Mi a neve ennek a 3D-s szemüvegnek?
Ugye van két fajta, ami színes, a piros-kék, meg azt hiszem, a piros-zöld.
De van egy olyan, amit inkább mozikban használnak, és annak semmilyen színe nincsen, tökre átlátszó. Azt hogy hívják, illetve hogyan keressek rá olyan tartalmakra (videók, képek), amik ahhoz készültek?
A piros-zöld vagy a piros-kék
attól függően, hogy melyik film mivel készült, azokat anaglif technikának nevezik.
A mozikban van cirkulár polarizált szűrővel működő (balra forgó és jobbra forgó polarizációval) szemüveg, azokat szokták oda adni a műsor után. Ez ugyanaz amit az otthoni passzív rendszerhez is használnak.
Ennél a rendszerél a vetítő oldalon is van két különböző rendszer. Az egyiknél csak egy vetítő működik és ott a vetítő előtt van egy aktívan váltogató szűrő, ami felváltva vetíti a képet balra forgó és jobbra forgó mezővel és egyik kép csak a bal szemhez jut, a másik csak a jobb szemhez kerül. Ezt nevezik Z-screen -nek.
Más mozi rendszernél van lineárisan polarizált szűrővel szemüveg. Azt nem adják oda, le kell adni.
Van az otthoni aktív rendszerű szemüveg, amiben aktívan felváltva kapcsolgatja a szemüveg, hogy melyik szemnek jutó képet melyik szem láthassa.
Aztán a mozikban van még a nagyon keskeny sávú spektrum szűrőkkel működő szemüveg, aminél mindhárom színnél spektrálisan csak minimális mértékű eltolást használnak. A drága szemüvegnél is mindkét szem előtt van egy szűrőkből álló komplex több rétegű lap, amin át mindkét szemmel látod a színeket, de mindegyik minimális mértékben eltér, amit szemmel szinte alig lehet észrevenni, vagyis nem zavaró. Viszont a vetítő előtt lévő szűrővel együtt működve, csak a bal szemnek való kép jut a bal szembe és a jobb szemnek való kép jut a jobba, mert a hullámhosszban kicsit különbözik és az interferencia szűrő képes kizárni az ettől kicsit is eltérő fényt. Kicsit bonyolultan hangzik, de valahol a neten van ezekről részletes leírás.
Szóval van elég sok féle.
Sziasztok.
Bocsánat,hogy kicsit elrugaszkodok a témától, de látom eléggé képben vagy a 3D világban.
Amit leírtál színes lencsés szemüvegekről az az anaglif technológia.
Az aktív redszerű 3D tecnológia pedig lenne a Stereotypic 3D vagy mi a különbség?
Azért merült fel a kérdés, mert van egy pc játék amiben van Stereotypic állítási lehetőség, tehát játszható 3D-ben.Na most a TV aktív és nem passzív rendszerű, de hiába állítgatom, a TV nem vált 3d módba sajnos.
A szóval még nem találkoztam ebben a kontextusban, de bontsuk ketté.
A "stereotyp" szó magyarul sztereotípiát jelent.
Az viszont ezt jelenti:
Felszínesen általánosító. Negatív, pozitív vagy semleges elképzelések és előítéletek együttese.
A 3D a térhatásra utal.
Vagyis általános értelemben vett 3D. -szerintem-
Milyen készülék képernyőjén akartad volna megnézni térhatásban? Gondolom számítógépen. Esetleg tv-n.
A számítógépes 3D megjelenítésnek is van több féle módja. Az egyik amikor van egy passzív 3D-re előkészített monitor, de aktívat említettél.
Az akítí renszerű megjelenítésnél a számítógépben kell lennie egy errre alkalmas videó kártyának. Azon a videó kártyán kell legyen az aktív 3D szemüveg vezérlésére egy optikai, rádiós vagy vezetékes kimenent, amivel szinkronban kell működnie a 3D megjelenítésre alkalmas videó kártyával. (ami nekem volt az még vezetékes volt). Abban ha a számítógép asztalra kattintottam, akkor igazán sok 3D-s beállítási lehetőség vált egyből elérhetővé. Viszont a hatás is magáért beszélt és gyönyörűen működött még windows 95-98 alatt az akkori 14"-os régi monitoron, akár 60Hz frissítési frekvenciával is. Viszont a tényleg szép képhez legalább 75 Hz-en kellett járatni a frissítést.
