Mik a romantikus filmek legnagyobb kliséi?
Az általánosabb romantikus filmek így szoktak felépülni:
-A két szerelmes valami véletlen folytán találkozik, de olyan is lehet, hogy már ismerték egymást csak felszínesen vagy esetleg utálva.
-Vagy első látásra megszeretik, vagy megutálják egymást.
-Kapnak valami közös feladatot, muszáj együtt lenniük (ez inkább akkor szokott lenni, ha utálják egymást), vagy véletlenül újra összefutnak és elbeszélgetnek.
Innentől (meg eddig is) elég történetfüggő.
-Kiderül, hogy a hülyébb fél okos és magas EQ-val rendelkezik, mesél a rossz élményeiről, tapasztalatairól, a másik megsajnálja („Ezt nem is tudtam rólad... “ vagy „Ezt még sose mondtad...“).
-Csókolóznak, szexelnek, mikor hogy.
-Boldogság van, minden túl szép, hogy igaz legyen.
-Bejön egy zavaró tényező, egy ex, egy titok stb...
-Összevesznek, útjaik szétválnak.
-Majd valahogyan véletlenül találkoznak (ez ritkább), vagy csak szimplán megvilágosodnak.
-Újra egymásra találnak.
-És vége a filmnek.
Ez tényleg csak ilyen középszerűbb, nyálas romantikus filmekre igaz, amiket néha csak úgy jó megnézni.
És az osztálybéli különbségeket ne is említsük! Az a leggyakoribb.
A férfi és a nő egymásba botlik, a nő elejt valamit, egyszerre hajolnak le érte és összefejelnek.
Lassú, romantikus zene szól a háttérben, amikor a főszereplő megpillantja a szerelmét.
A főszereplőknek vannak kicsit bogaras, de szerethető barátaik, akik a humorért felelnek.
A két főszereplő a film nagy részében csak barátok és a végén jönnek rá, hogy szerelmesek egymásba.
A menyasszony nemet mond / megszökik az esküvőn, mert rájön, hogy a másik férfit szereti.
A csúnya lányról kiderül, hogy valójában szép, amint leveszi a szemüvegét és kiengedi a haját.
A kiöltözött nő lassan és kecsesen sétál le egy lépcsőn, miközben a férfi tátott szájjal csodálja.
A nő megbotlik és egyenesen a férfi karjaiba esik, amit szemezés követ.
Romantikus helyzetben egy vicces odakiabál a szerelmeseknek: "Csókold már meg végre!", "Ha nem csókolod meg, én fogom."
Szex utáni L-alakú takaró, mely a férfinak a derekáig, a nőnek pedig a melléig ér.
Az ellenállhatatlan, nőcsábász rosszfiú, aki addig csak kihasználta a nőket, beleszeret egy csendes, ártatlan lánykába és megváltozik.
Amikor a szerelmes pár csókolózni készül, hirtelen félbeszakítják őket.
A film elején vagy a szakítás után van egy montázs szomorú zenei aláfestéssel, amikor a szereplők magányosan élik a szürke életüket: bánatosan sétálnak a városban, buszoznak, metróznak, unottan végzik a munkájukat, nassolnak a tévé előtt, bámulnak kifelé az ablakon, miközben esőcseppek csorognak le az üvegen.
A szereplőnek nincs mit felvennie a randi előtt, ezért egy montázs keretében láthatjuk, ahogy ruhát próbál a barátaival.
Amikor az egyik fél kétségbeesetten várja a másik telefonhívását és megcsörren a telefon, azonnal felveszi, kimondja a szerelme nevét, de kiderül, hogy más hívta.
A rivális nők gyakran vívnak egymással burkolt szópárbajt a mosdóban a tükör előtt, miközben a sminkjüket igazítják.
A főhősnek van egy vetélytársa, aki alattomos eszközökkel igyekszik kiütni a főszereplőt a nyeregből, de végül ő marad alul.
Szenvedélyes csókolózás a szakadó esőben.
A szerelmesek menekülnek az eső elől, miközben a férfi a ruháját a nő fölé tartja.
A film végén a férfi gyakran sok másik ember előtt elmond egy szenvedély monológot a nőnek, mely után csókolóznak és körülöttük mindenki tapsol.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!