Harry Potterrek kapcsolatban?
Sziasztok. Felmerült bennem néhány kérdés J.K.Rowling művével kapcsolatban.
1) A diákok jártak iskolába mielőtt a Roxfortba kerültek? Oké, hogy Harry járt mugli iskolába, hisz ott nőtt fel. De egy ilyen Draco Malfoyról vagy Ron Weasleyről nem gondolnám, hogy bedugják egy mugli iskolába. Vagy van ilyen iskola direkt erre a célra?
2) Mi lett volna, ha a Teszlek Süveg mégis a Mardekába osztja Harryt? Vagy amikor Draco kezet nyújt neki és Harry nem utasítja el? Más lett volna kettejük viszonya vagy ugyanez lett volna a végkifejlet?
3) Ti elgondolkodtatok már azon, hogy vajon kinek mi lehet a patrónusa? Gondolok itt mindenkire. Még az ismertebb halálfalókra is, akik mint tudjuk képtelenek patrónus idézésére. De azért elgondolkodtató. Főleg a Malfoy család, Bellatrix...érdekes. :D
4) A haláfalók hogy képesek füstté válni és repülni? Elvégre ők is csak egyszerű varázslók/boszorkányok. Akkor a többi, úgymond jók miért nem képesek erre? Ha meg mégis tudnának ilyen vajon miért nem használják soha? Vagy ez amolyan "gonosz" kiváltság? "Állj át a sötét oldalra és cserébe füstté válhatsz!" :D
5) Hermione miért nem a Hollóhátba került az "agyasakhoz"?
Lehet csak én vagyok ilyen "mi lett volna ha" és a "ez miért így volt" típus, de ezekre úgy kíváncsi lennék :) szóval ha van kedvetek írjátok le véleményeteket ezekkel kapcsolatban. :)
1. A muglik gyermekei (meg gondolom bizonyos félvérek) járnak iskolába ugyanúgy, mint mi, aztán ugye a történet szerint a mi oktatási rendszerünk szerint 5. osztálytól a Roxfortba járnak. Az aranyvérűek nem járnak iskolába csak ~ 11 éves kortól, mint Neville, Draco, Ron, stb. Ez kiderül a könyvekből.
2. Ahhoz, hogy Harry a Mardekárba kerüljön vagy hogy összeálljon Dracóval eleve egészen más személyisége kellett volna, hogy legyen, szóval nyilván másképp alakultak volna bizonyos dolgok.
4. Nekem úgy rémlik ilyen a könyvben nem volt, csak a filmekben (nyakamat azért nem tenném rá). Mármint hogy ilyen füst alakúvá váltak volna. Maga a folyamat gondolom a hoppanálás, és a filmben érzékeltetni akarták valahogy, hogy milyen gonoszak ezek ma fickók.
5. A Teszlek süveg értékrend alapján osztja be elsősorban az embereket, nem képességeik alapján. Hermione számára (ki is mondta legalább egyszer az 1. részben, de lehet többször is, nem tudom) az intelligencia, a tudás nem volt elsőszámú prioritás, pedig egy igaz Hollóhátasnak annak kéne lenni. Számára sokkal fontosabb volt a barátság, a bátorság, így kerülhetett a Griffendélbe. Tom Denem is egy zseni volt, mégse a Hollóhátba került, hanem a Mardekárba, mert az jobban megfelelt az értékrendjének.
Én arra gondolok, hogy mese. -- Igen, ez csak mese.
Elképzelem a korabeli csemetéket, akik Mark Twain-t, vagy Thomas Mann-t olvastak, vajon ők is ennyire összekeverék a mesét a valósággal?
Lefordítom:
Mit számít, hogy a királyfi mennyi időt töltött a tövisbozót átvágásával, a lényeg, hogy átvágott rajta.
Mit számit, hogy a sütőlapátot, hogy bírta el Juliska, a lényeg, a boszi füstté vált.
Mit számit, hogy a gyufaáruslány meggyújtotta a gyufát, ha igyis úgyis megfagyott.
Persze érdemes agyalni a mese beli dolgokon, de azt továbbbonyolítani felesleges.
Egyetlen célja lehet, ha az agyalás révén létrehozol valamit, ami mindenkinek jó. Pl. Jules Verne írásai alapján sok mindent kitaláltak, amit a mai napokban is használnak. Ott van a hologram, vagy a 3D-s tv, hogy messzire ne menjek a tengeralattjáró.
Ok, agyalj rajta, és -- kérlek -- írd meg. Esküszöm elolvasom. De annak végképp semmi értelme, hogy másokat kérdezgessek arról, hogy hogyan működött a Mikulás szánja?
Ismétlem: válaszd el a valóságot, a mesétől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!