Miért van az, hogy a magyarok kurvª jó szinkronszínészek, de a filmeik sza*ok? És az miért van, hogy az 1999-es star warsban "modernebb" dolgok vannak (lézerkard,hologram,sminkek-maszkok), és a 2020-as magyar filmek még most se jutottak el idáig?
Nézd meg az "Egy szoknya, egy nadrág" 1943-as magyar filmet, valami zseniális
Aztán nézd meg az "Egy szoknya, egy nadrág" 2005-ös elbaszott leutánzott szart, még ami jó volt annak a nevét is bemocskolták
Nem olvastam el a válaszokat, szóval lehet hogy ugyanazt írom mint más, vagy az is lehet hogy valaki már megcáfolt…
De szerintem nem a költségvetés miatt.
Vannak olyan magyar filmek, melyeknek már akkora a költségvetése mint néhány Oscar díjas produkciónak.
Például a Viszkis, az 3.8 millió dollárból készült, míg csak 2 millió mozis bevételt termelt összesen, világszerte…
Ezzel szemben a Floridai álom Willem Dafoeval, aki egy négyszer Oscar díjra jelölt világhírű színész, jóval kevesebből, csupán 2 millió dollárból készült, Oscarra is jelölték és 11 millió dollárt hozott a konyhára (tehát abszolúte nem egy blockbuster volt, de legalább profitábilis) .
A Kincsemre elvertek 10 millió dollárt és 2.5 milliót termelt, az egész világon.
Nem az a baj ezekkel a filmekkel, hogy magyarok, hanem hogy pocsék filmek.
Az alapkoncepció is már tiszta hülyeség a Kincsem esetében…
A The Imitation Game is csupán 14 millió dollárból készült, tehát alig valamivel többől mint a Kincsem, mégis valahogy belefért egy Benedict Cumberbatch, egy Keira Kbightley és egy Charles Dance.
A legnagyobb angol sztárok…
Több Oscar és hasonló jelölések kell a hátuk mögött…
Meg a jelenleg egyik leghíresebb és elismertebb zeneszerző is, a 2 Oscar díjat NYERT Alexandre Desplat.
Maga a film is elnyert egy Oscart, a 14 millió dolláros költségvetésből becsúszott 240 millió dolláros bevétel és valahogy telt olyan profi operatőrre és kamerákra, amiket nem láttunk a Kincsemben.
És még CGI repülőbombázásra is jutott, ami egész tűrhetően nézett ki…
Az a baj, hogy a magyarok nem is akarnak jó filmeket csinálni, csak elcsalják a költségvetést és kizárólag a magyar tömegkultúrának gyártják a filmeket, olyan összegekből melyekből csak a nemzetközi piacra lenne érdemes.
A Netflixben meg az HBO-ban lenne potenciál. Az utóbbival már próbálkoztak, de magyar Netflix produkció még nincsen. Ha már szóba jöttek a sztárok, akkor ez is lehetne egy megoldás. Egyszer Franco Nerót sikerült valahogy megnyerni, mondjuk vele pont beégtek.
De nem csak tömegfilmek léteznek. Ott vannak a fesztivál művészfilmek/szerzői filmek, amelyek simán európai színvonalúak, és ebben a kategóriában fel tudott mutatni pár rendezőt az ország. A legújabb és legígéretesebb Reisz Gabi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!