Miért sztárolják a következő filmet? 12 dühös ember!
12 dühös ember
Már az elején szinte tuti, hogy mi fog történni a végén.
Másrészt totál gyenge párbeszédek vannak benne.
Kb:
-Biztos benne?
-Biztos.
-De tuti?
-Jó, hát lehet nem.
-Na, hát mondtam én, hogy nem biztos.
Aztán ez megy végig.
Oké, nem mostani film, de hiába próbálom úgy nézni, nulla.
Ha már hasonló filmet akarok, kevés szereplővel, kevés helyszínnel, akkor:
17-es fogolytábor.
1) Azt azért vedd figyelembe, hogy szinte műfajteremtő volt. Az, hogy tudod az elején, hogy mi lesz a vége, azért van, mert ezerszer "lenyúlták" később az alapötletet.
2) Az idézett párbeszéd önmagában valóban feleslegesnek hat, de a film történetében épp az a lényeg, hogy az alaptalan meggyőződéses magabiztosságot ki lehet kezdeni, és ezt a párbeszéd gyönyörűen példázza.
3) Azért sztárolják, mert vannak benne izgalmas karakterek, fordulatok, egy végigvitt humánus elv, és ahhoz képest hogy egyetlen teremben játszódik, fel se tűnik a másfél óra. Tapintható a hőség, a feszültség. Pl. biztos nem vetted észre, de ennek fokozása érdekében a díszletfalat folyamatosan beljebb tolják, hogy fojtogatóbb hangulatú legyen a szűkebb szoba.
Azt adom, hogy nem tökéletes, nekem se tartozik a kedvenceim közé, meg nyilván egy 60 éves filmről van szó, de rossznak semmiképp sem nevezhető.
Szerintem jó film! Csak képzeld el, hogy rajtad múlik egy ember élete és biztos vagy abban, hogy nem bűnös! Már a lényedből kifolyólag is küzdened kell érte. A többi esküdt pedig ilyen olyan oknál fogva a halálára szavaz. Különböző mentalitások, jellemek találkozása. Elgondolkozol a film alatt, hogy valójában "én mit tennék"? Milyen ember is vagyok? Hogyan hatna rám annak az egy embernek az igazságba vetett hite? Meg tudnám-e tenni, hogy kétséges bizonyíték tudatában a halálba küldjek valakit? Mennyire vagyok empatikus? Érdekel a többiek élete, mi késztetheti arra, hogy "nem"-mel szavazzon? Megértem ezt? Ez szerintem olyan pszichodráma. Elmélyedni az emberi lelkekben. Melyek azok a tényezők, amelyek befolyással vannak a döntéseinkre? Csak azért haljon meg valaki, mert én meccset szeretnék nézni, vagy mert haragban vagyok a fiammal? Ez a film inkább erről szól. Belebújni a többi ember bőrébe, hogy az ő helyzetüket is átérezd. Az ő szemszögéből is ítélni. Mit érez, érezhet a másik esküdt, mi hajtja, hogy egy ember életének a kioltását kívánja?
Szóval én így nézem a filmet, filmeket és a valóságban is mindig fontos számomra a másik ember érzése. Mit, miért csinált, mi késztette arra, amit tett, amit elkövetett?
Írod, hogy ha kevés szereplős és kevés helyszínnel rendelkező filmet szeretnél látni, akkor akár a 17-es fogolytábort is megnézheted. Tudom, hogy nem erre voltál kíváncsi, de azért megemlíteném neked a
- legszűkebb helyen játszódó filmet, az
"Élve eltemetve" (nem hiszem, hogy lenne ennél szűkebb hely és kevesebb szereplő)-Ryan Reynolds
- "A fülke" (Colin Farrell)
- "A kötél" (Hitchcock rendezte- James Stewart főszereplő)
- "127 óra (James Franco)
- "Hold" (Sam Rockwell)
- "Odavagyok ezért a srácért" (96 dollár költségvetésből)
- "Szerelemtől sújtva" (Kovács Patrícia)
- "Secret Honor" (Philip Baker Hall)
- "Számkivetett" (Tom Hanks)
- "Rec" ----filmeket.
De kereshetsz az "Egyhelyszínes filmek", vagy "TOP 10 klausztrofób film"-ek között is "csemegéket".
Köszönöm a válaszokat.
Számomra még mindig kicsit átlagon feletti a film.
Nem azt mondom, hogy rossz, de túl van értékelve.
Köszönöm az ajánlást is, de azzal nincs gond, a Kritikus tömegen nem rég volt ilyen "nap", elég sok filmet írtak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!