Sajnos még nem láttam mindegyik jelöltet. A Saul fia egy nagyon jól összerakott film, de számomra nem hozott katarzist, nem ültem érzelmi hullámvasúton...
Az tetszett, hogy voltaképp bármelyik holokauszt idejében játszódhatott volna, nem ment rá a zsidóságra, az antiszemitizmusra.... Tehát ne mlovagolta meg a klisés hullámokat. Viszont nem is votl benne annyi plusz, hogy zesniálsinak tartsam. Azt megérdemelte, hogy a mezőnyben legyen, és gondolom, mivel nagyobb hatást gyakorolt egyeskre - főleg a téma miatt -, és mert nagyon hatásosan mutatta be a szenvedést -, ezért (is) nyert.
Ezeknél a díjaknál a vége felé, amikro kevesen vannak, erősen dominál a szubjektivitás melett a többi tényező - politika... -, ezért is kapta meg pédlául Scoresese a Tégla után például az Oscart, és nem az az előtt 4-5, kultuszfilmmé vált remekművéért-
Azért is kérdezel nehezet, mert a művészet nem sport, amit mérni lehet, hanem abszolút szubjektív a megítélése minden alkotásnak és sajnos ebből sok bonyodalom származik.
Atlétikában, úszásban aki előbb beér a célba, az kapja az aranyérmet, senki se vitatkozik, tiszta sor.
Művészeti díjaknál mindig szubjektív.
Az átkosban, ha díjat akartál, írtál egy Lenint, Sztálint, Rákosit, Kádárt dicsőítő verset, foglalkoztatott kurzusköltővé avanzsálhattál.
Ma a holokausztról kell írni, filmet készíteni és gyakorlatilag borítékolható a siker, nem lehet nagyot bukni a jelenkori politikai környezet miatt.
Gratulálok a rendezőnek, a készítőknek a remek munkáért, de szerintem ebben az esetben is inkább a feldolgozott témát ismerték el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!