Csak én látom úgy, hogy az amerikai filmgyártás mélyponton van?
Ex Machina (2015)
Mad Max: Fury Road (2015)
Nightcrawler (2014)
Interstellar (2014)
Whiplash (2014)
The Imitation Game (2014)
The Judge (2014)
The Wolf of Wall Street (2014)
Edge of Tomorrow (2014)
Fury (2014)
Birdman (2014)
Foxcatcher (2014)
Prisoners (2013)
The Great Gatsby (2013)
Mennyi "pocsék" film az elmúlt 2 évből... És ezek az ismertek közé tartoznak, a csendben alkotó kisebb rendezőket kihagytam.
Nem, a filmipar köszöni szépen, jól megvan, ötletből nincs hiány, költségvetésből sincs hiány, na és éppúgy nincs hiány telhetetlen fogyasztókból, akiknek semmi sem jó.
# 3 Ezek nem pocsék filmek, de közel sem az a hú de k**a jó filmek, és ahhoz képest, hogy mennyi film jön ki, és milyen sok moziba, ez nem túl sok olyan film amit ki lehet emelni...
Arról nem is beszélve, hogy egy igazán jó és "új" film legalább ki vált ezekből 4 et, szóval így még rosszabb a helyzet, és régen elég sok ilyen rohadt jó film volt, most meg az elmúlt 8-10 évben kb. egy kezemen meg tudom számolni mennyi volt.
De persze akinek a Bosszúállók meg ezek a mindenei annál nyilván más a helyzet.
De én sokkal, de sokkal többet várnék mint ezek amiket nyújtanak.
aki pozitív példaként emlegette a brandgyilkos és dögunalmas új mad maxet, a klisés, ostoba és ezerszer látott whiplash-t, a scorsese legrosszabb napjait is alulmúló wall street farkasát, és a rettenetesen mélyenszántónak és avantgárdnak szánt, valójában meglehetősen közepes és érdektelen birdmant, az meg is érdemli. már bocs.
a probléma rendkívül sokrétű. kezdjük ott, hogy a mozikultúra eltűnőben van. sok filmesztéta van azon a véleményen, hogy az egész estés mozifilm a huszadik század műfaja, jelenlegi századunk pedig a sorozaté.
a dolog másik oldala, hogy a hollywoodi filmipar nem elsőrendűen művészeti, hanem főleg piaci szemléletű.
a harmadik és legfontosabb dolog pedig, hogy hollywood már sok-sok hasonló válságon van túl. az ötvenes évek elején például volt egy olyan mértékű válság a televízió térhódítása által, hogy azt elképzelni sem tudjátok. ezt a korszakot úgy is nevezik, hogy a hollywoodi golden age (1930-1950) vége. korábban a technikai vívmányok igazából egy folyamat részei voltak. a hangosfilm és a színes technicolor is elsősorban az egymással rivalizáló stúdiók okán jelentek meg, ám a tv-korszak elején ez is megváltozott. a mozi akkor is és most is technikai újításokkal próbálta visszacsábítani a nézőket, és ezeket az újításokat már nem a stúdiók egymás közti versengése, hanem hollywood és a televízió kiélezett helyzete szülte meg. akkoriban ez a szélesvászon, a két lencsés 3D technológia, a korabeli hi-fi és a minden korábbinál látványosabb filmeposzok (ben hur, quo vadis, arábiai lawrence) voltak. olyan filmek, amikért érdemes moziba menni, mert a tv nem fogja azt az élményt visszaadni.
magyarán az a sok vacak látványfilm, a szemét képregényadaptációk, IMAX 3D avatárok, szagos termek és hasonlók hollywood mai válaszai a sorozatokra, az otthon a géped előtt történő mozizásra, a netflixre stb.
persze joggal merülhet fel a kérdés, hogy ha az amerikai filmipar pusztán üzleti szemléletű és technikai baromságokkal próbál több profithoz jutni, akkor hogy készülhettek a múltban olyan kiváló filmek is ugyanott. a válasz egyszerű: befolyásos, jóízlésű, alkotni vágyó, a filmezés csínját-bínját ismerő rendezők által, akik emellett jó üzleti érzékkel is rendelkeznek. a hetvenes évek elején jelent meg az új hollywoodi generáció, akkor ők voltak azok, akik a kolosszális látványfilmekkel (a fent emlegetett ben hur pl.) válságba került. az a generáció, a spielbergek scorsese-k, coppolák tették le annak a hollywoodnak az alapjait, ami mostanra fulladt ki, és még vár a legújabb generációra. szóval én nem lennék ennyire pesszimista, mert bármikor megrendezhetik korunk keresztapáját.
ja, az viszont tuti, hogy nem fog oscart kapni. sajnos az oscar mára teljesen lenullázódott művészeti szempontból.
"akkor ők voltak azok, akik a kolosszális látványfilmekkel (a fent emlegetett ben hur pl.) válságba került."
nem fejeztem be a mondatot. szóval akkor ők voltak azok, akik a kolosszális látványfilmekkel (a fent emlegetett ben hur pl.) válságba került hollywoodot megújították, európai szemlélettel látták el. a keresztapa, a taxisofőr, a párbaj, de mondhatnám altman filmjeit is. ez merőben újfajta tendencia volt. ez a kör találta ki emellett a nyári blockbustereket. ez az egész napjainkra fulladt ki teljesen, mert egy működésképtelen modell, és most megint ugyanott tartunk, mint az ötvenes években stb. stb. lásd az előző hozzászólást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!