Mi a különbség a modellügynökségek és a reklámügynökségek között?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
a modell ügynökségek egy csomó modellel szerződnek, van róluk egy adatbázisuk és a hozzájuk forduló cégeknek biztosítanak a kívánalmaiknak megfelelő modelleket. a modell ügynökségek jellemzően nem állítanak elő semmilyen tartalmat, csak közvetítik a modelleket - lényegében munka közvetítőként működnek modelleknek.
a reklám ügynökségek reklámok készítésével foglalkoznak. van egy csomó kreatív szakemberük mindenféle reklámmal kapcsolatos területről, meg egy csomó alvállalkozó céggel állnak kapcsolatban, így amikor egy cég valamilyen reklámot akar készíteni egy termékének/szolgáltatásának, de erre nincsen erre saját embere, akkor elmegy a reklám ügynökséghez és megbízza őket, hogy készítsék el a reklámot. (egy reklám épp úgy lehet tévé/újság reklám, vagy plakát is, mint ahogy lehet pl. hosztessz munka egy rendezvényen, vagy akár termék kóstoltatás egy ABC-ben, mert az is reklámozhat valamit és ahhoz ugyanúgy valamilyen szempontok alapján vállalható megjelenésű reklám arcok kellenek - még ha nem is azonos a presztizse és a válogatás szempontjai sem teljesen azonosak).
a reklám ügynökségnél (a megbízóval egyeztetve) kitalálják, hogy milyen legyen a reklám, megtervezik, hogyan lehet elkészíteni, felkérik a megfelelő filmeseket, fotósokat, nyomdákat és egyéb cégeket az elkészítésére. ennek részeként, ha modellekre, vagy színészekre van szükségük, akkor vagy maguk állnak neki keresni modelleket/színészeket az adott reklámhoz, vagy megkeresnek egy modell ügynökséget, aki megoldja ezt helyettük.
hogy egy cég ügynökséggel, vagy saját toborzással talál magának modelleket egy-egy projektre, azt leginkább az adott cég méretei és főleg az emberi és anyagi erőforrásai határozzák meg. ha a cég maga keres modelleket, az sok idő és energia, viszont nem kell érte külön fizetni. ha ügynökségen keresztül csináltatják, akkor nem kell vele annyit dolgozni, mert csak megmondják milyen elvárásaik vannak és megoldja helyettük az ügynökség - viszont annak díja van, hogy az ügynökség végzi helyettük a munkát. egy adott feladatra soktucat, vagy szokezer jelentkezőből kiválogatni a legalkalmasabbat elég nagy munka tud lenni. ahol van erre idő, energia és kapacitás - vagy nincs rá keret, hogy másra bízzák, ott inkáb maguk toboroznak. ahol van rá keret, hogy kiszervezzék a feladatot, vagy nincs annyi emberük, hogy maguk foglalkozzanak ezzel, ott inkább megbíznak egy erre szakosodott ügynökséget, aki leegyszerűsíti számukra a feladat nagyját és a végén a megrendelőnek csak néhány döntést kell meghoznia, mert a válogatás és adminisztráció nagyját már az adott ügynökség elvégezte helyettük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!