Miért van az hogy a magyar filmekben a színészi játék legtöbbször csapnivaló, viszont a magyar szinkron világviszonylatban is kiváló? Mitől ez a kontraszt?
Szerintem ennek, főleg a filmbeli színjátszás minőségének, több oka van (bár meg kell mondjam, őszintén, az elmúlt pár évben egyre több jó magyar filmet látok)
- sok rendező nem tud elvonatkoztatni a színházi színjátszástól, amikor filmet forgat, amikor színpadon egészen máshogy kell játszani, mint filmen, más a célja, más szempontoknak kell megfelelni... ráadásul amilyen kicsi a piac, szinte csak színházi színészek vagy színművészeti iskolát végzettek játszanak a filmekben is, és nehéz azért a színpadi manírokat levetniük magukról
- rengeteg filmben nem is képzett színészek játszanak, hanem egyéb celebek, mert ők éppen jobban be tudják vonzani a közönséget... meg ismerős ismerősei... vagy mert szépek / modellek... most nyilván sarkított példákat hozok, de nem csodálkozom azon, hogy egy Labancz Lilla pl. semmilyen szempontból nem tud minőséget hozni, vagy amikor egy kommersz filmbe kb. mindenféle random celebet behoznak (sportolók, valóságshow-hősök, Jáksó stb,)
Nincs kontraszt. A szinkron is csak régen volt jó, amíg tisztességes színpadi szinésekkel dolgoztak a stúdiók, de akkoriban még a mahyar filmek is jók voltak.
A mai szinkron viszont már pocsék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!