Mi a véleményetek a különböző parfümök életkorhoz való kötéséről?
Több parfüm véleményei között is olvastam pl a túl édesek tinilányoknak valók, a fűszeresebbek vagy kevésbé édesek kizárólag 30+ nőknek. Nyilván mindenkinek más az ízlése és egy "komolyabb" illatot is szerethet egy fiatalabb lány és egy extra édeset is hordhat egy idősebb nő.
Kíváncsi vagyok a véleményetekre, hogy ti mit gondoltok erről, szoktatok-e foglalkozni ha hasonlót írnak egy parfümről és az befolyásol-e benneteket. Esetleg van olyan parfümöd, ami sokak véleménye szerint nem illik a korodhoz de te mégis szereted?





Olyan nincs, hogy öreges, meg fiatalos illat. Ami öregesnek tünik, az azert öreges, mert evtizedek ota nem lett elhasznalva, es maga a parfüm öregedett meg.
A legtöbb forgalmat csinalo parfüm a vilagon a Chanel 5! Ez nem lehet veletlen! Egy finom illat, minden korosztalynak.
Akinek keves a penze, az veszi az olcso parfümöket, aki ad magara, az igenyesebb markakat vesz, de persze egy parfüm minden börön maskepp hat, es az izlesek is különbözök, ezert vasarlaskor erre figyelni kell.










"Ami öregesnek tünik, az azert öreges, mert evtizedek ota nem lett elhasznalva, es maga a parfüm öregedett meg."
Nem, nem csak azért mert lejárt. Ebben is vannak trendek, és bizony fejlõdött is a szakma. Ügyesebbek, komplexebb illatokat is tudnak.
A trendek meg mindenképp változtak.
Eleve a szintetikus illatok csak 19.ik században lettek kikísérletezve.
A barokkban divatos volt a virágillat, és jó sok is, mert nem fürödtek gyakran. Rózsa, jázmin, levendula...
Az 1920as-30as években a keleties, édeskés illatok voltak divatosak. De például a Chanel no.5 is ebbõl az idõszakból származik, és nem, nem azért népszerû mert fiatalos, hanem mert már szimbólum.
Az háború után, az 50es években divat lett a friss, citrusos illatok viselése, és itt jelentek meg a karakter parfümök, meg az a divat, hogy a parfümnek illenie kell a viselõje személyiségéhez.
A 60as években a diszkrét elegancia volt a divat, és a maszkulin-feminin illatok összemosódása.
70es években a hippik visszagozták a pacsulit, de ugyanakkor a friss, fiatalos virágillatok is tomboltak.
A 80as években a pacsuli, pézsma, rózsa és fás illatok volt a legfelkapottabbak.
A 90es években a friss, hûvös, tengeri-sportos illatok.
A 2000es években a vanília, édes, cukros illatok voltak trendik.
2010 körül jelentek meg a fura illatok, egyéni kombinációk. Illetve a vintage is hódított ilyen téren, és a szociális média miatt sokkal több egyéni választási lehetőség jutott el az emberekhez.
2020 körül meg a kis parfümériák, exklúzívitás az amit esznek az emberek nagy kanállal. Minden
limited edition, meg kisebb cégek is aratnak.
Meg most éppen az arab-közelkeleti márkák törtek be az európai piacra, és árnyalták a mezõnyt.
És nem, attól hogy valami drága, még nem lesz jó.
Vannak borzalmas luxusillatok, és vannak kellemes drogériásak.





Az,hogy pl. a Chanel 5 a 30-as evekben lett krealva, az azt jelenti, hogy igen, regen, 80 evvel ezelött, de ez nem egyenlö az "öreges illattal". Ha egy 80 eves fujja magara, akkor a parfüm attol tünik öregesnek, hogy egy idös hölgyön erzödik, vagy 40 evvel ezelött vette a parfümöt, es mar megöregedett az. Ha viszont egy 30 eves nö fujja ugyanazt magara, akkor maris fiatalosnak tünik azaltal, hogy a nö fiatal. That's it.
A mostani slager a Lancôme-La vie est belle. Altalaban a fiatalabb nök veszik az uj kreaciokat, tehat ezt is. Akkor ez azt jelentene, hogy az illat fiatalos? NEM!! Es mi van, ha egy 80 eves hasznalja ugyanezt? Akkor is azt mondjatok, hogy a La vie est belle egy fiatalos illat, milyen szuper ez az idös neni, rögtön fiatalodott a parfümtöl 50 evet... Nem. Azt fogjatok valoszinü mondani, hogy öreges az illat. Ennyit erröl, ez az en velemenyem, ti erveljetek tovabb, en törlöm a kerdest.










Ugye tudod, hogy a parfümöket tervezésnél direkt egy megcélzott csoportnak tervezik?
Sõt, maga a márka is képvisel egy típusú vásárlót, és azon belül vannak variációk?
Hidd el, hogy egyáltalán mielõtt nekiállnak kutyulni a laborban, mâr pontosan tudják mi a koncepció, egy életkorhoz, személyiségéhez, stílushoz, társadalmi státuszhoz tervezik.
Nem titok egybébként, hogy az idősebb generációk egy idő után már nem követik a divatot diktáló fiatalok trendjeit.
35-40 évesen már nem akar az ember 20 lenni, mert az bizarr is, meg nem is veszik komolyan. Másrészt meg már kialakult az egyéni ízlése, megvan mi az amit szeret, és ezeknél ki is tart.
Ugyanez igaz az illatokra is, ha van egy kedvencem, amellett megmaradok, akár 20-30 évekre.
Anyám is ugyanazt a perfümöt hordja, amit a 90es években talált magának. Nyilván vesz új üvegeket, de ugyanaz az illat.
Én 30 felett már nem hordom ugyanazt mint tiniként, mert ezzel nem vennének komolyan. De azt, amit 25 évesen találtam, azt meg fogom tartani, mert kellemes de nem tolakodó.
De egy vintage parfümöt hordani (nem, nem lejárt, csak régen tervezett), kb olyan, mint vintage divatot felvenni.
Egy idős emberen azt a hatást kelti, hogy a régi ruháit hordja, kicsit megragadt a múltban.
Egy fiatal ha felvesz valami régit, az meg megint más. Nyilván nem lesz 70 éves mert felvett egy 80as évekbeli ruhát vagy parfümöt, de nosztalgikus hatást kelt. Meg odajönnek a bácsik, hogy jajj mikor fiatal voltam, a feleségem is pont ezt hordta.
Ez természetesen nem tilos, de egy vintage illat nem érződik modernnek, mindenképp régies hatást kelt.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!