Seiko karóra márkáról vélemények, tapasztalatok?
A "nem olyan jó minőségű a szerkezete". Nyilván a 80-100 ezres kategóriát ne egy 5 milliós svájciban lévő szerkezethez hasonlítsd.
Te, mint egyszerű órafelhasználó, nem sok különbséget fogsz tapasztalni egy űbercsúcs szerkezet, meg egy alacsonyabb minőségű között. Úgyhogy ezeken a szinteken szerintem szard le, hogy milyen szerkezet van benne. Vedd meg.
@12:31
Azért marhára nem mind egy, hogy veszek egy órát 80-100ezer-ért, és esetleg annyi élettartam várható el tőle, mintha 20ezer-ért vettem volna egy órát...
Teljesen rendben van az automata seikok szerkezete. Nem a világ legkifinomultabb werkje, de a mindennapi nyúzást még jobban is bírja, mint 1-1 kékvérű svájci csoda. Cserébe egyik sem olyan pontos, mint egy 5$-os quartz szerkezet, így akinek a pontosság számít, az használja a mobilját, vagy egy olcsó casiot :)
Nekem van drága svájci órám, és olcsó seikom is, nyivlán kidolgozottságban a 1 milliós órát nem lehet a 150 ezershez hasonlítani, de messze nem jelenti, hogy az egyik gagyi lenne, az ember egy Ferrarival sem járna 2 kilométerres utakra, meg szüttyögne a dugóban, arra vesz egy Toyotát.
Quartzban pedig a japánok még jobbak is. A svájci quartz szerkezetek elég gyorsan meghibásodnak sajnos.
Látom kaptam a mínuszt...
De akkor megkérdem. Egy ilyen árkategóriában miért vársz el csúcsszerkezetet? Ha olyat akarsz ami működni fog 50 évig, meg évente késik 2 másodpercet, akkor ne a 80 ezres kategóriában keresgélj.
Amúgy meg olyan szerkezet van benne, ami ennyiért "belefér" az árba. Ne gondold, hogy találni fogsz olyan órát, amit belépő Seiko árban adnak, de a Rolex Yachtmaster 2 űbercsúcs Regatta-visszaszámláló szerkezete lesz benne...
Eddig marha általánosak voltunk. Írtam valamit ami neked nem tetszett, kaptam a mínuszt.
Akkor mondok jobbat:
Ez az "azt hallottam hogy...". Olvass utána. Nézd meg milyen szerkezet van az adott modellben, amit meg akarsz venni. (Így látatlanban nehéz megmondanunk, hogy mire gondolsz). Egy 50 ezres, vagy egy 600 ezres Seikorol beszélünk? Bár gondolom az előbbi.
Derítsd ki milyen szerkezet fut benne. Aztán járj utána, hogy az mit tud. Döntsd el, hogy a te igényeidnek megfelelő-e, vagy szar. Ismétlem, belépő szintről beszéljünk. Ne csodát keress 80 ezerért.
De valószínűleg azon a szinten ahol téged érdekelnek az órák, rohadtul mindegy, hogy milyen szerkezettel veszed. Nyilván ne a 30 centes szerkezet működjön benne, de egy normál Seikoban ne gondold, hogy sokkal szarabb szerkezet van, mint bármelyik másik hasonló kategóriájú márkában / modellben.
"Ne gondold, hogy találni fogsz olyan órát, amit belépő Seiko árban adnak, de a Rolex Yachtmaster 2 űbercsúcs Regatta-visszaszámláló szerkezete lesz benne..."
Senki nem akart ilyen órát találni, ez csak a te agyszüleményed.
"Azért marhára nem mind egy, hogy veszek egy órát 80-100ezer-ért, és esetleg annyi élettartam várható el tőle, mintha 20ezer-ért vettem volna egy órát..."
Ha ez a fő gondod, akkor nyugodtan válaszd a seikot! A werkjeik híresek arról, hogy akár karbantaráts nélkül is sokáig bírják, és sokkal strapabíróbbak, mint a legtöbb svájci cucc.
A svájci szerkezetek nagyon kifinomultak, lehellet vékony megoldások, vékony szerkezetek, jobb pontosság (érsd egy svájci napi 5mp-en belül marad egy seiko 15), de cserébe sokkal hamarabb mennek tönkre. A finom, precíz mérnöki megoldások nem a tartósságot szülik.
Ezért mondom, hogy neked az autós példát:
- a seiko egy Toyota Avensis. Nem a világ leggyorsabb, legjobban vezethető, legkényelmesebb autója, de nagyon kényelmes, elvisz bárhova, és nem dobja be a kanalat, ha az olajcserével megcsúszol 2000km-et
- a svájciak olyanok, mint egy precíz olasz sportkocsi. Gyönyörű műszaki megoldások, 300km-es végsebesség, a motorja egy mérnöki remekmű, cserébe érzékeny a benzinre, az olajra, a karbantartásra, és amúgy is egy sokkal hisztisebb jószág, mint egy Toyota.
Ha van sok pénzed, akkor teljesen jó választás venni egy Ferrarit, de azért Te is érzed, hogy arra költeni is fogsz, igaz a kidolgozása kárpótol mindenért. Egy toyota viszont alkalmasabb a boltba rohangálni 2km-es távokon.
Az autók tartóssága hasonló az órákéhoz, bizony egy csilivili, kékvérű sportkocsi nem azért kerül annyiba, mert annyira tartós, ezen a vonalon Toyota is megveri. Cserébe van sok turbója, bonyolult motorja, és persze magas teljesítménye
Fontold meg a fentieket, de amúgy azt veszel amit akarsz, de egy kis hozzáértés nem árt. Például a seikokban minőségi szerkezet van (ha nem is kifinomult), de nagyon strapabíró. Egy olcsó svájciban (olcsó =150-250 ezer között) olyan szerkezetet találsz, ami nem javítható, tele van műanyag alkatrésszel, mert a svácji órabérekbe már nem fér bele az, hogy műszakilag is minőségi legyen. A döntés a tied, hogy mit veszel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!