Diesel-fossil karórák miért kerülnék 150-50ezerbe? A replika 5ezer ft. A külsejük kb megegyezik, miért ér akkor az eredeti ennyivel többet ha ugyanazt a külsőt ezek szerint 5ezerből is elő lehet állítani?
Egyrészt márka, másrészt a replikában az alkatrészek nem olyan minőségűek és bár laikus számára nincs különbség, mégis észrevehető. Egy üzletember, aki ad magára nem vesz replikát, ha már van órája, akkor az tényleg az legyen.
Az egyik ilyen nagy különbség a kristályban van, a pontosság miatt, ami drága, precízen van beállítva, egy replikánál akár perceket is siethet/késhet az óra egy hónap alatt vagy pár nap aaltt.
Egy automata óránál az eredetiben akár másfél/két nap járástartalék van, a replikában sokszor csak fél nap vagy még annyi sem.
A csat, szíj minősége is számít, a vízállóság, szóval sok szempont van, ami számít és ami a különbséget adja.
#1-es szépen leírta, de nem vette számításba, hogy ezek a Diesel, Fossil, Police, Michael Kors, stb. csak divatórák. Ezekben a divatórákban általában van valami kínai, jobb esetben japán kvarc szerkezet és kész. Nem túlzás azt állítani, hogy egy mezítlábas, 10.000 forintos Casio minőségileg (szerkezet ls külső kidolgozás) jobb, de legalább azonos szinten van, mint egy 100.000 forintos Diesel vagy Police órának. Illetve azt sem túlzás állítani, hogy a hamisítványok sokszor megegyeznek az eredeti minőségével, mert még az is előfordulhat ezeknél, hogy az eredetit és a hamisítványt ugyanabban a kínai gyárban rakják össze.
Amikről #1-es beszélt, azok a VALÓDI óragyártók, például Casio, Orient, Seiko, Steinhart, csak hogy néhányat említsek az általad említett 50.000-150.000-es árkategóriában. Igen, ezeknél az óráknál kb. 50.000 forintos árkategória felett már az órákat egyenként alá szokták vetni minőség ellenőrzésnek, illetve a mechanikus/automata-mechanikus órákba 100-nál is több alkatrészt rak bele egy/több órásmester, majd pedig alávetik egy komplett minőség ellenőrzési eljárásnak. (tesztelik hogy mechanikus behatás esetén nem változik e a pontosság, megnézik hogy tényleg kibírja azt a víznyomást mint amit ráírnak, stb.) és ha a tulajdonos erre az órára egy kicsit odafigyel, akkor simán egy családi ereklye lesz belőle, amit még az unokája is hordani fog. A valódi óragyártóknál az órásmester/órásmesterek munkabérét és a minőség ellenőrzést kell kifizetni. Igen, még a milliós Rolexeknél és Omegáknál is. Csak azoknál már az a különbség, hogy az utolsó fogaskereket is kézi esztergán készítik el el és még azt is külön bevizsgálják, természetesen azoknál már több száz munkaóráról beszélünk.
Egy divatóra esetében a legjobb esetben is ilyen szerkezet van: [link] Több számlapos vagy segédszámlapos verzióban ilyenből raknak bele többet. Ez a szerkezet speciel a drágább Dieselekben, Fossilokban és Armani órákban van. (ebay-en 7 dollár)
Ez egy egyszerűbb automata Seiko óra szerkezete. Hasonló van egy Orientben vagy akár egy Steinhartban: [link] Ezeket az alkatrészeket gépek készítik, de már felfedezhetőek a kézi összerakás és a minőség ellenérzés jelei is.
Ez pedig már egy Hamilton mechanikus kronográf: [link] Itt már az alkatrészeket is ahol csak tudják, kézzel készítik el, majd az összes alkatrészt egyenként bevizsgálják és csak aztán rakják össze. Majd újra még rengeteg ideig ellenőrzik a gyárban, hogy különböző környezeti behatások során meg e tudja tartani a pontosságát. Még egy laikus is láthatja, hogy egy olyan óra, amiben csak és kizárólag mechanikus alkatrészek találhatóak, (nincs elem és semmilyen elektromos alkatrész) igencsak precíznek kell lenni ahhoz, hogy tizedmásodperc pontossággal tudja mérni az időt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!