Mennyire tűnik fel nektek, ha egy karakter nincs teljesen kidolgozva?
Egy ismerősöm írt egy forgatókönyvet, amiben az egyik fő szereplő depressziós. Rákérdeztem, hogy mennyire súlyos, milyen depresszió és mitől alakult ki a karakternél ez, mert a forgatókönyvből nem derült ki. Bár igaz, a történet így is működött, de kíváncsi voltam.
Azt válaszolta, hogy ő erre nem gondolt, nem érdekelte annyira... A lényeg az volt, hogy depressziós és maga alatt van.
Ezen elgondolkoztam, mert én mikor karaktereket találok ki (néha csak úgy magamnak írok történeteket), akkor szinte az egész életét kidolgozom neki. Plusz amikor olvasok, sorozatot nézek, akkor is érdekel és figyelek a háttérsztorira, a karakter életében történtekre és okokra.
Nekem feltűnik, ha egy karakter felületes, nincs háttere, úgymond lelke.
Ti hogy gondoltok erről? Megérzi a néző/ olvasó ha az alkotó nem ásta bele magát eléggé?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hitchcock Madarak című filmjében sosem derül ki, mi retek bajuk van azoknak a tollas dögöknek, mégis működik a dolog.
Ha jól ki van dolgozva, működhet úgy is, nem kell se teljes realizmus, se minden részlet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#1 meg miért kell benyitni a szobába, vagy lemenni a pincébe :)
amúgy egyetértek, nem kell annyira kidolgozni ha nem fontos, ettől még lehet kerek a történet
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hm, nem is arra értettem, hogy bele kell írni a történetbe/ filmbe. Hanem hogy maga az alkotó tudja e. Pl a film működött így is, de engem zavart, hogy az írója nem gondolt erre, hogy a szereplő már öngyilkosságot is próbált már, vagy még csak enyhe depressziós, mennyire tartja magát, milyen a kinézete, hogyan öltözködik vagy mennyire törődik a külsejével (mert azért egy depressziós vagy túl maximalista vagy teljesen elengedi a tisztálkodást vagy fésülködést...). Úgy éreztem, hogy a karakter csak annyi volt, hogy depressziós és hány éves, mi a neve és neme. Semmi más nem derült ki a párbeszédekből sem, hogy milyen állapotban van. És az iró nem is gondolt erre.
Én írom a történetemet, de van minden főbb szereplőmnek egy-egy külön txt fájlja, amiben teljesen leírok részleteket, jellemzőket, háttérsztorit, emlékeit stb. De ezekből csak a történetbe beillő adatok kerülnek be.
Szóval ha engem megkérdezne egy olvasó, hogy mi XY-nak a kedvenc színe, akkor az nekem le van írva egy külön helyre és tudok neki válaszolni, mert a történetbe nem került bele, de én magamnak kidolgoztam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az a különbség köztetek, hogy te kidolgozol mindent, mégis csak magadnak írsz sztorikat, az ismerősöd pedig nem dolgozza ki annyira a részleteket, ő viszont forgatókönyvet írt. Gondolom nem saját magának.
Most olvastam hogy egy másfél órás film forgatókönyve kb. 2-300 oldal, amin menet közben többször is változtatnak, hozzáadnak, elvesznek belőle. A végén sokszor már nem is hasonlít eredeti verziójára.
Nincs olyan film, vagy költemény, amiben a főszereplők csecsemőkorától bonyolódnak a szálak. Mindig a történet közepébe csöppen az olvasó/néző.
Ennyi erővel bármilyen nem ismert előzménybe bele lehetne kötni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!