Hogyan egykerekezzek a motorral?
Döntsd el: motorozni akarsz vagy kaszkadör akarsz lenni?!
Azok a motorok amikkel ilyen "mutatványokat csinálnak speciális átalakításon mentek át, speciális felszereltséggel. Arról nem is beszélve, mire megtanulta amit látványosan csinál, hányszor törte össze magát is és a motorját is....
Hidd el, nem azzal lehet "villogni" hogy "balettozol" a motoroddal, hanem hogy szabályosan és ötven évet balesetmentesen legurulsz hogy nem törtél össze sem motort, sem embert. Ez a valami, csak ez nem olyan "látványos" mint az egy kerekezés. Élvezd a motorozást és ne keresd a szélsőségeket.
Kérdezd meg tőle hányszor törte össze magát és azzal a motorral amivel egy kerekezett hány évig használta?
Vannak emberek akik helyből szaltót csinálnak előrre-hátra,
de nem így közlekednek az utcán. Azok a "nem mindennapi" képességek bizonyos helyen és időben és bizonyos alkalmakkor használhatók.
Ha apukád ilyen "tudással" rendelkezik miért nem kéred meg hogy tanítson meg rá téged is?!
A védő ruha KÖTELEZŐ!
El sem tudod képzelni milyen komoly maradandó sérülést lehet szerezni a nem megfelelő ruhában motorozással.
Álló helyzetben is eldőlhet a gép és alá szorulhat a lábad, vagy megégeti a kipufogó. Nem lehet könnyelműen venni ezeket
Hiába húzod a féket ha nem úgy fogsz esni a motorral ahogyan te gondolod. A váratlan eseményekből lesznek a nem kívánt bajok.
A motorral való esést TANULNI kell!
Ezt most nem részletezem, de kérdezzél meg bár kit a motorosok közül, esett e már motorral? És minden úgy történt e ahogyan előre kiszámította?
Védő ruha nélkül ne próbálj motorozni. Egyszer még hálás leszel hogy erősködöm ebben a dologban.
Először is kesztyű, cross bukósisak, protektoros mellény!
Cross sisak azért kell, mert annak nagyobb a látószöge, és ha kerekezel, akkor lásd az utat.
Nagyon lennt nem tudod tartani, mert a motor szenvedni fog és te is, előre fog húzni és lerakja az elejét...
Előszőr 1be próbálkozz kuplung nélkül...tapasztald ki a gázt, hogy hol ugrik a legjobban, nekem is kx 80-an van, nem gyorsgázkar hanem sima...hirtelen ráhúzol egyet, felkapja az elejét, kicsit behúzod a kuplungot, és úgy húzogatod neki a gázt, mivel kuplung nélkül em lehet olyan finoman fennttartani az elejét, picit behúzod és húzogatod neki.
Ha már jobban meg , és ki akarod kapni 2-be vagy 3-ba, akkor behúzod a kuplungot, húzol neki egy gázfröccsöt hogy felpörögjön és mielőtt lemenne a fordulat egyszerre húzol neki egy gáázt és kiengeded a kuplungot!
(Ezt ne csináld 1-be mert hanyatt fog dobni)
Ajánlom, hogy mezőn próbálgasd, mert ha elesel, akkor az sem neked, sme a motornak nem fog fájni, és ha földesen megtanulsz, mivel ott nehezebb , úton már sokkal könyebb lesz. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!