulla.
Ha már hasonló filmet akarok, kevés szereplővel, kevés helyszínnel, akkor:
17-es fogolytábor.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1) Azt azért vedd figyelembe, hogy szinte műfajteremtő volt. Az, hogy tudod az elején, hogy mi lesz a vége, azért van, mert ezerszer "lenyúlták" később az alapötletet.
2) Az idézett párbeszéd önmagában valóban feleslegesnek hat, de a film történetében épp az a lényeg, hogy az alaptalan meggyőződéses magabiztosságot ki lehet kezdeni, és ezt a párbeszéd gyönyörűen példázza.
3) Azért sztárolják, mert vannak benne izgalmas karakterek, fordulatok, egy végigvitt humánus elv, és ahhoz képest hogy egyetlen teremben játszódik, fel se tűnik a másfél óra. Tapintható a hőség, a feszültség. Pl. biztos nem vetted észre, de ennek fokozása érdekében a díszletfalat folyamatosan beljebb tolják, hogy fojtogatóbb hangulatú legyen a szűkebb szoba.
Azt adom, hogy nem tökéletes, nekem se tartozik a kedvenceim közé, meg nyilván egy 60 éves filmről van szó, de rossznak semmiképp sem nevezhető.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem jó film! Csak képzeld el, hogy rajtad múlik egy ember élete és biztos vagy abban, hogy nem bűnös! Már a lényedből kifolyólag is küzdened kell érte. A többi esküdt pedig ilyen olyan oknál fogva a halálára szavaz. Különböző mentalitások, jellemek találkozása. Elgondolkozol a film alatt, hogy valójában "én mit tennék"? Milyen ember is vagyok? Hogyan hatna rám annak az egy embernek az igazságba vetett hite? Meg tudnám-e tenni, hogy kétséges bizonyíték tudatában a halálba küldjek valakit? Mennyire vagyok empatikus? Érdekel a többiek élete, mi késztetheti arra, hogy "nem"-mel szavazzon? Megértem ezt? Ez szerintem olyan pszichodráma. Elmélyedni az emberi lelkekben. Melyek azok a tényezők, amelyek befolyással vannak a döntéseinkre? Csak azért haljon meg valaki, mert én meccset szeretnék nézni, vagy mert haragban vagyok a fiammal? Ez a film inkább erről szól. Belebújni a többi ember bőrébe, hogy az ő helyzetüket is átérezd. Az ő szemszögéből is ítélni. Mit érez, érezhet a másik esküdt, mi hajtja, hogy egy ember életének a kioltását kívánja?
Szóval én így nézem a filmet, filmeket és a valóságban is mindig fontos számomra a másik ember érzése. Mit, miért csinált, mi késztette arra, amit tett, amit elkövetett?
Írod, hogy ha kevés szereplős és kevés helyszínnel rendelkező filmet szeretnél látni, akkor akár a 17-es fogolytábort is megnézheted. Tudom, hogy nem erre voltál kíváncsi, de azért megemlíteném neked a
- legszűkebb helyen játszódó filmet, az
"Élve eltemetve" (nem hiszem, hogy lenne ennél szűkebb hely és kevesebb szereplő)-Ryan Reynolds
- "A fülke" (Colin Farrell)
- "A kötél" (Hitchcock rendezte- James Stewart főszereplő)
- "127 óra (James Franco)
- "Hold" (Sam Rockwell)
- "Odavagyok ezért a srácért" (96 dollár költségvetésből)
- "Szerelemtől sújtva" (Kovács Patrícia)
- "Secret Honor" (Philip Baker Hall)
- "Számkivetett" (Tom Hanks)
- "Rec" ----filmeket.
De kereshetsz az "Egyhelyszínes filmek", vagy "TOP 10 klausztrofób film"-ek között is "csemegéket".
Köszönöm a válaszokat.
Számomra még mindig kicsit átlagon feletti a film.
Nem azt mondom, hogy rossz, de túl van értékelve.
Köszönöm az ajánlást is, de azzal nincs gond, a Kritikus tömegen nem rég volt ilyen "nap", elég sok filmet írtak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!