GTA 5 multiplayer részét lehet egyedül játszani?
A multiplayer lényege a közös játék másokkal vagy mások ellen. A küldetések többségét egyedül nem tudod játszani, a heist-okat biztos nem. Legfeljebb ott tudsz "egyedül" lenni, ahol mindenki egymás ellen van, például egy autóversenynél vagy freeroam random küldetésnél (ha ugyanazon a szerveren maradsz egy ideig, bizonyos időközönként minijáték indul, ahol a leggyorsabb/legtöbb pontot elérő nyer).
Ha már megvan a játék akkor próbáld ki, és látni fogod hogy mennyire megy egyedül. Korlátozottak a lehetőségeid ha valóban nem vagy hajlandó csapatban játszani idegenekkel.
De soloban egyszerűen nem lehet elindítani és megcsinálni a küldetéseket? Heistokban pl a csapattársakat nem lehet npc-kel helyettesíteni? Lényegében ugyan úgy működne mint a story módban..
Ha azért "nincs értelme" mert másokkal élvezetesebb és többen sokkal nagyobb fun az engem nem igazán érdekel.
Ha elindítom az online részt, akkor gyakorlatilag vannak olyan küldetések amik nem játszhatóak, és/vagy olyan nehezek hogy egyedül szinte teljesíthetetlenek?
A küldetések indításának többségével egy lobbi (lobby) nyílik meg, és te kiküldesz a játékosoknak egy meghívót a küldetéshez csatlakozásra. Amíg a lobbit nem tölti meg a kötelező mennyiségű játékos (2-16), a küldetés nem indul el. Ha pedig a játék elindul de kilépnek annyian hogy ne lehessen folytatni, a küldetés megszakad és visszadob mindenkit a freeroam szerverbe a játék.
A multiplayer attól multi-, hogy többen kell játszani.
"A multiplayer attól multi-, hogy többen kell játszani."
Ez azért közel sem teljesen igaz. Csak hogy néhány példát említsek, a Division 1-2, Destiny 1-2, Borderlands széria is kitűnően működik soloban hiába multiplayer.
Rockstar is bőven képes lehetett volna megcsinálni így a multiplayer részét a GTA-nak.
Pl: 1. Mi van ha a többi társam fejetlenül elcseszi a küldetést (vagy ügyetlen, vagy direkt hülyéskedik)?
2. Átvezető videókat átlépi, mert nem érdekli a sztori, pedig én kíváncsi lennék rá.
3. Nem akarok másokra perceket várni amíg neki betölti a játékot.
4. Félúton megunja a játékot és kilép, félbeszakad a küldetés.
5. Laggol/ egyébb technikai problémái vannak a játék futtatásával.
6. Mi van ha esetleg csal a társam és engem is bannolnak miatta?
Csak pár példa, ami hirtelen eszembe jutott, hogy miért nem akarok másokkal, főleg ismeretlenekkel együtt multiplayer story küldetéseket csinálni.
A három felsorolt játék azért rossz példa, mert ezek nem csapatjátékon alapulnak küldetés szinten. Van bennük co-op mód és mással is játszhatsz, de nem feltétel, hanem opció. A GTA-ban viszont feltétel, mert ha van egy 4 szereplős heist akkor kénytelen vagy 4 élő szereplőt összeszedni az indításához.
7 éve után is csúcsokat döntöget a játék multi statisztikája, ez alapján a problémád bár jogos, de messze nem üti meg azt a szintet hogy foglalkozva vele a Rockstar, hiszen most is működik a rendszer a jelenlegi állapotában.
A példákat az ellen a kijelentés ellen hoztam fel hogy "A multiplayer attól multi-, hogy többen kell játszani." Illetve azért, hogy a GTA 5 esetében is megoldható lehetne egy ugyanolyan opció, mint amilyen a felsorolt játékokban van.
Egyébként nem tudom létezik-e egyáltalán az a szint amivel a R* foglalkozna. Hiába ad hangot a problémáknak, vagy az ötleteknek a játékos community, magasról tesznek rá.
A rdr2-ben például megjelenés óta (2018) bent van egy bug, ami még 2020 közepén is ugyanúgy jelen volt (gyanítom azóta sem javították.) Ez is sokat elmond, hogy mennyit törődnek az ilyen dolgokkal.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!