Egy sikeresebb magyar Twitch-streamer és/vagy youtuber mennyi pénzt keres kb.?
Itt egy viszonylag friss kérdés Youtube-bal kapcsolatban:
https://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__internet__1..
Twitch-en a donate mennyisége befolyásolja pluszban.
Mindkettőre igaz, hogy nem lehet számszerűleg megadni, mert minden egyes közvetítő más, mást csinál, mások és más arányban nézik, mások és más mértékben szponzorálják. Még a sikeresebbek között is lehetnek akár tízszeres bevétel különbségek.
ugyanúgy nem lehet egyértelműen megmondani, mint azt sem, hogy egy Meki mekkora forgalmat bonyolít egy hónapban. pedig ott konkrétan ismerni lehet az árakat, ismerhető a cég neve és nyilvánosak a cégadatok is. de a bevételek nem fixek. csomó tényezőtől függnek és folyamatosan változnak. legfeljebb utólag visszatekintve lehet megállapítani, hogy ennyi volt egyik hónapban, annyi volt a másik hónapban, amannyi a harmadikban.
ahogyan a mekinél is attól függ, hogy bemész-e épp kajálni, hogy jársz-e arra, mennyire vagy éhes, van-e épp pénz nálad, azt a kaját kívánod épp vagy a kínait, ugyanúgy a videósoknál is sok mindentől függ a bevétel. mennyire népszerű a téma, mennyire sikerül hangzatos címet adni, mennyire sikerül jól az indexkép, ami alapján eldöntöd, hogy rákattintasz-e, pont akkor jön-e szembe veled, amikor megfelelő hangulatban vagy hozzá, van-e rá épp időd, stb. egyik videót többen nézik, másikat kevesebben. egyik népszerű témára tapint és csomóan küldözgetik egymásnak, hogy "ezt látnod kell", másikat még azok se nézik végig, akik elkezdték nézni, mert nem érdekli őket annyira és ilyenek.
ezt is tudod tovább befolyásolni és az is rajtad áll, hogy mennyit teszel meg ezért. ha csak kiteszed a videókat és kész, akkor azokat vagy nézik, vagy nem. ha minden videódban ajánlod a többi kapcsolódó videódat, amit enélkül lehet, hogy nem néztek volna meg, de így már inkább, akkor ezzel akár sokszorosára is növelheted a megtekintést és reklám bevételeket. hiszen ha csak nézik egy videód és kész, akkor 1-2-3 videót néznek meg. ha ajánlasz benne egy kapcsolódó videót és az iránt felkelted az érdeklődésüket, akkor átkattintanak és azt is megézik, vele a másik 1-2-3 reklámot is. de ha abban is ajánlasz újabb videót/videókat, amik érdekelhetik őket és azt is megnézik (akár újra is), akkor azzal újabb 1-2-3 reklámot is megnézhetnek...
A YouTube-nak az az érdeke, hogy a néző minél több időt a YouTube-on töltsön videók (és reklámok) nézésével. Minél tovább tudod a saját csatornádon tartani, a saját videóid nézésére rávenni a nézőket, annál jobban akar a YouTube ezért jutalmazni téged - illetve minél inkább azt látja, hogy érdekli a nézőket a videód, annál inkább ajánlani fogja nekik a többi videódat és másoknak is annál inkább fogja ajánlani. Míg ha azt látja az algoritmus, hogy kevesen nézik a videóidat és azokat se nézik végig, hanem hamar elkapcsolnak másra, akkor egyre kevésbé fogja ajánlani nekik a te videóidat.
Twitch és YouTube live esetén vannak superchatek, egyszeri fizetési lehetőségek, előfizetési, támogatási lehetőségek a követőktől. ezek mértéke is nagyban függhet attól, hogy mennyire tudod motiválni rá a nézőidet, hogy támogatni akarjanak. ha csak rájuk hagyod, hogy majd maguktól eldöntik, hogy akarnak-e fizetni, vagy nem. akkor kevésbé akarnak majd fizetni. ha mondod nekik, ösztönözni tudod őket, akkor többet adhatnak. ha sikerül megtalálnod azt a módszert, amivel támogatni akarnak, akkor több bevételed lesz.
sokan ezt koldulásnak tekintik és visszatetszőnek tartják. ha nekik akarsz megfelelni, akkor inkább visszafogod magad, hogy ne legyen olyan ciki - viszont ez csökkenteni fogja a bevételedet. míg ha nem törődsz vele, hogy ki mit szól hozzá és megteszed, amit kell, pláne ha megtalálod a megfelelő módszert is, akkor megtérülhet.
a mekiben sem véletlenül kérdezik meg mindig, hogy kéred-e a szendvicset inkább menüben, kérsz-e hozzá nagyobb krumplit, nagyobb ücsit. semmibe nem kerül nekik megkérdezni, viszont egy csomó pénzt hozhat, ha emiatt mégis úgy kéred, miközben magadtól nem úgy kérted volna. ugyanez a helyzet a lájk, sub és adomány kuncsorgással is. lehet, hogy van akit zavar, néhány embernek gázul néz ki, de jobban megtérülhet, mintha nem csinálod.
az is fontos tényező, hogy a videósok bevétele távolról sem csak abból áll, amit a (reklám) megtekintések után a YouTube kifizet és nem is csak a nézőktől érzekőz adományokból és superchatekből.
a különféle termékek értékesítése is komoly bevételt hozhat. ráadásul ha értelmes terméket sikerül kínálnod, ami tényleg hasznos és segít a nézőidnek, az kevésbé önző. jobb, ha nem csak azért próbálsz valamit rájuk sózni, hogy neked jobb legyen, hanem tényleg nekik használsz vele. de itt is nagy lehet a szórás, mert ha csak annyit mondasz, hogy a leírásban ott a boltod, ahol vásárolhatnak mindenfélét, akkor kevésbé akarják megvenni. ha sikerül a vágyat felkelteni a termék iránt, tudatosítani tudod bennük, hogy hol és hogyan tudják megvenni, akkor nagyobb eséllyel fog nekik sikerülni. ha még arról is meg tudod győzni őket, hogy ezzel téged támogatnak és neked is könnyebb lesz számukra tartalmat csinálni, akkor pláne motiválhatod rá őket.
a szponzorációkkal, a videókba épülő reklámokkal is hasonló a helyzet, mert még azelőtt, hogy fizetnének érte, magát a reklám lehetőséget is el kell tudni adni a hirdetőknek. meg kell tudni őket győzni róla, hogy pont neked és pont annyit érdemes fizetniük azért, hogy megjelenjen a videódban a reklámjuk. ha válogatás nélkül bármi kacatot hajlandó valaki reklámozni, csak fizessenek érte, akkor azzal könnyen leértékelheti magát, hiteltelen lehet a nézők és a hirdetők szemében is. ha sikerül megválogatni, csak olyan dolgokat reklámozni, amikben tényleg hiszel is és minden másra nemet mondani, az a kevesebb, de értékesebb hirdetőnek is hasznosabb lehet, meg a nézőknek is - és akár magasabbra is lehet árazni, hiszen ha nálad ritkábban, de értékesebb, hasznosabb hirdetések jelennek meg, akkor arra a közönséged is jobban reagál és értékesebb célközönsége lesznek. ezért pedig akár több pénzt is el lehet kérni tőlük, mint egy olyan csatornán, amin válogatás és elvek nélkül reklámoznak mindent.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!