Kezdőoldal » Szórakozás » Egyéb kérdések » Hogyan népszerűsíthetem a...

Hogyan népszerűsíthetem a blogomat?

Figyelt kérdés
Készülőben van egy blogom, (hozzá teszem, az ismeretségi körömmel nem szeretném ezt megosztani úgy hogy ez kilőve). Ha csinálok Fb. oldalt hozzá azzal valóban többre mehetnék? Van valami egyéb tippetek?

2021. máj. 7. 10:06
 1/2 anonim ***** válasza:
83%
Sehogy. A blog halott műfaj. Csinálj vlogot.
2021. máj. 7. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Hülyeség, hogy a blog halott műfaj. Az viszont igaz, hogy ma már kevésbé felkapott, mint korábban volt. De attól, hogy sokkal kevesebben olvasnak blogot (vagy bármit) és küzdelmesebb befutni vele, meg a befutás is relatív fogalom, attól még nagyon is sok ember olvas blogokat.

Nekem van több blogom több helyen, több féle témában. Amelyikkel aktívabban foglalkoztam, viszonylag gyorsan fel tudtam futtatni. Ha kiteszek valami érdekesebb új dolgot, akár több ezres olvasottságot el lehet vele érni anélkül, hogy hirdetném, vagy bárki tudná, hogy közöm van hozzá. Amelyiket jobban elhanyagolom, azt is van, hogy akár több százan is megnézik anélkül is, hogy írnék rá bármit. Van olyan blogom, amire több mint egy éve nem teszek már ki semmi újat és ki is írtam rá, hogy vége, nem frissül tovább. Ami fent van rajta, az is elavult már, mégis rendszeresen vannak még mindig időnként új emberek, akik bekövetik, lájkolják.


Ha jó a tartalom és megtalálod vele azt a közönséget, akit az a téma érdekel, akkor akár komoly sikereket is el lehet érni bloggal még mindig. Persze, ha megtanulod más műfajokkal ügyesen kombinálni a blogodat, akkor sokkal eredményesebben csinálhatod.


Ha nem akarod az ismerőseiddel megosztani, akkor is lehet akár sikeres is. De érdemes tudnod, hogy ezzel komoly induló közönséget tudsz veszíteni. Pont azokat az embereket, akiket esélyes, hogy leginkább érdekel, mert te írod és emiatt akár motiváltabbak is lehetnek benne, hogy megosszák másokkal is.

Totál idegeneket sokkal nehezebben tudsz már eleve elérni is, aktivitásra bírni meg pláne. Márpedig a közönség aktivitása nagyon sokat számít benne, hogy minél több emberhez eljusson, amit csinálsz.


Önmagában egy FB oldal nem fog sokat segíteni a blogod ismertségén. Csak akkor, ha sikerül a FB oldalra embereket gyűjtened, akik hajlandók interakcióba kerülni azzal, amit a FB oldalon megosztasz: lájkolnak, kommentelnek, megosztanak. A FB csak egyszerűsíti a megoszthatóságot, mert sokan úgy működnek, hogy a FB-ot tekergetik és elolvassák, lájkolják, megosztják, ami szembe jön velük a FB-on. Viszont csak akkor fog velük a te blogod szembejönni, ha valaki más már lájkolta, kommentelt, vagy megosztotta.

Ha már te sem osztod meg az ismerőseiddel, akkor már a te ismerőseiddel sem fog szembejönni. Idegenekkel meg sokkal nehezebben fog szembejönni. A Facebookon (is) már annyi tartalom van, hogy a Facebook már rég nem érdekelt benne, hogy ő ajánlja kis oldalak tartalmait a közönségnek. Ez addig volt jellemző, amíg kevés volt a tartalom, de sok a felhasználó, ezért a kevés tartalmat nagyobb arányban tette a FB láthatóvá az emberek számára. Mióta sok a tartalom, már a tartalom népszerűsége alapján ajánl. Ami már eleve népszerű, azt segít még népszerűbbé tenni, mert azt látja, hogy az érdekes az embereknek, azzal foglalkoznak. Ami nem népszerű, azt nem ajánlja, mert nem érdekes az embereknek, hiszen maguktól nem lépnek vele semmilyen interakcióba - hiszen még te magad sem akarod megosztani az ismerőseiddel...


Ettől még fontos lehet a FB, mert ha valaki mégis megtalálja, mégis érdekli, akkor legalább az esélyt megadod neki, hogy Facebookon (is) kövessen és hátha a te ismerőseid nélkül is beindul valami. De sokkal nehezebb így...


