Miért olyan nagy szám a Mindenki története?
Először is szeretném leszögezni, hogy örülök nagyon az Oscar-díjnak. Továbbá azt is, hogy nekem alapvetően tetszett a film. Nagyon aranyosak a kislányok, a dalbetéteket azóta is dúdolom, maga a film pedig egyszerre kedves és szórakoztató, illetve azért van mondanivalója is bőven.
Azt viszont nem teljesen értem, hogy 2017-ben miért olyan érdekes és különleges az a tény, hogy egy iskolai kórusban nem mindenki énekel egyforma hangerővel. Annyira, hogy ennek a problémának a bemutatása egyenesen egy Oscar-díjat eredményezzen rögtön. Korábban egy film sem dolgozta fel ezt a kérdést, meg a film nézői sem gondoltak rá soha? Mert szerintem eléggé magától értetődő dologról van szó...
Személy szerint én ének–zene tagozatos általános iskolába jártam, ráadásul nagyjából a filmben szereplő időszakban, bár utóbbinak nincs különösebb jelentősége. Nem azért, mert annyira muzikális alkat lettem volna, csak egyszerűen akkoriban a városban található néhány iskola közül az volt talán a legjobb hírű. Szóval jártam kötelező szolfézsra, meg alsóban néhány évig szerepeltem az iskolai kórusban is. Annak ellenére, hogy semennyi hangom nincs amúgy. Nekem mondjuk nem mondta emlékeim szerint senki a tanárok közül, hogy a közös éneklésekkor énekeljek egy kicsit halkabban. Én egyszerűen magamtól jöttem rá erre, hogy annyira nem kéne erőltetni a hangos éneklést, mert az a csoportnak és nekem sem túlságosan jó. Pedig alsóban történt az egész, szóval néhány évvel még fiatalabb is voltam, mint a filmben bemutatott lányok. És még csak nem is éreztem cikinek, hogy én nem énekelek annyira hangosan, mint a többiek. Ez tök természetes volt, hogy ott van a kórusban majdnem mindenki az osztályból, de azok viszik a prímet, akiknek jobb hangi adottságaik vannak.
Jó, a tanárnő módszere és stílusa a filmben eléggé ellenszenves. Valójában azonban amikor lebukik, és először elkezdi magyarázni, hogy miért kérte egyesektől, hogy csak tátogjanak, akkor én a fent kifejtettek miatt még egyet is tudtam érteni vele egy rövid ideig. Aztán a film az egyszerűbb utat választja, amikor az értelmes meggyőzés helyett inkább összeveszik a diákjaival, és erőszakkal próbálja keresztülvinni az akaratát. Onnantól nyilvánvaló, hogy ő itt a negatív karakter, nézőként pedig még én is a diákokkal szimpatizáltam.
Na de visszatérve az eredeti kérdésre, csak fura nekem, hogy ez az egész téma meg a filmben szereplő konfliktus ennyire újdonságként hat sokak számára.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mondjuk egyrészt számomra a film mondanivalója szimbolikus (a harc és a győzelem számít csak, aki rosszabb valamiben, inkább bújjon el, nem a szórakozás és az öröm számít, hanem az előrejutás...), másrészt meg kicsit amúgy is félreérted a filmet.
A kislány azért ment oda, hogy tanuljon, fejlődjön és szórakozzon. Ezt vették el tőle, méghozzá nagyon sértő és bántó módon. Nem halkabban kellett énekelnie, hanem tátogni. Magyarul "tégy úgy, mintha itt sem lennél. Te csak díszlet vagy."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!