Miért mondják, hogy a Skywalker kora próbálta kijavítani Az utolsó Jediket?
Nekem az jutna eszembe, hogy:
- meghalt a csúnya fővezér, Snoke, ezért visszahoztak egy régi csúnya fővezért, Sidioust.
- Luke a 8.részben eldobta a kardot, itt pedig mosolyogva mondja: ,,Egy Jedi fegyvere ennél több tiszteletet érdemel."
- Rose nem kapott sok szerepet.
De attól még nem javította ki, főleg, hogy ezek (Snoke halála, Luke kardhajítása, Rose szerepeltetése) nem is voltak hibák. Ha azok lennének, miért?
Nem kijavítani próbálta, hanem visszaterelni a JJ által elképzelt irányba a sztorit. A legnagyobb baj az új trilógiával, hogy a rendezők túl szabad kezet kaptak és filmenként mások voltak. Csak egy nagyon alap koncepció lett felvázolva, ezen belül gyakorlatilag arra vitték a sztorit, amerre jónak látták.
Csak ugye elindult az Ébredő erő valamerre Abramsszel, majd Ryan Johnson az Utolsó Jedikkel vett egy egész más irányt, a Skywalker korával pedig újból Abrams a film jelentős részét arra kellett elpazarolja hogy az eredeti irányba állítsa újra a sztorit.
Hát, pl ott van Rey származása. JJ Abrams egyértelműen egy nagy rejtélyként vezette fel, ki lehet Rey, vajon kinek a leszármazottja. Erre jött Ryan Johnson aki inkább azt a vonalat szerette volna képviselni, hogy nem kell ahhoz a származás, hogy ilyen tehetséges erőhasználónak szülessen valaki, és kreált egy senkit a lányból. Majd Abrams visszatért az eredeti elképzeléséhez, és szerencséjére egy alapvetően gonosz karaktertől hangzott el Rey előbbi származásötlete, így rá lehetett fogni, hogy hát csak hazudott.
Vagy a főgonosz kiléte és Kylo szerepe. Az első részben ugye Kylo Ren csak egy tanítvány, aki erősen vívódik, vagyis esélyes lehet egyfajta megváltó sztorira. Ryan Johnson ezzel szemben kreált belőle egy határozottan nagyravágyó, mindent magának akaró főgonosz karaktert Snoke helyett. JJ Abrams pedig behozott egy újabb főgonoszt hogy a végén mégiscsak megválthassa Kylot, de ugye ettől még legyen valaki akit le kell győzni.
Aztán ott van még a Ren lovagok szerepe, a Rose és Finn szál, stb.
Az a baj hogy ezt nem tudom trilógiának hívni mert ez 2+1 különálló film két rendező versenye hogy ki készít jobbat ezért lett olyan amilyen ha megmarad JJ a 8-ra is akkor egy egységes trilógiát kapunk és valszeg a skywalker kora se olyan lett volna lehet hogy nem kaptuk volna vissza palapit mert semmi nem indokolta volna így nem lett volna mit kijavítani. Rian nem ért az sw-hez ennyi JJ-be úgyahogy de látszik az akarás. A kilenc emiatt az öszevisszaság miatt lett olyan amilyen.
Összeségében ha nincs Rian nincs mit kijavítani nincs snoke-al lehet kezdenek is valamit nem húzódik el a film eleje a végével nem alázzák meg lukeot nincs a siralmas kezdete a filmnek nincs porg a 9-be nincs 1000 csillagromboló úgy hogy mindegyiken van egy halálcsillag és ami a legfontosabb nincs palapatine
Semmit nem kellett kijavítani. Csak egész egyszerűen már a filmek elkészítése előtt kellett volna egy értelmes koncepció a zárótrilogiára. Na ez az, ami a Disneynél hiányzott...
