Miért utálják rengetegen -sajnos főként korombeli- a régi filmeket?
Azt még csak csak megértem hogy a fekete-fehér filmeket nem szeretik rengetegen (egyet nagyon nem értek vele, de mindegy), de ha egyszer már úgyis színes, miért tartják jobbnak sokan a 2010-es filmeket egy zseniális történetű 1970-80-as remekműnél? És itt most nem arra a - sajnos elég kevés - tényleg jó filmre gondolok a 2010-es felhozatalból, amit joggal tartanak remekműveknek, hanem a sok történetmentes, látványeffectekből élő, sablonos alkotást...
Sajnos nem egy ismerősöm van, aki egyszerűen nem hajlandó XXI. század előtti filmeket megnézni, mert hogy azok úgyis szarok...
korombeliek*
18/F
"mert másmilyen a humorérzékük."
Igen,valóban egész más,a buszon is látni,hogy milyenfajta az ő "humorérzékük".
Szerintem azért,mert egyrészt nem azokon a filmeken nőnek fel,más lesz az ízlésük,de lehet,hogy egyáltalán nem is ismernek ilyen filmeket.
Mert ez ömlik rájuk a tévéből, a mozikból...
A televízióban 1000 gagyi, értéktelen filmre jut 1-2 értékes sajnos...
Az ízlésszint a mai tizen-, huszonéveseknél kb. az Alkonyat, amiből a múltkor láttam vagy öt percet, de az nem is filmnek tűnt, hanem inkább valami romantikus zenei klipnek...
Mondjuk én már 29 vagyok, de régebben is sok "régi" filmet néztem, mióta meg le tuok tölteni a netről bármit, azóta sok jelentős alkotást beszereztem egészen az 1920-as évektől.
Aki nem nézi meg az 1962-es A CSODATEVŐ-t, Ejzenstein RETTEGETT IVÁN-ját, a HARAKIRI-t, A HÁZ A SZIKLÁK ALATT-ot, a BAKARUHÁBAN-t, a BEN-HUR-t, a MI TÖRTÉNT BABY JANE-NEL?-t, Polanski MACBETH-jét, a José Ferrer-féle (szintén fölöttébb ékesszóló nyelvezetű) CYRANO-t (hogy csak néhány csodát említsek) csak mert régi film, azokat igazából csak sajnálni tudom.
Szóval én megértem a fölindulásodat, kérdező.
De azt is meg kell említeni, újabban is születnek zseniális filmek, de azok leginkább nem Hollywoodban. Említhetem Farhadi NADER ÉS SIMIN-jét vagy épp a román 4 HÓNAP, 3 HÉT, 2 NAP-ot.
Sajnos a legnagyobb rendezők is elk*rvulnak, ha sok (rengeteg...) pénzt nyomnak a markukba, mint ahogy Scorsese elrontotta a HUGÓ-t a monumentális párizsi es egyéb képekkel, amiknek dramaturgiailag a világon semmi szerepük abban a filmben...
Elnézést, hogy ilyen hosszú lett. Abba is hagyom.
Mivel más korosztály vagyok, mint amelyet a kérdező említ, így a 1960-80-as remekműveken nőttem fel.
Igazán csak sajnálni tudom azokat a fiatalokat, akik a filmművészet eben az időben készült zseniális műveit elutasítják.
Nem akarom összevetni az akkor, és ma készült filmeket, de a mérleg alaposan kilengene.
Most olvastam egy másik kérdést, ahol valaki a Tökös csajhoz és a Kellékfeleséghez hasonló "nagyon jó" vígjátékokat keres. Láttam mind kettőt és minősíthetetlenül rosszak voltak. Sajnos ez kell a fiatalabb generációnak, a korosztályomnak.
Egy Woody Allen filmet meg nem nézne az átlag, de nem is lenne értelme, mert nem értené ezt az intellektuálisabb humort, mivel Barátok köztön szocializálódott.
Amúgy mondanál nekem 2010-ből egy remekművet? Azok alapján amiket láttam, az az év a filmgyártás agonizálása volt.
"Amúgy mondanál nekem 2010-ből egy remekművet? Azok alapján amiket láttam, az az év a filmgyártás agonizálása volt."
Én azért abban osztom az előtted szóló véleményét,hogy jó filmek mindig születnek,csak éppen nehéz rájuk akadni. Én egy ideje az ázsiai filmeket böngészem,ott azért van nem egy,nem két remekmű. Persze nem hasonlítgatom össze a régebbi mestmerművekkel,de nem is szabad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!