Happy Sugar Life anime (SPOILER! ). Kérdés? Ld lent!
Csak a mangából derül ki az alábbi, vagy van, aki szerint az animéből is?
Mi volt a zsákban, amit Satou adott a tanárnak? Véres ruha? Más egyéb?
És a nagynénje zsákjaiban?
A nagynénje szobája miért volt tele szeméttel?
Spoiler, aki nem látta, ne olvasson tovább:
Szerintem egyértelműen kiderült, hogy Satou zsákjaiban a csávó holtteste volt, akié a lakás. Satou megölte, amikor a csávó megpróbálta megölni Shio-chant, feldarabolta, és belerakta a zsákokba, majd odaadta a tanárának.
A nagynénjénél szerintem szemét volt, nem hinném, hogy ő hullákat rejtegetett volna a házában. Nem rémlik, hogy lett volna rá utalás, hogy pontosan mit tart a nő a házában.
Mindenesetre azért volt annyi szemét nála, mert sose ment ki a házból, lényegében egy bezárkózott, hikikomori életet élt, illetve egyértelműen egy mentálisan beteg karakter, a gyűjtögetés még a legkisebb gondja lehetett életében.
Igen, lehetségesnek tartom, hogy korábbi áldozat volt a zsákban, na de melyikre gondolsz? Aki(k)nek kivágta a szemét? Illetve két ilyen csávó volt.
(A nagynéni meg ugyebár olyannyira mentális beteg, hogy megerőszakolta a huszonéves srácot a sorozat végén, miközben össze is kötözte.)
Írtam, hogy akié a lakás, arra gondolok. A festő srácra, aki lerajzolta Satou-t, és akihez Satou felvitte Shio-chant. Szerintem teljesen egyértelműek voltak az utalások, hogy ő volt a zsákokban.
A tanára úgy emlékszem, tartott egy kis monológot, amikor felgyújtotta a zsákokat, hogy vajon mi lehet benne, és úgymond rádöbbent, hogy ha ezeket megtalálják, vagy valaki meglátja, ő lesz a gyanús, nem tudná rábizonyítani Satou-ra. Lehet, hogy erre Satou is rájött, azért is adta oda neki, lehet, hogy ez ilyen "véletlen" volt.
Egyébként elég sok ilyen "véletlen" volt az anime során, amiknél igazából az látszik, hogy a történetíró eldöntötte, hogy ez most így lesz, hogy ez most logikus-e, van-e rá magyarázat, az mindegy. A legszembetűnőbb az anime vége, amikor Satou inkább felment a tetőre Shio-channal, ahol a biztos halál vár rá, ahelyett, hogy lementek volna a lifttel. Satou ezt akkor azzal magyarázta, hogy ha lemennek, ott lesz Shio-chan tesója, ami ha belegondolunk, tök logikátlan, a srác biztos nem fogja lent megvárni a történteket, inkább ment a húga után. Itt nekem egyértelmű volt, hogy Satou-nak meg >kellett< halnia, nem volt más lehetőség.
Hogy most Satou a többiekkel mit csinált, arra nem emlékszem, volt-e valami utalás, következmény (pl. az általad említett két sráccal a parkban). Bár mintha velük pont lett volna valami, de ez a két srác nekem annyira egy mellékszál volt, hogy teljesen elfelejtettem.
Ja meg ugye Shouko-chan volt még egyértelműen megmagyarázva, hogy Satou-nak akarták kiadni az eredeti tervek szerint.
Köszönöm meglátásaidat! Felpontoztalak. Néhány gondolatom maradt még, idézlek:
"Egyébként elég sok ilyen "véletlen" volt az anime során, amiknél igazából az látszik, hogy a történetíró eldöntötte, hogy ez most így lesz, hogy ez most logikus-e, van-e rá magyarázat, az mindegy."
Na ez az. Bár nem fontos egy filmnél a logika (hacsak nem ami krimi szerű, mint részben ez), de azért elnagyolt ilyen szempontból, ezért írtam ki a kérdést. Szokás szerint megint a manga fogja megadni a választ. (Vagy az se.)
