A Csillagkaput miért nem indítják újra?
Rengeteg régi sorozatot rebootolnak vagy folytatnak, pl. Monknak lesz egy folytatása filmként, Bűbájos boszorkák, stb.
A Csillagkaput meg csak úgy félbe hagyták 12 éve, azóta volt egy kis film, de azt hagyjuk sztem...
Dehogy hagytak felbe. A SG-1-nek vege lett, az Atlantis-nak szinten viszonylag rendes vege lett. A SGU, na az el lett kaszalva rendesen, nem is kar erte.
Nem rebootolni kell, hanem ujakat csinalni.
2.
A történet vonalak egy része nincsenek lezárva...
Az Atlantisz ugyan vissza tér a Tejútra, de a lidércek mint veszélyforrás ott maradtak a Pegazusban.
Akkor ott van a Lucian-szövetség, azt próbálta az Univerzum tovább vinni, de ugye el lett kaszálva idő előtt.
Akkor nem beszélve az Univerzum egyéb történet szálai.
Lehetne még folytatni sztem.
Nem, nem nem! Nem kell reboot, nem kell újrajndítás!!!!!!
Vegyék fel a fonalat ott ahol a sorozatok abbahagyták. Adjanak rendes lezárást az SGUnak.
Filmet, eredeti trilógia ötletet meg felejtsük el 😅
Minden ilyen franchise folyamatosan azzal küszködik egyre feltűnőbben és gyakran szánalmas vergődéssel, hogy már a legfrissebbek (Marvel filmek, Alien filmek, Transformers filmek, stb) is 1-2 évtizede futnak, az alapok, amikből merítenek (pl. Marvel képregények, Transformers rajzfilmek) meg akár 40-50-60 évesek is meg vannak.
Még a többé-kevésbé folyamatosan futó, ezért a köztudatban aktívan és frissen élő szériák, mint a Trónok Harca, Harry Potter, Marvel, DC, Star Wars, stb. is iszonyatosan küzdenek vele, hogy egy régmúltból származó alapötletet hogyan tudnak úgy folytatni, hogy folyamatosan kellő mértékben tudjon együtt változni a minket körülvevő valós világgal, esztétikai és egyéb trendekkel és a tartalomfogyasztási szokásokkal is, miközben próbálnak minél többet megtartani az eredeti elemekből. Nagyon nehéz viszont eltalálni azt, hogy mekkora mértékű az a változás/változatlanság, ami képes kellően nagy érdeklődést kiváltani a régi közönségben is, meg a potenciális új közönségben is.
Már maga a SG Universe elkaszálása is ennek megnyilvánulása volt, hogy a klasszikus sorozattól el kellett térniük, hogy valami újat is tudjanak mutatni és több nézőt tudjanak bevonzani, viszont az eredetitől túl nagy mértékben eltéréssel több nézőt veszítettek, mint amennyit nyertek.
Minden ilyen történet központú alkotás gyökere egy szellemiség, korszellem, filozófia. Hiába kitaláltak a történeteik, jelentős mértékben merítenek az aktuális politika, popkultúra, félelmek, hiedelmek és a társadalom ezekhez viszonyulásából is.
Amelyik sorozatok 10-20-30 éve folytatás nélkül maradtak, azok még nagyobb kihívásokkal küzdenek. Az utolsó még elkészült elemeik nem csak látványukban, hanem dramaturgiában, történetvezetésben és minden más szempontból is egyre inkább elavultak.
10-20 éve ezek a sorozatok még televízióra készültek, mert akkor az még egyedüli közvetítő médium volt, annak sajátos nézési szokásaival. Ma viszont már streamingen kéne megjelenniük, mert ma már ez az aktuális trend. Csakhogy ez a világ üzletileg és fogyasztási szokásokban is teljesen máshogyan működik.
Az eltelt időben a régi nézők alaposan megváltoztak, ma már egészen más élethelyzetben vannak, mint annak idején voltak. Csillagkapuból 12-14 éve jelentek meg meg az utolsó epizódok. Az akkor tizen-huszon-harmincon éves közönség ma már 30 körül jár, vagy még inkább 40-50-hez közelednek. Egészen máshogyan élnek, máshogyan látják a világot, mint akkor. Láttak időközben egy csomó minden mást azóta, amik megváltoztatták az ízlésüket is.
Az alkotók is rengeteget változtak. A színészek főleg megöregedtek, de a stílusuk, kifejezésmódjaik is megváltoztak. Pont ugyanonnan folytatni a sztorit lehetetlen volna. A kimaradt évtizedeket kipótolni is problémás utólag úgy, hogy valójában nem történtek meg.
Ugyanazt, ugyanúgy tovább vinni irtó nehéz lenne és valószínűleg üzletileg is bukás lenne 20-30 évvel később egy teljesen más világban előállni ugyanazzal, ami régen működött. Ilyen üzleti kockázatot senki nem mer bevállalni.
Nagyon sok néző pontosan ezt várná, hiszen most is a 20-30 évvel ezelőtti részeket nézik újra és újra. Csakhogy ebben részükről van egy nagy adag nosztalgia. Amiről tudod, hogy 20-30 éve készült és akkor szeretted ilyennek, annak elfogadod, hogy elavult.
A kiesett időben viszont te tovább fejlődtél, amit szeretsz viszont változatlan maradt, mert nem folytatták, a te fejedben viszont veled együtt átalakult a hozzá való viszonyod és hogy milyennek kéne most lennie. Emiatt bármit csinálnának most, az valószínűleg nem tudna a tényleges elvárásaidnak megfelelni. A közönségben viszont nem csak te vagy ott, hiszen neked egyedül nem érné meg filmeket és sorozatokat forgatni. Nézők millióiban egyesével eltérő módon végbement változások hatására lezajlott elvárásoknak kéne a készítőknek megfelelniük. Csakhogy mindenki mást vár el. A készítők meg próbálják eltalálni, hogy mi az amivel a legnagyobb tömeget tudják a lehető legjobban megszólítani.
A filmstúdiók, de a tévék meg alapvetően a bevétel termelésben érdekeltek. Akárcsak a streaming szolgáltatók, csak mindenki egyre inkább küzd vele, hogyan is lehet bevételt termelni. A mozik és tévék klasszikus üzleti modelljeit egyre jobban szétverik a streaming szolgáltatók, miközben a streaming üzletmodell sem egyértelműen jól működő. Ezért egyre összetettebbé válnak az üzleti döntések, hogy miből csináljanak sorozatokat és miből ne. És ha csinálnak, akkor azok milyenek legyenek, hogy nézzék is őket és a kiadások megtérüljenek.
Valószínűleg előbb-utóbb elő fogják venni a Csillagkaput is. De hogy sikerül-e jól hozzányúlniuk, az nagyon kérdéses.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!