Cipő jótállásra vonatkozó szabályok? (ecipő)
3 hete vettem egy adidas cipőt ecipőről, amit rendeltetésszerűen használtam, de az egyiken az orra kilyukadt, anyag elkopás miatt (szövet). ilyenkor kötelesek visszavenni?
úgy tudom a jogszabályok szerint vásárlást követő 6 hónapig a forgalmazó kötelessége bizonyítani, hogy a sérülés nem rejtett gyártási hibából adódik. azt mondták küldjem vissza és elküldik szakértőhöz.
egy normális helyen 3 hetes cipőt azonnal kicserélnek, nem?
Dolgoztam webshopban. A "szakértőnek elküldjük" sokszor csak annyit takar, hogy szeretnék saját szemükkel is látni a cipőt. Többször volt olyan nálunk is, hogy 1-2 hetes használat után úgy küldtek vissza lábbelit, mintha úthengerrel mentek volna át rajta, miután egy falka véreb szétmarcangolta :D Ilyen esetekben természetesen akadékoskodtunk.
Ha viszont látszott a cipőn, hogy nem a vásárló okozta a problémát, akkor simán kicseréltük, hiszen a vizsgálat nekünk is pénzbe és időbe került.
Sajnos sok a surmó vásárló, és ez kihat a normális vásárlókkal kapcsolatos ügyintézésre is.
Persze, és ha olyan állapotban van a cipő, el is küldik vizsgálatra - szóval kb. abban az esetben, amikor tuti, hogy az ő igazukat bizonyítja majd.
Egyéb helyzetekben lenyelik a békát, és kicserélik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!