Legyünk realisták: amikor a Disney megvette Lucastól a SW-t, akkor neki a jól bejáratott franchise kellett; a teljes SW-univerzummal nem tudott mit kezdeni (ez tisztán látsszott a saga kánonra és legendákra való felosztásánál). Abban az időben a SW-t a klónháborús animációs sorozat jelentette, amely beleillett a Disney profiljába és mint látjuk, ezt a sorozatvonalat azóta is töretlenül viszik tovább. A "nagy" sorozattal is kezdeni kellett valamit, főleg mert Lucas is három trilogiában gondolkodott és ezt a Disneynek is tartania kellett - de ez csak púp volt a hátukon. Ráadásul Lucas eredeti történetvázlatának megvalósítása felett elment az idő - az abban is kulcsszerepet játszó karaktereket alakító színészek kiöregedtek a szerepből. Szóval új történetszálat kellett írni, ráadásul az elvárások igen magasak voltak. JJ Abrams végül is megoldotta a feladatot, elég tisztességesen összekalapálta a 7.részt - de semmi extra. Tisztességes iparosmunka volt, semmi több. Aztán amikor a várt siker elmaradt, új megközelítéssel próbálkoztak: Johnson viszont túl eredetinek és formabontónak bizonyult hozzá (hozzátenném, hogy ugyanilyen merész koncepció alapján készült ebben az időben a sokak által legjobbnak tartott SW-film is (Rogue One)). Szóval Johnson túl radikális volt egyeseknek, így visszajött Abrams - aki nem hazudtolta meg magát, a szokásos sablonokból összehozott egy újabb fimet, amely nem tért el a jól bevált sablonoktól... De ugye ez a koncepciótlanság meglátszik a trilogián.
Szóval az én véleményem szerint alapvetően egy egységes forgatókönyv kellett volna a három filmhez, amelyektől nem nagyon lehetett volna eltérni - és ezt olyasvalakire kellett volna rábízni, aki már bizonyította, hogy képes otthonosan mozogni a SW-univerzumban és képes olyan történetet írni hozzá, amely nem ugyanazokat a kliséket ismételgeti viszont megmarad az univerzum határain belül. Aztán az elkészítését már rá lehetett volna bízni akár Abramsre vagy Johnsonra is.
Ha engem kérdeztek volna, tudtam volna ajánlani megfelelő írót...
9, A kánon-legenda osztásra alapvetően szükség volt szerintem, csak ezzel megint ugyanaz a probléma mint eddig, hogy túl nagy döntéseket hagynak meghozni az íróknak. Kényük-kedvük szerint változtathatnak olyan fontos kérdéseket, mint pl az Erő misztikuma, fontos szereplők sorsa, stb, és ezekhez mindenkinek igazodnia kell mostantól, csak azért mert egy random író megírta ezt egy könyvben amit amúgy senki nem olvasott. Ellenkező esetben meg nem alakul ki a kontinuitás, és megint eljutunk oda, amiért hivatalosan az egész kánon-legends szétválasztás megtörtént.
Kellene egy fő író vagy egy szerkesztőcsapat, akik megírnak egy keretrendszert és ők kellenének azok, akik meghozzák a végső döntést olyan esetekben, amikor valaki egy, az univerzumot "szabályait" alapvetően megváltoztató elemet akar beleírni a saját könyvébe, mert azt nagyon nem tartom okénak, (és már a legendákban sem tartottam annak, bár ott azért segített, hogy olyan emberek írták a könyveket/játékokat, akik értettek a SW-hoz), hogy 1-1 random író akit felkérnek megírni egy történetet ilyen szinten hatással legyen az univerzumra.
Szóval kell egy főszerkesztőcsapat (vagy ha már van, akkor meg végezniük kellene a munkáikat), akik felügyelik a dolgokat, az íróknak meg egyszerűen történetet kellene írniuk, nem kényük-kedvük szerint változtatni ilyen fontos döntéseken.
Bár jobban belegondolva lehet van egy ilyen csapat, akiknek elvileg ez lenne a feladatuk (gondolom ők találták ki a High Republic korszakot is, meg lefektették az alapjait), de azt gondolom, hogy a jelenleginél sokkal nagyobb mértékben kellene szabályozni az írók munkáját.
Már csak az Abrams-Rian szerencsétlenkedés is azt mutatja, hogy ez nem történt meg. Rian úgy alakított az univerzum törvényein, az erőhöz való viszonyuláson, annak misztikumán, ahogy akart meg ahogy kedve volt, és ehhez az összes írónak tartania kell magát a jövőben. Én ezt elfogadhatatlannak tartom, sőt, egyenesen szánalmas, hogy ennyire nem gondoltak bele a dolgokba, pláne úgy, hogy előtte kidobtak több száz könyvet, több ezer évnyi történelmet csak azért, hogy ilyen ne fordulhasson elő..
Rengeteg remek író van, akik úgy alakítottak ki szabályrendszert, úgy bővítették az univerzumot, hogy az közimádatnak örvendett, számos remek író van, akit lehetne választani, hogy legyen ő az, aki ezeket a végső döntéseket meghozza
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!