Vinteden a pénz kiutalása másnak is lassú?
Eladtam a Vinteden. Kiutaltam az összeget bankszámlára, de azt írta, kb 1 hét mire az átutalás megérkezik. Ez komoly?!
Mindenhol azonnali utalások vannak. A pénz ma már 2 kattintás alatt eljut egyik helyről a másikra. Egyébként ugyanezt csinálja a Zara is, ha például visszaviszel terméket, akkor napokig ülnek a pénzen. Érdekes módon a webshopnál a vevőtől azonnal kell a pénz, de visszafelé már "lassú" a rendszer. Ugyanezt látom itt is.
Más is tapasztalt ilyet?
Nem hiszem el, hogy ez nem szándékos. Direkt csinálják, hogy minél kevesebben éljenek ezzel a lehetőséggel.
Ráadásul a Vinteden ellenőrizhetetlen is, hogy hol van a pénz, reklamálni, vagy kérdezni sem lehet közvetlenül, email-ezgetni kell, nincs chat, pedig büszkék rá mennyi alkalmazott van. Nem értem.
A vásárlás egy azonnali, egyszerűsített tranzakció, ami azonnal létrejön a kártya és a terminál kommunikációja révén. A pénztárosnak jogosultsága van, sőt kötelessége elintézni, automatizált rendszer, mint egy webshop esetében meg az oldal maga intézi valamilyen terminált helyettesítő bankkártya elfogadó rendszer igénybevételével.
A pénz kiutalás/átutalás viszont nem automatikusan történik, hanem külön adminisztrációja van. Egy ilyen eladásnál az eladás adatai beérkeznek a rendszerbe, azt egy könyvelő, vagy egyéb adminisztrátor kézzel feldolgozza és elindítja az átutalást. Hasonló a helyzet a visszatérítésekkel is, a pénztáros jelzi a rendszerben, hogy vissza kell téríteni, de neki nincs rá jogosultsága, azt külön adminisztrálja valaki, akinek olyan banki hozzáférése van, amivel el tudja indítani.
Ezt a történetet bonyolítja még az is, hogy a vásárlástól (pláne online kereskedelem esetén) el is lehet állni, ezért sok esetben az ilyen közvetítő cégek azért is számolnak egy kifizetési késleltetéssel, mert ha közben a vásárló eláll a vásárlástól, akkor egyszerűbb házon belül leállítani a neked járó kifizetést, mint tőled visszaszerezni a pénzt, ha már neked kifizették.
Én pl. adtam el használt cuccokat egy bolton keresztül, ők kerek perec megmondták, hogy mivel a vevő reklamálhat, ezért ők csak azután fizetnek ki engem, ha a vevő reklamációs lehetősége már lejárt és biztos nem viszik már vissza a terméket.
Nem maga az átutalás időigényes, hanem amíg annak az adminisztrációja házon belül átfut. Általában ezeket a vállalt határidőket a legtöbb cég túlméretezi, hogy egy szabadságolás, ünnepi időszak, műszaki hiba, egyéb fennakadás esetén is minél inkább tartani tudják. Régi üzleti alapelv, hogy inkább vállald egy hétre és örüljenek, hogy csak 3-4 nap kellett rá, minthogy 3-4 napra vállald, aztán ha közbe jön valami, akkor reklamáció legyen belőle, hogy egy hétig tartott.
2-es, köszi a részletes választ. Értem amit írsz, logikus.
Viszont én senkinek nem ajánlom ezt a kiutalást. Lassan egy hete várok.
Szerintem ez szándékos hátráltatás, hogy az emberek ne akarjanak kiutalni, inkább költsenek. Nem akarom elhinni, hogy a 21. században ennek így kell működnie. Kb a pártállami időket idézi, amikor x alkalmazottnak kellett stemplizni, mire történt valami. Egy cégnél kell legyen ennyi likviditás, ha nincs, az elég nagy baj. Maradjunk annyiban, hogy cégkoncepció a pénz visszatartása.
Egyébként úgy lenne fair, hogy én, mint vevő is csak egy hét után méltóztassak kifizetni a terméket (értem ezt a fast fashion boltokra pl.), ha ők így, akkor a fogyasztó is így. Legyen ez oda-vissza! Akkor érdekes, hirtelen felgyorsulna a rendszer.
Én nem fogom a Vintedet használni, ez nekem így nevetséges.
Ha lehetne később fizetni, akkor még később kapnák meg a kiutalást, mert ami nem jön be, azt nem is fizetik ki. Ráadásul több lenne a visszaélés, trükközés, ügyeskedés, ami anyagi kárt okozna a cégnek is, meg akik velük üzletelnek.
Nekik jelezted már, hogy milyen problémád van? Mi biztosan nem tudunk változtatni a helyzeten. Nekünk csak a feszültséged tudod levezetni. Viszont ha az ő ügyfélszolgálatuknak panaszkodsz, azzal meg tudod sürgetni, kiderülhet, ha valami más probléma van, visszajelezhetsz, hogy nem jó így a rendszer és talán javíthatnak is emiatt rajta, vagy legalább reagálhatnak. De ha te nekik nem jelzed, akkor nem tudják meg, hogy neked gondod van és kezdeni sem tudnak vele semmit. Ha nem panaszkodsz nekik, akkor joggal hiszik, hogy minden rendben van.
A második hét telik, pénz még mindig nincs. Az ügyfélszolgálattal levelezem, nekem kell bizonyítani az igazam. Attól tartok, hogy elveszett a pénz.
Közben van egy másik eset, egy megrendelés lemondása történt. Ott eleve a bankszámlára térítik vissza az összeget, ami szintén 5 munkanap. Nincs olyan opció, hogy inkább a Vinted egyenlegre kérem, hiszen akkor már rögtön felhasználható lenne. Ez nekik is praktikusabb lenne, és gyorsabb, nem kellene ki-be utalgatni.
#9 Ez egy nagyon fontos kérdés!
Kérdező: A megfelelő nemzetközi formátumban adtad meg a bankszámla számodat a Vintednek? Mivel ez egy külföldi cég alkalmazása, valószínűleg nem magyarok kezelik, nem magyar bankjuk van és ezért valószínűleg nem magyar számlaszám formátumot használnak.
Külföldi utalásnál a magyar számlád IBAN számlaszámát kell megadni, nem amit belföldi utalásoknál használsz.
Az érdekes kérés, hogy bizonyítsd az igazad. Milyen bizonyítékot kérnek róla, hogy egy utalás nem érkezett meg? Nekik kell bizonyítani, hogy utaltak neked.
Ne hagyd rájuk, még ha bosszantó is. Viszont ha már a második utalásod nem jön meg, akkor lehet, hogy érdemesebb több tranzakciót nem indítani, amíg ezek nem rendeződnek.
Egyébként mivel jobb a Vinted, mint a Facebook Marketplace?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!