Kezdőoldal » Szépség és divat » Öltözködés » Fogyasztói panasz esetén, ha...

Fogyasztói panasz esetén, ha a termék hibás volt, és ezt a bolt is elismerte, kötelezhet engem, hogy a visszavitt termék árát nála vásároljam le? Van lehetőség, hogy visszakapjam a termék árát készpénzben?

Figyelt kérdés

Nem költői a kérdés. Én úgy tudom, hogy nincs ilyen, de: A D. betűs cipőkre specializált bolthálózatnál vásároltam cipőt. A terméknek nagyon hamar kirepedt a talpa. A "kedves" boltvezető először minden dologra hivatkozott, hogy miért nem kellene visszavennie a cipőt. Ezek egy része hülyeség, más részének semmi köze nem volt a cipő talpához. Szóval visszavette a cipőt, de az árát nem adta vissza, hanem egy levásárolható kártyára tette az árát. Ezt három évig használhatom föl. Mondtam neki, hogy ez nekem nem jó. De azt mondta, hogy csak ez a lehetőség van.

Szerintem nem éppen etikus hozzáállás részükről. Ráadásul nem szívességet tett nekem avval, hogy visszavette a gagyi terméküket. Mi a véleményetek?



2018. febr. 13. 07:33
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Arra nem kötelezhetöek, hogy visszaadják a pénzt - kivéve, ha nincs semmilyen, a méretednek megfelelö termékük az üzletben, azaz nincs lehetöséged bármit is vásárolni -, egyébként a levásárlás a szabályos kártérítési mód.


Mellesleg ha szerinted ott gagyi termékeket kapsz, akkor máskor ne vásárolj ott. (De én minimum 15 éve ott vásárolok és még nem jártam így)

2018. febr. 13. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Kb. 15 éve vásárolok ott én is. Eddig még nem vittem vissza cipőt soha. Bár azt tapasztaltam, hogy az árak emelkedtek, a minőség pedig romlott. Mivel szinte mindig ugyanazt a márkát vásároltam M...... (évente kb. kétszer - korábban más volt a neve, de a termék jellege azonos volt). Ismertem a minőségét. Fél évet azért kibírnak, de ennyiért ez elég. De ez a termék ritka gagyi anyagból készült, bár kinézetre nem utalt semmi erre. Ráadásul nagyon kényelmes is volt. Haragudtam is miatta, hogy végre van egy jó cipőm, de kispórolják a talpából az anyagot.

Azért valljuk be, hogy ez a rácsos talpszerkezet csak arra jó, hogy anyagot ki spóroljanak belőle. Kifizetném még hozzá azt a 36 forintot, amibe az a többlet műanyag kerül, csak jó lenne. Így meg ipari szemét. Se nekem, se az üzletnek nem jó.

2018. febr. 13. 08:24
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Sajnos megtehetik, kérdezz körbe ismerősöknél, biztos van aki ott akar vásárolni, odaadod neki a kártyát és odaadja a rajta lévő pénzt kp-ban.
2018. febr. 13. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

"Azért valljuk be, hogy ez a rácsos talpszerkezet csak arra jó, hogy anyagot ki spóroljanak belőle. "


Dehogyis, ennek egész más oka van, többek közt súlycsökkentés, rugalmasság növelése, höszigetelés, stb - és igen sok kimondottan márkás, jó minöségö cipö is ilyen!

2018. febr. 13. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Mennyi idő telt el a vásárlás és a cipő visszavitele között?


A jog egyébként nem ismeri a levásárlás fogalmát... Megegyezhetsz ebben a kereskedővel, ha neked is megfelel a megoldás, de nem kényszeríthet, hogy nála vásárold le a termék árát.

Neked a fent leírt esetben a kellékszavatossági jogoddal kellett volna élned. Ez a vásárlástól számított 2 évig él. Az első 6 hónapban az eladó köteles bizonyítani, hogy hibátlan terméket adott el neked, és az általad bejelentett hiba a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett. Az első fél év után a bizonyítási teher megfordul, ekkor már neked kell bebizonyítani, hogy a hiba oka már a vásárlás pillanatában fennállt.


Ha neked van igazad, az alábbiakat kérheted: kicserélés, kijavítás, árleszállítás és pénzvisszafizetés. Ezek sorrendben vannak, tehát elsősorban cserét vagy javítást kérhetsz, de ha ez lehetetlen, vagy aránytalanul nagy terhet ró a kereskedőre, akkor árleszállítás jön. Ez azt jelenti leegyszerűsítve, hogy te vállalod a termék javíttatását, az eladó pedig ezt kompenzálja. Ha ez is lehetetlen/aránytalan teher, akkor elállhatsz a vásárlástól, és visszatérítik neked a vételárat, általában abban a formában, ahogyan azt te megfizetted.


Sajnálom, hogy most így jártál, de legközelebb már tudni fogod ezeket, és nem tudnak árverni.

2018. febr. 13. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm, én is úgy tudom, hogy nem kötelezhet levásárlásra, ha a fenti megoldásokkal nem tud élni az eladó. Az érdekes ebben az esetben, hogy lényegében kifizette nekem a termék árát, de egy olyan konstrukcióban, hogy mégis csak levásárlásnak hat a dolog.

Írtam a D.-nak, a weboldalukon, hogy szüntessék meg a kártyát és adják vissza a rajta levő készpénzemet.

Nem kaptam még visszaigazoló email-t az üzentről, de várom , remélhetőleg pozitív válaszukat.


Köszönöm az információt.

2018. febr. 13. 09:00

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!