Kezdőoldal » Szórakozás » Filmek, sorozatok » Hogy lehet hogy az 1993-as...

Hogy lehet hogy az 1993-as Jurassic Parkban a látványvilág sokkal jobban néz ki mint a mostani filmeken?

Figyelt kérdés

2015. júl. 26. 00:53
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

több okból is.


1, az még egy kreatívabb időszak volt. annak a filmnek a látványvilága rengeteg rétegből állt össze. egyrészt robotokat, animatronokat alkalmaztak, másrészt maketteket, harmadrészt akkor forradalminak számító CGI-eljárásokat. egyszerre használtak speciális és vizuális effektusokat, mindkettőt maximális igényességgel.


2, manapság a (főleg CGI) technológia korlátlan. gyakorlatilag bármelyik, magát rendezőnek képzelő hülyegyerek létrehozhat olyan fotorealisztikus jeleneteket, amiket csak elképzel. azonban a kellő igényesség hiányzik belőlük, az az igényesség, ami viszont spielbergben és állandó csapatában megvan. spielberg ugyanis anyanyelvi szinten beszéli a hollywoodi mozit, egyszerűen ért hozzá.


3, manapság a látványfilmeket greenbox stúdiókban készítik, sokszor még a környezet is animált és már díszletet sem használnak. abba illesztik bele a húsvér színészeket. akkoriban az animált figurákat illesztették a filmre, ha CGI-re volt szükség.


4, a filmek nyersanyaga is változott. a mai digitális filmek iszonyatos technikai specifikációkkal rendelkeznek, de talán épp emiatt veszítik el a kapcsolatot bármiféle realizmussal.


5, mára a speciális effektusok eltűntek. nem használnak robotokat, maketteket, sem stop motiont. habár a vizuális effektusok lehetősége korlátlan, egyszerűen a CGI sosem lesz képes annyira valós lenni, amennyire egy fizikailag is létező anyag az. ahogy az esővíz folyik a t-rex robot fején, azt számítógép képtelen visszaadni a valóság változóinak végtelensége és a PC végessége miatt. ez így volt, így van, és így is lesz egészen addig, amíg a valóság és a számítástechnika nem egyesül (ez már a sci-fi irodalom témaköre:)))


6, elvont értelmezésben, a '93-as jurassic parkban, rengeteg pénz volt, de hatalmas szív is, míg a mai látványfilmekben csak pénz van, de az korlátlan. vannak erények, amiket nem lehet pénzen megvenni.

2015. júl. 26. 02:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Az első válaszoló szépen kielemezte, de azért itt egy korábbi kérdés ezzel kapcsolatban, azt is el lehet olvasni:


http://www.gyakorikerdesek.hu/szorakozas__filmek-sorozatok__..


Plusz pár gondolat:


Eredetileg számítógépes animáció helyett Phil Tippett "go motion" dinóbábuit akarták használni. Amikor átváltottak a CGI-ra, Tippett-et megőrizték tanácsadónak, így az animátorok hagyatkozhattak az ő szakértelmére és korai animációs tesztjeire, hogy a mozgást minél élethűbbé tegyék.


Számít, hogy hogy vették fel a jeleneteket. Kihasználták az árnyékot vagy esőt a számítógépes grafika hiányosságainak leplezésére. Ügyeltek arra, hogy mind a robotos/bábus, mind a CGI-os jeleneteket úgy filmezzék, hogy azokat minél jobban össze lehessen illeszteni, és ne legyen túl szembetűnő, hogy mikor melyik effektet látjuk (ezzel szemben mondjuk a JP III-ban ordít, hogy mikor látunk robotokat vagy animációt).


Valamint kellő "súllyal" kezelték a jeleneteket. Azaz pl. amikor megjelent a T. rex, nem vittek bele semmi hatásvadászatot. Egyszerűen mutatták, hogy ott a T. rex, és időt hagytak, hogy a néző befogadja a teljes jelenetet és a látványt. Érződött az esemény súlya és jelentősége. Manapság sok filmben annyi "epikus" eseményt meg lehetetlen kameranézetet/mozgást halmoznak egymásra és nyomnak az néző képébe, hogy képtelenek vagyunk mindezt feldolgozni, és még az amúgy élethű effekteket is kamunak érezzük.

2015. júl. 26. 05:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
73%

"Valamint kellő "súllyal" kezelték a jeleneteket. Azaz pl. amikor megjelent a T. rex, nem vittek bele semmi hatásvadászatot. Egyszerűen mutatták, hogy ott a T. rex, és időt hagytak, hogy a néző befogadja a teljes jelenetet és a látványt."


ez egy kitűnő megfogalmazás, mélyen egyetértek. örülök, hogy ezen az oldalon ilyet is lehet olvasni.

pontosan itt ugrik ki spielberg szakértelme, és ebből látszik, hogy egy látványfilmet is meg kell rendezni. a mai CGI-orgiáknál ez nem szempont, mert az egészet eladja a vizualitás. spielberg viszont belevitte azt a zsenialitást, ami a párbaj c. csodálatos filmje óta a sajátja.

2015. júl. 26. 05:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!