Szerintetek milyen tartalmat látna szívesen a legtöbb ember?
Főleg tiktokon lennének videók és youtubeon. De az is elő furdulhat hogy talán twichen is lesz valami. És ha mondjuk liveoznék valamelyiken akkor mit néznének az emberek szívesen?
Köszi mindenkinek a választ!
A legtöbb ember? Nem aprózod el, rögtön olyan tartalmat akarsz létrehozni, ami mindenkit érdekel. Okos, átgondolt döntés.
Szerintem a helyes válasz a pornó.
Mondjuk azt pont nehéz lesz elhelyezni ezeken a felületeken...
Fordítva ülsz a lovon, mint oly sokan mások.
Normális esetben az embernek vagy nincs valami mondanivalója, tartalma, amit meg akarna osztani széles nyilvánosság előtt, ez esetben olvas egy könyvet, megnéz egy sorozatot, lemegy futni, főz egy levest, vagy akármi, éli az életét. Ha valakinek az a *célja*, hogy megosszon másokkal valamilyen tartalmat, akkor megkeresi ehhez a legalkalmasabb *eszközt*, ami lehet egy Instagram fiók, egy Youtube csatorna, egy blog, egy podcast, egy könyv, egy offline előadás, stb… Ha az ember képet akar feltenni a falra, akkor keres hozzá szeget és kalapácsot.
Te viszont ott állsz a szoba közepén, kezedben a szegekkel és a kalapáccsal, és azt akarod kitalálni, hogy hova és miért is kellene szeget beverni a falba. Neked az a cél, aminek az eszköznek kellene lennie (TikTok, Youtube, Twitch), és azt tekinted eszköznek, aminek a célnak kellene lennie (tartalom).
Pl. sok youtuber úgy kezdte, hogy volt egy belső késztetése arra, hogy csináljon videót egy bizonyos témában. Például Minecraft videókat csinált már akkor, mikor még nem volt annyira ismert a játék. Lehet, hogy sokáig nem volt nagyobb nézettsége, de mivel belső késztetésből csinálta, ez nem érdekelte, csinálta tovább. Ha 10 embernek, akkor annyinak, ha 1 embernek, akkor annyinak. Mivel tényleg érdekelte a Minecraft, így elmélyült benne, olyan dolgokat tudott megmutatni, ami nem mindenki számára ismert, ezért potenciálisan érdeklődés tárgya lett. Aztán megérett a gyümölcse és elkezdtek jönni a nézők is. Persze aztán ezeknek a csatornáknak a sikerét látva boldog-boldogtalan elkezdett Minecraft videókat gyártani, mondván sokan látnának szívesen ilyen tartalmat. Csak éppen az elmélyültség, a valódi érdeklődés, tudás, tapasztalat hiányzott hozzá, ráadásul túlkínálat lett Minecraft témájú csatornákból. Aztán persze, mivel két hónap után sem lett meg nemhogy a tízezer, de az ezer feliratkozó sem, így csalódottan abba is hagyták az egészet. Ennek nem sok értelme van.
Szóval, ha úgy érzed, hogy valamihez jól értesz, valamihez nagy lelkesedésed van, akkor tudod, miből csinálj tartalmat. Ha nincs ilyen, akkor jobban jársz, ha nem vesztegeted az idődet egy igen nagy valószínűséggel eleve kudarcra ítélt tevékenységre.
Nagyon jól írja #4-es. A legtöbb fiatal fordítva ül a lovon. Látják, hogy másoknak bejött ez a jútúberkedés, ők is tudnák élvezni, hogy a "semmivel", vagy "egész nap szórakozva" híresek, ismertek lesznek és még jól meg is élnek belőle "munka nélkül".
Csak nem tudják, mi is az a téma, amivel befuthatnának. Sokan küzdenek ugyanezzel a problémával, amikor megvesznek egy fényképezőgépet, kamerát, mert milyen menő fényképezni/videózni és a reklámok is azt hirdetik, mennyire jó ez. Aztán azon agyalnak, hogy vajon mit is fotózzanak, videózzanak, merthogy igazából nincs témájuk. Sőt az idők kezdete óta nagyon sokan küzdenek ezzel az üres lap és szép toll, egy írógép, vagy épp egy blog szerkesztője előtt ülve. Szeretnének írni, csak nincs mondanivalójuk, amit leírjanak.
Azt a rengeteg időt, energiát, munkát és tanulást nem látják a képernyőn az emberek, ami a videóik elkészítése mögött áll a háttérben. Ami nélkül nem lehet eljutni oda, ahol ők vannak. Nem látják, hogy mire a ma híres YouTuberek befutottak, addigra ők egy pár év kemény munkát beletettek, hogy odáig eljussanak.
Pont olyan ez, mint amikor valaki a hírnévre, sikerre, érte rajongó csajokra vágyik, ezért focista, vagy rockzenész akar lenni, mert azt látja, hogy néhány sztárnak ez mennyire bejött. Csak épp őt a rajongás és a siker érdekli, nem a foci/zene, ezért aztán nem akar tanulni, gyakorolni, még kutyaütő szinten se tanulja meg, nemhogy a sztárrá váláshoz szükséges szinten és emiatt jóval előbb feladja, mint befutna.
Vannak olyan profi tévések, rádiósok, újságírók, műsorvezetők (akár YouTubernek is nevezhetjük őket), akiket bármilyen témával kiállíthatsz a közönség elé és ők bármiből összehoznak egy jó műsort. Nekik meg van az a sok évnyi szakmai tudásuk, gyakorlatuk, tapasztalatuk, rutinjuk, amivel akár a legkisebb érdeklődés nélkül is megtalálják, hogyan érdemes azt a dolgot bemutatni. Tudják és bármiben képesek megkeresni, hogy mi tudja felkelteni az érdeklődést tudnak olyan megközelítést találni és meg tudnak oldani bármilyen élethelyzetet. Ezek az emberek sok éven keresztül profiktól tanulták vagy iskolában, vagy éles helyzetekben gyakorolva.
YouTuberként sem lehetetlen eljutni erre a szintre, csak rengeteg munka és tanulás kell hozzá, hogy mindazt el tudd egyedül sajátítani, amit mások egy Színművészeti, kommunikáció szak, és komoly tapasztalatú profikat alkalmazó intézmény rendszerek, média vállalatok támogatásával a hátuk mögött szedtek össze. Nem atomfizika ez sem. Minden tanulható. Csak rengeteg kitartás, figyelem, tanulás és alázat, na meg gyakorlás kell hozzá.
Ha érdekel az, amivel foglalkozol, akkor egy kicsit könnyebb és élvezetesebb ezt a rengeteg időt és energiát ráfordítani. Ha nem érdekel a téma, csak a siker lebeg a szemed előtt, akkor nehezebb rávenni magad, hogy csináld. Sőt sokszor még úgy is nehéz, hogy érdekel és akarod csinálni. Erről szól Steven Pressfield: Művészet háborúja című könyve, amiben elmeséli, hogy íróként mekkora küzdelem számára napról-napra leülni és írni a könyveit. Hiába akarja, hiába él ebből, hiába kénytelen, mert köti a szerződés, nehezére esik, küzdelem, komoly erőfeszítéseket igényel még így is. Hát még akkor, ha nem is érdekel a téma, amiről írni, videózni akarsz, csak kéne valami, amivel be lehet futni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!