Akciós cipőre nincs garancia?!
Igazából a kérdésem nem igazán passzol ebbe a kategóriába,de nem tudtam hova illeszthetném be.
Múlt héten csütörtökön egy kínai üzletben vettem egy szandált,ami felpróbálva nagyon kényelmes volt,tetszett is,akciós is volt. Gondoltam akkor legyen,hazaviszem. A kasszánál közölték velem,hogy akciós cipőre semmiféle garanciát(még a kínaikban állandóan említett 3 hónaposat sem) nem vállalnak. Ez kicsit gyanús volt,ezért utánaolvastam. Elméletileg nem létezik olyan opció,hogy akicós cipőkre nem vállalnak garanciát,mivel ugyanannyi jogom van visszavinni és kicseréltetni hiba esetén,mintha teljes áron vettem volna. Na de mi a helyzet akkor,ha nem szakadás vagy kopás,esetleg talpleválás a hiba,hanem az hogy az első használatkor befogta a bőrömet a belső felület festékanyaga? De úgy,hogy utána még 2 napig látszott,pedig többször is próbáltam lemosni. Kihez fordulhatnék ilyen ügyben,aki megmondhatná hogy visszaválthatom-e a szandált?
Tisztelt Kérdező!
Figyelmébe ajánljuk az alábbi linken elérhető tájékoztatásunkat: [link]
Akciós termék esetében sem zárható ki a szavatosság, kivéve olyan esetben, ha a leértékelés a termék valamely hibája miatt van, s ezt a hibát a vevő a vásárlás előtt megismerhette, felhívták rá a figyelmét. De jelen ügyben nyilvánvalóan nem tájékoztatták arról, hogy a termék belső festése fog, és ezért olcsóbb a lábbeli. Szavatossági jogait a nyugta, blokk bemutatása mellett gyakorolhatja, annak hiányában a kereskedő elutasíthatja a kifogás rendezését.
Természetesen ez esetben is tehet minőségi kifogást a kereskedőnél, mégpedig nem is három, vagy hat hónapon belül, hanem a vásárlástól számított két éven belül érvényesítheti szavatossági jogait.
A kétéves igényérvényesítési határidő során azonban a bizonyítási teher a felek között megoszlik. A vásárlást követő első hat hónapban a bizonyítási kötelezettség a kereskedőt terheli. Ennek alapján, ha a hiba hat hónapon belül merül fel, és a kereskedő vitatja a fogyasztó kifogását, neki kell bizonyítania, hogy a termék hibája a nem megfelelő használatból adódott, nem pedig gyártási eredetű. Hat hónapon túl, azonban a fogyasztónak kell bizonyítani (pl. egy szakvéleménnyel), hogy a hiba gyártási eredetű, amennyiben a kereskedő a minőségi kifogásának nem ad helyt.
Jelen esetben tehát azt tanácsoljuk, hogy forduljon a kereskedőhöz és jelentse be minőségi kifogását. Ha a fentiek alapján nem tájékoztatták előre a leértékelés okáról, akkor akadály nélkül érvényesítheti jogait. Ennek alapján elsősorban javítást kérhetne (mely jelen esetben nem megoldható), a csere termék valószínűleg ugyanezzel a hibával bír, így joga van a következő szavatossági jogát érvényesítenie, vagy megtartja a cipőt a kereskedő által biztosított utólagos árengedmény mellett, vagy elállhat a szerződéstől és visszakaphatja a vételárat.
Amennyiben azonban nem sikerülne megegyezésre jutnia a kereskedővel, úgy szavatossági jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz, vagy békéltető testülethez kell fordulnia. A békéltető testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, valamint költségkímélő jellege indokolhatja. (www.bekeltet.hu)
Javasoljuk, hogy ezen kívül tegyen panaszbejelentést az Ön lakóhelye szerint illetékes területi fogyasztóvédelmi felügyelőségnél, figyelemmel a kereskedő tisztességtelen gyakorlatára, mellyel a szavatossági jogokat korlátozza, csorbítja. Ha a kereskedő nem adott nyugtát/számlát a vásárláskor, azt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal felé jelezheti ( [link]
Üdvözlettel: NFH Fórum admin1
Én még olyat amúgy se hallottam, hogy a kínai boltok adnak garanciát.
Itt ahova én néha benézek blokkal 3 napon belül kicserélik ha meggondoltad magad, de garancia...??
Amúgy ha 1szer volt rajtad akkor gondolom újnak néz ki. Tisztitsd meg és blokkal vidd vissza hogy sajnos amihez vetted ruhát nem passzol és mást szeretnél választani.
Gondolom nem volt több 2 ezernél főleg hogy akciós, nem hiszem hogy megérné a cécót az hogy utána ne lássanak szivesen abban a boltban.
Mellékesen nem tudom cipőre mennyire igaz de ruhára igen. Az ecet ugye rögziti a színt, ecetes vizzel törölgesd át a belsejét amennyire tudod, hátha segit.
Hálásan köszönöm az NFH Fórum adminisztrátorának a részletes választ! Valószínűleg megpróbálkozom a cipő lecserélésével egy másikra vagy visszakérem a összeget,amit a cipőért fizettem.
A második válaszra reagálva;Olyan cipőre eddig mindig kaptam 3 hónapos garanciát a kínai üzletekben,amik nem voltak akciós termékek.A választott lábbeli pedig akciósan valamivel több mint 3000 forintomba került,ezért elég nagy csalódás volt,hogy a festék így megfogta a bőrömet.
Egyébként az ecetes színfogásról még nem hallottam,szóval köszönöm a tippet!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!