Kezdőoldal » Szórakozás » Egyéb kérdések » Hogy kell azt megcsinálni...

Kiszolika kérdése:

Hogy kell azt megcsinálni hogy a terepasztalomon a vonatok külön-külön induljanak?

Figyelt kérdés
2014. dec. 1. 04:44
 1/4 anonim ***** válasza:

1. A pályát szakaszokra kell bontani és minden szakasz áramellátását kapcsolóval kapcsolni.


2. Digitális rendszerben külön külön vezérelhetők a mozdonyok.


itt is érvényes, hogy sokkal célszerűbb az egésznek utánanézned (könyv, esetleg internet), mint itt minden alapvető dolgot megkérdezni.

2014. dec. 1. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Ma már nem divat a szakaszolás. Minden mozdony, minden sínszakasz állandó feszültséget kap, s a vezérlés rádiótávirányítás útján működik. A szakaszolás nagyon bonyolult, az átmeneteknél gyakran leáll a szerelvény vagy hibás kapcsolásnál zárlatot okozhat, ha pl. a mozdony 12 kereke (6 tengelye) különböző szakaszokon áll. Nem is beszélve a polaritásváltás (menetirányváltás) nehézségeiről. Egyébként egy jó terepasztal nagyon bonyolult szerkezet, igazi elhivatottság és rengeteg pénz kell hozzá, hogy ne egy gagyi szarnak nézzen ki.
2014. dec. 9. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Az előző válaszoló sem ír alaptalan dolgokat, de sok apró ponton kijavítanám.


"Ma már nem divat a szakaszolás."


-Még azért eléggé elterjedt és ennek számos oka van.


"Minden mozdony, minden sínszakasz állandó feszültséget kap, s a vezérlés rádiótávirányítás útján működik."


-Ezek a különböző digitális vezérlések, és nem rádiótávirányítás útján működnek, hanem nagyfrekvenciás jelet szuperponálnak a tápfeszültségre.


"A szakaszolás nagyon bonyolult, az átmeneteknél gyakran leáll a szerelvény vagy hibás kapcsolásnál zárlatot okozhat, ha pl. a mozdony 12 kereke (6 tengelye) különböző szakaszokon áll. Nem is beszélve a polaritásváltás (menetirányváltás) nehézségeiről."


-Valóban bonyolult LEHET és egy szinten szükségképpen bonyolult is, azonban jól megépített terepasztalnál nagyon ritkán okoz bármiféle gondot. A 6 tengelyes mozdonyok által okozott problémák messze nem ilyen drámaiak, előfordulhat, hogy éppen átvezeti az áramot egy hosszabb mozdony, de minimális odafigyeléssel, gondos tervezéssel ezeket ki lehet védeni.


"Egyébként egy jó terepasztal nagyon bonyolult szerkezet, igazi elhivatottság és rengeteg pénz kell hozzá, hogy ne egy gagyi szarnak nézzen ki."


-Ebben is sok igazság van.


A digitális rendszer hátránya, hogy eléggé drága, de valóban egy kisebb terepasztal egyszerűsíthető ezáltal.


Jó dolog is ez a digitális rendszer, de ahogy fölmerül az igény, hogy egy nagyobb terepasztalon vasútüzemhez hasonló, reális dolgokat kell prezentálni, úgy már kapásból bonyolultabb lesz a dolog, mint a hagyományos kapcsolásoknál.


Egy ingavonat, egy időzített megállás, automata térköz, egy hurokkapcsolás, egy visszajelentés már korántsem egyszerű dolgok egy digitális rendszerben...


Persze, amíg arról van szó, hogy van 5 mozdonyunk egy kisebb házi terepasztalon és függetlenül szeretnénk őket irányítani és van rá pénzünk, akkor jó megoldás lehet a digitális rendszer.

2014. dec. 9. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Oke de mi kell ehhez a digitális rendszerhez?
2014. dec. 25. 21:19

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!