Aztán megjelent az XP-re is ilyen kártya és szoftver, de aztán az is eltűnt egy idő után. Viszont ahhoz legkevesebb már 120 Hz-es működésre képes monitorra volt szükség.
Ha neked meg volt valamelyik 3D-s video vezérlőd és a megfelelően telepített vezérlő szoftver bármilyen beállítása ellenére mégsem működött, akkor lehet, hogy a játékot nem 3D módban indítottad el.
Normál monitoron, akármilyen, térhatású működésre nem alaklmas kártyával is annyit kel látnod egy 3D-ben elindított programnál, hogy megkettőzve, mint egy szellemképesen látszik minden a képernyőn. Viszont ez csak arra alkalmas kártyával és vele szinkronban működő szemüveggel hozhat létre térhatású képet.
Az még megtévesztő lehet, annak idején 3D-nek nevezték a poligonokból térbelien forgatott, kirajzolt ábrákat gyorsan kezelni képes grafikus kártyákat is, de az csak látszólagosan kezelte a grafikus objektumokat úgy mint ha 3D volna, de nem volt valódi térhatása, ha csak nem adtak vele együtt működő szemüveget is a kártya mellé.
Huh,köszi a választ.úgy gondolom, hogy pontosításra szorul a kérdésem.
Van egy Pc ami HDMI kábellel össze van kötve egy samsung smart Tv vel.
Videokártya pontos tipust nem tudok az biztos hogy ati radeon hd xxxx 2 gb.
A tv pedig egy samsung 3d led tv
Konkrétan ő
A játék pedig a ditr rally lenne,abban van stereotypic állítási lehetőséd,és azt olvastam, hogy annak az állításával el tudok érni egy olyan képbeállítást amit a tv 3d-nek érzékel, ésa automatikusan átvált erre a módra.elvileg utána szemüveg fel és élvezed a játékot 3d-den.amúgy nem vagyok technikai analfabéta mert megvan pl az iz3d program, simán 3d-t tudnék belőle csinálni gond nélkül,csak azt gondoltam ha már a játékban van erre lehetőség minek plusz program.amúgy a tv sajna még szoftveresen nem tudja a 2d-ről 3d-RE Konverálást
Köszi a válaszod
..na most én is huhh... :)
A 3D a számítógépen úgy jön létre, hogy az ilyen megjelenítsére alkalmas video kártya monitir csatlakozója mellett kell legyen egy szemüveg szinkron kimente is, ami a szemüveget vezérli, hogy szinkronban váltson a felváltva bal és jobb szemnek megfelelő képpel, vagyis egyszer az egyik szemet takaja el, aztán a másikat, hogy egyzserre csak mindig az egyik képet a neki megfelelő szemmel láthassuk. Ez nyilván csak akkor jöhet létre, ha a megfelelő oldali szemünkkel látjuk csak az adott oldali képet.
Na moast azt már nem tudom, hogy a szemüveg sinkron hogyan is tudna átjutni a tv-re oldalhelyesen, ha a számítógép videó kártyája nem 3D-s, vagyis nincs erre felkészítve. Na meg egyébként is. Ami erre alkalmas, az tudtommal csdak a saját számítógép monitorán jeleníti meg mélységben a képet, már ha elég gyors a monitor hozzá. Pl egy képcsöves monitor általában elég gyors, de az LCD monitorok közül már elég jó árban vannak azok ami képes a 120 Hz-es működésre, már pedig tudtommal ez kell ahhoz, hogy a szinkron is működhessen ezeknél az újabbaknál.
Szóval nem tartom valózsínűek, hogy ez így összejön, ha bár nem tudom pontosan, mert ezt így még akkor nem volt min kipróbálni csak a saját monitorán ment de azon nagyon szépen térhatásban működött.
Amit írtál, hogy "a tv még nem alkalmas 2D-3D konverzióra". Ez egészen más dolog, mert nem a valódi térhatást hozza létre. Az általában a kép elmozdulásakor létrejövő réteges perspektivikus elmozdulásából hozná létre a hamis térhatású mélységet, aminek alig van köze a valósághoz. Szóval az inkább csak valami, ami nem azonos az eredeti mélységgel és nem is mindig látszik normálisan. Annak a 2D-3D konverziónak nem sok értelme van úgy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!