Pl a festő srácnak nem tudom, miért kellett meghalnia. Meg egyáltalán mit keresett nála. Modellkedett neki, és evvel fizette ki az albérleti díjat?
Tanár: minek vette át a zsákot? Kockázatos lépés volt tőle. (Igen, én is gondoltam rá, h Satou rá akarta csak sózni, de ettől még Satou-nak is volt kockázata odaadni.) A tanáron is gondolkodom tehát, mit akarhatott az író: az, hogy elfogadta a zsákot, talán ez is a mazochizmusa része volt?
"ahelyett, hogy lementek volna a lifttel"
Nekem egyébként az jött le, hogy lefelé senki nem tudott menni a tűzvész miatt, de lehet, hogy tévedek.
Az utolsó mondatod nem értem.
Az is meseszerű, hogy Shio túlélte as zuhanást, habár Satou mellei és teste védte a zuhanás közben. De azért tíz emeletet... Ettől is film az egész. De azért elgondolkodtató volt.
Furcsa, hogy volt, aki pedofíliát magyarázott bele Satou-ba. Az is fura egy picit, hogy "szerelemként" fordította az egyik fansubber Satou érzelmeit rendszeresen. Lehet, hogy angolból, a "love" miatt, ami szeretetet is jelent. Nekem az jött le, hogy az író az anyai szeretetet akarja bemutatni egy hányattatott gyerekkort követően, hogy az mennyire torz és önző tud lenni (vannak szülők, akik szinte "szerelmesek" a gyerekükbe, érzelmileg, de nem szexuálisan). Nem tudom, miért volt, akinek pedofília jött le, anyai szeretet helyett. Bár kétségtelenül torz érzelemvilága volt Satou-nak, de ő inkább szimplán yandere, mintsem lolicon.
Érzelmileg intenzív és elgondolkodtató anime mindenesetre.
Az utolsó mondatomat úgy értettem, hogy míg mondjuk a két sráccal nem tudjuk, mi lett a parkból, Shouko-chan holttestét tudjuk, hogy úgy próbálták meg eltüntetni, hogy a tűzvészben Satou-nak adják ki (ami amúgy megint "baki", mert attól még, hogy ráhúzzák Satou ruháit, azok hamarabb elégnek, mint a holttest, aztán végül úgyis abból azonosítják be, ami maradt - ami ugye meg is történt).
A mangát én annyira nem keverném ide, mert úgy tudom, hogy az még mindig tart, és nem tudom, hogy meddig dolgozták fel azt, vagy annak mennyire lesz hasonló/különböző a vége. Az mondjuk valószínű, hogy ott jobban kibontják/kibontották a szálakat, több lehetőség van rá.
A festő srácnak úgymond azért "kellett" meghalnia, mert ő is meg akarta ölni Shio-chant, Satou pedig őt ölte meg. Aztán így beköltöztek a lakásba is. Úgy emlékszem, azért maradt nála, mert egyszer felvitte magához a festő, mikor esett az eső, aztán mikor Satou megkérdezte, mit akar cserébe, azt kérte, hogy hadd rajzolja/fesse le. Az megint nincs meg nekem, hogy a festmény végül elkészült-e, és Satou még továbbra is átjárt a sráchoz, vagy csak utána ugrott be neki, hogy oda fel tudná vinni Shio-chant (mert hát ugye a nagynénjéhez nem viheti).
Szerintem a tanár a mazochizmusa miatt fogadta el a zsákot, aztán ki tudja, igazából az is egy véletlen szerencse volt, hogy ott nem bukott meg a dolog, és utána kezdte csak a tanár kavarni a dolgokat, hogy biztos a nagynénit ölte meg Satou.
A lefelé menetet azért gondoltam, mert a tetőre fel tudtak menni, meg arra tényleg tisztán emlékszem, hogy Satou mondta, hogy azért nem mennek le, mert ott van Asahi, én meg ezen felhúztam magam, és így túl egyértelmű volt, hogy Satou-t a készítők meg akarják ölni.
