Az animációs filmeknél mit csinál a rendező?
Az animátoroknak mondja meg, hogy mit kell csinálni az animációs figuráknak ugyanúgy mint egy élőfilmes esetben.
A forgató könyv leírja azt, hogy egy adott esetben pl a rajzfigura meghatódik, de az a rendező dolga, hogy ezt úgy csináltatja, hogy ráközelít a szemére és ott csillan a könny, vagy teljes kép és naplemente.
Kicsit pontosabban leírva:
1. forgatókönyv, ott nagyon kevés utasítás van megadva, hogy meghatódik meg ilyesmi nincs- Csak a cselekmény és a dialóg, néha beleírnak extra dolgot is, de ha cégen belül készül a könyv (pixar) akkor persze bármi elképzelhető.
2 storyboard, itt már a rendező is jelen van, itt dől el sok minden (kameraállás, plánozás, szereplők kinézete)
3 elkészítik a figurákat előbb makettekként, majd a modellezők a számítógépen.
4 aztán jön a többi, világítás, anyagozás, animálás, mocap, render stb.
5 vágás, itt lesz végleges, egységes a film +hang, zene
Persze minden munkafolyamatot felügyelnek ún lead -emberek, az adott területek vezetői (modellezés vezető, világítás vezető stb...), akik az elkészült részfeladatokat megmutatják a rendezőnek, aki eldönti h ok, vagy javításra szorul.
Ő minden folyamatot felügyel a storyboardtól a vágás végéig, amíg végleg el nem készül a film.
Nem, mert neked nincs rendezői végzettséged, nem tudod hova s hogyan kell tenni a kamerát, milyen sebességgel mozogjon, milyen vágástechnikák vannak stb. A vágónak is a rendező mondja meg, hogy melyik legyen a következő jelenet, a mocapnál is rendezi az embereket. A másik pedig, hogy vágnod kell a 3d-t, de jobban, mint gát györgy. Az animációs rendezők szinte mindig 3d artistként kezdték, onnan növik ki magukat évek alatt. Tudnod kell elkészíteni önállóan egy 3 perces animációs filmet, ha az megy, akkor tudod, hogy mit csinál a rendező. Ugyanezt csak nagyban és kb 100 emberrel. Mivel egyszerre nem lehet mindenhol így leadek segíteik a munkáját. Azt kihagytam, hogy először összeállítanak egy animatikot, ott rengeteg minden eldől, az egy lecsupaszított first look animáció.
De ha te is tudnál rendezni, akkor megkérdezem artistként, hogy a protgagonist a 17-es jelenetben mennyire látszik a kamerában, vagy a 32-es ben v.o. vagy o.s.? Az antagonist karakter milyen magas a sceptikhez képest? Elegendő volumetrik light van a jelenetben? Füst készítését adott jelenthez melyik pluginnel készítsük? És minden kérdés mögött ott van egy újabb kérdés, hogy miért? Ezer ilyen kérdést kap a rendező és azonnal kell tudnia válaszolni rá. Egy rendzőnek tudnia kell modellezni, világítani, anyagozni, renderelni, scriptet írni, programokat ismerni, vágási ismeretekkel rendelkezni, hogy ha kell, akkor ő is bele tudjon nyúlni, ne csak azt mondja "szerintem még nem jó". Azt gondolod, hogy a katonákat irányíthatja olyan ember, aki soha nem volt katona?
Egy sima filmben sem fog minden egyes apró jelenetet a rendező irányítani, mondjuk egy nagy filmnél kiadja a sminkesnek a parancsot, hogy mit szeretne látni, aztán elmondja a világosítónak, milyen fénnyel dolgozzanak, olykor a szereplők nagy szabadságot kapnak, és sokszor a forgatókönyvet nem is ők írják, akkor én is lehetnék egy sima rendező, nem?
"De épp ez az, hogy csak felügyel."
Akkor azt is kérdezhetnéd, hogy minek egy filmhez rendező egyáltalán?
Körülbelül ugyan azt csinálja, mint egy élőszereplős filmnél, csak másoknak mondja meg, hogy hogyan képzeli a jelenetet. Mocap filmek esetén ráadásul élő színészekkel is dolgozni kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!