Megpróbálhatod azt is, hogy akár itt, akár máshol kialakítasz olyan új ismeretségeket, közösséget magad köré, akiknek már eleve a blogod Facebook oldalával mutatkozol be, azon keresztül követnek téged és a blogon kifejtett munkásságod - a blogod ismerősei lesznek. Csak ha ezt a kört most kezded el kialakítani, akkor ez valószínűleg jóval kisebb kör lesz, mint a valóságban már létező, évek óta folyamatosan fejlődő valódi ismerősi köröd.


A (most még?) kevésbé túlfejlődött közösségi felületeken jobban terjedhetnek a dolgok. Pl. bizonyos tartalmak sokkal több embert el tudnak érni ma LinkedIN-en, mint Facebookon. Mondják azt is, hogy olyan a LinkedIN, mint 10 éve volt a FB. Viszont a LinkedIn történelmi okokból inkább szakmai jellegű közeg. Komolyabb, szakmaibb, minőségibb tartalmakat szokás ott megosztani, nem annyira a könnyed szórakozás terjesztésére használják az emberek.

Sokkal inkább működhet pl. a Snapchat, vagy más felületek, ahol a fiatalok aktívabbak. Bizonyos dolgokra pl. a TikTok, vagy Instagram Story nagyon jó lehet, de az már egy másik műfaj, nem blogolás.


A legfontosabb, hogy elkezdd és csináld. Úgy alakul ki a stílusod, témád, úgy találod meg a neked való műfajt, témát, mondanivalót, ha alkotsz. Lehet, hogy most nagyon határozott elképzeléseid vannak róla, hogy mit és hogyan akarsz csinálni. De amíg nem csinálod, addig fogalmad sincs, hogyan menne. Ahogy arról sem, hogy amit csinálnál, az tényleg jó lenne-e. Addig csak vágyálmaid vannak, amiknek semmi valós alapja nincsen. És nincs is mit követni az embereknek.


Csináld! Minél tovább, minél gyakrabban, de főleg rendszeresen. Lehetőleg ne csak hébe-hóba, ne tarts hosszabb szüneteket, legyen valamekkora rendszeresség. Próbálj megcélozni valamilyen gyakoriságot és azt tartani minél tovább. Lehetőleg heti egy írásnál ne legyen ritkább. Eleinte gyakoribb sem érdemes. Legyen az a célod, hogy minden kedden reggel 10-kor kimenjen egy új bejegyzésed. Ha máskor is van időd, akkor készíts elő akár több hétre előre írásokat, így kiküszöbölhető, hogy a nagyobb szünetek csúszást okozzanak. Nem árt, ha van legalább 3-5 előkészített bejegyzésed, amiket bármikor ki tudsz tenni előre időzítve. De inkább a rendszerességet erősítsd, mint a gyakoriságot.


Ha nagyon ráérsz, nagyon sok posztod feltorlódik, akkor akár sűrűbben is publikálhatsz, de eleinte inkább a heti rendszerességet tarts. Ha egy évig tudod tartani a heti egy bejegyzést, az 50 körüli posztot jelent egy évben. Négy év alatt már 200 posztod lesz kint. Az azért nem kis teljesítmény. Ennyi témával előállni, utánanézni, megírni komoly munka.

Azt se felejtsd el, hogy a Facebook és egyéb felületeken népszerűsítéssel is foglalkoznod kell, ezzel is kell időt tölteni.


Amíg nincs legalább 10 bejegyzésed a blogon, addig ne is akard, hogy népszerű legyen és felkeressék az emberek. Mire legyenek kíváncsiak az emberek egy blogon, amin még alig vannak bejegyzések? Ha még ritkán is frissül és már régen tettek rá ki valamit, akkor pláne mire fel legyen népszerű? A blogok népszerűségét első sorban az érdekes, értékes, és/vagy szórakoztató tartalom adja és a rendszeres frissülés, az ígéret, hogy ha máskor is visszajössz, újra találsz itt hasonlóan érdekes dolgokat. De ezt meg kell alapozni azzal, hogy amit épp megtalálnak rajta, már az is érdekes, van rajta azon kívül több érdekes dolog és látszik hogy belátható időközönként frissül, él az oldal, kerülnek fel újabb dolgok.


Ezek után jöhetnek csak a különféle SEO, közösségi média marketing és egyéb fogások, amikkel népszerűsíteni érdemes bármit. Ha nem érdekes és nem aktív a blogod, akkor reklámozni sincs miért. Te szoktál magadnak unalmas és érdektelen oldalakat keresni, amikre nem vagy kíváncsi? Más sem...

2021. nov. 2. 02:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!