Az amúgy érdekes gondolat, hogy Satou-ból az anyai ösztönök törtek elő, erre még én nem gondoltam, de tényleg logikus. Japánul is "ai"-t, szerelmet mond egyébként, de azt nem tudom, hogy van-e mondjuk külön kifejezésük az anyai szeretetre, vagy az is benne van az "ai" szóban. Illetve az is lehet, hogy maga Satou is azt hitte, hogy ez a szerelem, közben meg valójában egy anya-gyerek szeretet vágya miatt érzett így Shio-chan iránt. Hogy most pedofíliának mennyire tekinthető, azt itt elég nehéz eldönteni, mivel szexuális vonzalmat szerintem se érzett Satou Shio-chan iránt. Egyébként ha a DSM-et nézzük, akkor amennyiben tényleg volt szexuális vonzalma Satou-nak, akkor a kapcsolatuk már tényleg pedofíliának tekinthető (Shio-chan fiatalabb mint 12 éves - olyan 8 körüli - Satou pedig egyértelműen több mint 5 évvel idősebb nála, illetve valószínűleg a 16-ot is betöltötte). De "anno", amikor néztem, nekem se a pedofília volt az első gondolatom őket nézve, hanem az, hogy egy szeretetre vágyó lány végre talált valakit, akit őszintén szerethet, és őszintén viszont szeretik őt, és nem is foglalkoztam vele, hogy ez most milyen szeretetnek, szerelemnek tekinthető.
Amúgy a logikátlanságokat leszámítva részemről teljesen rendben volt a sorozat, abszolút tetszett, látszott, hogy azért foglalkoztak a karakterekkel, és annak is örültem, hogy rendesen lezárták a történetet, még ha nem is sikerült minden szálat elvarrni.
"Az megint nincs meg nekem, hogy a festmény végül elkészült-e"
Én emlékszem arra, ahogy a színes, késznek látszó festményt csodálja Satou.
"A festő srácnak úgymond azért "kellett" meghalnia, mert ő is meg akarta ölni Shio-chant"
Ez viszont nekem esett ki. Meg akarta ölni Shiou-t? Miért?
"túl egyértelmű volt, hogy Satou-t a készítők meg akarják ölni."
Hát igen, egy ilyen fajta filmbe szeretnek az írók drámát, sőt, tragédiát vinni, valahol meg lehet érteni szerintem. Na meg hősi halált adott neki az író, valahol ez is klappol szerintem.
Tipikus szociopata volt Satou. Önmaga élete se érdekelte, se másoké. Kivéve Shiou-chant, mivel hálás volt neki a puszta létezéséért és hogy szereti őt Shiou.
"az anyai ösztönök törtek elő, erre még én nem gondoltam, de tényleg logikus."
Számomra egyértelmű volt, hogy anyai ösztön, és igen, japán az "ai" szeretetet is, szerelmet is jelent, de nem kifejezett szerelmet. Nem tudok japánul, de asszem pl a koi suru, ai shiteru szavak utalnak inkább szerelemre/szexre, nem? A koibito szó, tutira szeretőt jelent, abban ott a "koi". Nem pedig az "ai".
Anyai ösztönök, hiszen hatalmas gondoskodási ösztönt váltott ki belőle Shiou: keményen dolgozott érte, vállalva sokszor a túlórákat is, holott emiatt csak későn ért haza Shoiu-hoz, többnyire. Lelkesen ellátta Satou ugyanakkor a házimunkát, mosott-főzött Shiou-ra.
Mindkét nőnemű figura gyerekkora hányattatott volt, Satou személyisége eltorzult emiatt: egyfelől szeretetet adni-kapni nagyon vágyott és ez emberi, sőt, esetében egyúttal szülői ösztön, másfelől ezt sajnos bármi áron hajlandó volt kivitelezni, akár gyilkosságok (és önfeláldozása) árán.
