Influencer = befolyást gyakorló személy
Youtube-on terjedt el. A videós az "influencer" és a követői akikre hatást gyakorol. Marketing maszlag, mert rájöttek a nagy cégek, hogy a klasszikus média után a független platformokból kell kisajtolni a reklámokat azáltal, hogy 5 perc hírnévért kilóra megvesznek videósokat, akik azt hiszik ettől valakik..influencerek.. :)
A youtube videósokra vonatkozik leginkább, illetve az insta-emberkékre.
A régebbi hobbi-vloggerek es -bloggerek világát kihasználva a cégek a legolcsóbb reklámfelületet kapják: azaz a termékeiket nyomják a videós lánykáknak (és fiúknak), akik a "Mit viseltem ma?" videóik keretében nulla költséggel reklámozzák. Azaz az adott termék előállítási költségén, mert legalább magára a marketingre nem kell költeni, a kis szócsövek teszik a dolgukat az ingyenholmikért.
A fesztiválok is fizetnek belépőket már jópár "jutuber" csajnak, akik elmennek és vlog közben dicsérik hogy milyen jó, menjél te is!
Az ezekre fogékony korosztály a 11-22 évesek, ha elolvasod 1-1 videó alatt a kommenteket, látszik. Én követek pár igényes blogot, de néha magyarblogok.hu-n szembejön pár agyatlan kihívásos videó meg "Mit csináltam ma?" marhaság, és a reklámozók videói is. Amin ma mélyen ledöbbentem: a Lidl és Viszkok Senki Fruzsi "szponzorált együttműködése".....szégyenpont a cégnek. Ők is idáig süllyedtek? Egy vloggercsajtól várják a vásárlókat?! Kiket, a 12 éveseket, csokikáért?! Akik főznek, azok pont nem V. Fruzsi rajongói korosztálya, hanem a szüleik....de mindegy, mindenesetre nagyon megalázó szerintem. Mármint a cégre nézve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!