Amikor egy animében(/mangában) már az elején utalások találhatók későbbi részekre, amit csak utólag értesz meg, azok rögtön írás közben kerülnek bele, vagy utólag beleírja a mangaka a sztoriba?
Szerintem a történetből nem igazán derül ki, hogy mely szakaszok azok, amik késői betoldások a szerző részéről az eredeti szövegbe.
Úgy gondolom, ezt akkor lehet felismerni, ha szerző figyelemetlen volt, és egy szakasz erősen ellentmond a történet egy részének. Akkor fel lehet vetni, hogy (talán) az nem volt az eredeti történet resze.
Másrészt, nem tudom, hogy a mangakák hogyan gondolkoznak, de a könyvírásnál, két módszert ismerek:
- a szerző előre ír egy cselekményvázlatot, és annak alapján dolgozza ki a történetet, pl. JK. Rowling.
- a szerző vázlat nélkül írja a művét, vagyis ő sem tudja, hogy mi fog történni a jövőben. Ha jól tudom, ez a horrorkirály, Stephen King stílusa.
Mindkét esetben elképzelhetőnek tartok későbbi kiegészítéseket.
A Dragon Ball manga esetében - ha hiteles volt a forrásom - Toryama mester hasonlóan dolgozott mint King, legalábbis bizonyos esetekben.
Amikor pl. Goku-t kitalálta, nem tervezte el eredetileg, hogy ő egy földönkívüli. Ez az ötlet később jött. Goku majomfarka csak egy különlegesség volt, a szerző nem gondolt bele abba, hogy ez a csillagharcos származásra utal.
Ez teljesen igaz a one piece-re és az aot-ra.
pl az elején lévő pár részben volt egy jelenet amit később a 4.évadban mutattak és hogy mondjam...nagyon jól megcsinálták hogy ott nem mutatták az arcát és később a végén megmutatták és belefűzték az akkori történésekbe
aki látta: amikor az apja ott áll az ajtóban és megmutatja kicsi erennek a kulcsot
One Piece-ben végig ez van és amit írtál sokszor van hogy pl visszatér egy régebbi szereplő, pl: bon-chan - ellenség/barát is volt és megmentette luffy-ékat miután összebarátkoztak és jó időre eltűnt. ki gondoltam volna hogy visszatér a börtönös részekben? :D
az snk pont, hogy nem előre lett teljesen megírva, az első kötet interjúja szerint kb megvolt isayamának, hogy mi lesz a sztori vége, aztán félúton azt meg is változtatta teljesen. a fullmetal alchemist (ami szintén havonta jelent meg) sokkal inkább az a sztori, ahol előre ki van találva, mi lesz, és az első fejezettől kezdve hintenek el apró jeleket, utalásokat. a narutot szintén kb improvizálta legalább eleinte kishimoto.
de persze van olyan mangaka, aki valahol félúton dolgozik, szeretnek viccelődni a jojo fanok, hogy milyen lolrandom a sztori, de igazából csak egyszerűen néha meggondolja magát az író, és elvet egy szálat, ami mégse működik, vagy valami hirtelen összeáll, és utólag lesz beleírva egy csavar a történetbe. főleg egy heti 20 oldallal megjelenő sorozatnál ez előfordul, pláne ha a szerkesztő is beleszól, hogy mi legyen a heti adagban, egy ritkábban megjelenő mangában könnyebb ezekkel dolgozni. érdemes lehet ránézni, az adott mű heti vagy havi megjelenésű-e, én úgy látom, hogy ritkább megjelenés mellett nagyobb eséllyel van előre kidolgozva a teljes sztori.
Pont a one piece kapcsán jutott eszembe. Ott rengetegszer előfordul, hogy egy filler szerű arc-ban megjelenő karakter később is visszaköszön, és igen jelentős szerepet kap. Enyhe spoiler lehet:
Ilyen például Buggy. Amikor először mutatták be, nem gondoltam volna, hogy ennyiszer előjön még, és hogy ő tulajdonképpen nem egy senki, mint ahogy mutatják, hanem mégiscsak a kalózkirály hajóján volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!