"Japánul is "ai"-t, szerelmet mond egyébként, de azt nem tudom, hogy van-e mondjuk külön kifejezésük az anyai szeretetre, vagy az is benne van az "ai" szóban"
Én se tudom pontosan, de asszem hasonló az angol "love" szóhoz, ami eléggé tág jelentésű, és hát a legtöbb (nem angol anyanyelvű) fansubber angolból fordít animét, mangát.
Van pl a japán női név: Aiko. Jelenthet tudtommal szerelemgyermeket is ("szerelmünk gyümölcse"), és "szeretett gyermekünket" is. AI+KO.
"Illetve az is lehet, hogy maga Satou is azt hitte, hogy ez a szerelem, közben meg valójában egy anya-gyerek szeretet vágya miatt érzett így Shio-chan iránt."
Ahogy írtam feljebb, valahol természetes, hogy a szülők egy része a világban már-már szerelmes a saját gyermekébe, sőt, Sigmund Freud szerint 4-5 évesen a kisfiúk Ödipusz komplexust élnek át, a kislányok meg Elektra komplexust, ami ara utal, hogy az óvodás gyermek kvázi beleszeret az ellenkező nemű szülőjébe, és az azonos nemű iránt féltékenységet érez és lelkileg hónapokig "küzd" az azonos nemű szülőjével (valójában egyfajta benső, lelki harc dúl benne). Épp így valahol természetes, ha (adott esetben, mert nem mindenkinél persze) a szülőnek a saját gyermeke a mindene, a "kis szerelme".
Ezért talán mindegy is, hogyan fordítják a feliratokat. De Satou-ban nem fedeztem fel pedofil hajlamot az anime során. Elméletileg megírhatták volna persze úgy is a történetet, hogy ő egy pedofil huszonéves nő. De nekem nem ez jött le, hanem anyai szeretet.
Még ha torz, majomszeretet is úgy, hogy ölt a "gyermekéért", mégpedig általában az áldozatok nem érdemelték meg, hogy megölje őket! Satou önző volt és féltékeny. Ugyanakkor odaadása teljes volt Shiou felé.
Egyszóval árnyalt karakter.
"Satou is azt hitte, hogy ez a szerelem"
Ezt a fél mondatod azért emelem ki külön, mert ez is elgondolkodtató, valóban! :) Satou-ra az is jellemző, hogy nem volt tisztában teljesen a saját lelkivilágával, érzelmeivel. Ez egyértelmű, hiszen majdnem minden epizódban bemutatták a gondolatait, ahogy mereng, dilemmázik, hogy ő pontosan mit is érez. Volt, amit biztosan megtudott önmagáról, és voltak komoly érzelmi bizonytalanságai is.
"Shio-chan fiatalabb mint 12 éves - olyan 8 körüli - Satou pedig egyértelműen több mint 5 évvel idősebb nála, illetve valószínűleg a 16-ot is betöltötte"
Ez se kizárt (rajzolásból ugye sokszor csak +-5 évre lehet saccolni 18 felett, az alatt meg +-3 év általában).
Nekem a viselkedésből sé a rajzolásból amúgy olyan 6 évesnek vehető ki Shiou-chan, míg Satou-chan olyan 20-nak.
Satou túlórázott is rendszeresen. Japánban túlórázhatnak a 16-17 évesek? Azért talán ott se (?) emiatt is idősebb kell legyen.
"Amúgy a logikátlanságokat leszámítva részemről teljesen rendben volt a sorozat, abszolút tetszett, látszott, hogy azért foglalkoztak a karakterekkel, és annak is örültem, hogy rendesen lezárták a történetet, még ha nem is sikerült minden szálat elvarrni."
Hasonlóan érzek én is. A logika meg nem fontos egy filmben általában, hacsak nincs benne krimi szál és ebben az is van, szóval pár dolog kicsit furcsán logikátlannak hatott, de hát a mangákban van kellő terjedelmi lehetőség megmagyarázni fejleményeket. :) Nem így az animékben, hacsak nem bizonyos momentumok kihagyásával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!