Weblapot az iskolában segédprogrammal, vagy anélkül készítenek?
10.-es vagyok, és a infotanár mondta, hogy nemsokára weblapot fogunk készíteni, viszont azt nem tudom, hogy segédprogrammal, vagy anélkül fogjuk készíteni.
Na itt most olyan programra gondolok, amivel részenként össze tudod rakni a weblapot. Mint egy word, vagy egy excel.. (igen, rossz hasonlatok)
Vagy notepad-del vagy valamilyen más szövegszerkesztő programmal?
Na éngem ez most azért érdekel, mert én már hobbiból elkezdtem tanulgatni az alapokat, csak hogy én Visual Studio Code-ot használok. Na és most ha nem ezzel készítenénk weblapot, az annyit tenne, hogy megy a kukába az eddigi tudás, mert nem tudom majd kihasználni órán.
(Persze valahol én is úgy gondolom, hogy nem ez a helyzet. remélem~)
Legalább annyit meg kellene értetni velük, hogy amit látnak, meg a mögötte lévő kód az nem ugyanaz.
Illetve, hogy egyáltalán mi is a HTML lényege vagy hogy mik a TAG-ek, property-k és hogy mi az URL.
Botond1999: oké, informatikusként fontos a HTML(/CSS)-kódolás ismerete, tényleg profibb végeredmény érhető el vele, de egy nem informatikai vénával megáldottnak az is elegendő az is, ha tudja, hogyan kell weboldalt összetákolni, publikálni - nem lesz szüksége többre, mélyreható frontend-ismeretekre.
workdev: A középiskolában a HTML-nyelvet alapvetően nem kötelező tanítani. Emelt szinten, informatikai szakközépiskolákban esetleg, de ott szükséges.
A programozásnak - minimális szinten - viszont a logikai gondolkodás, a problémamegoldás fejlesztése a célja.
"Én inkább keresést és biztonságos böngészést oktatnék"
Mind a kettőt tanítják (kellene tanítaniuk) - már általános iskolában is.
"Persze felesleges az oktatási anyagban a logikát keresni."
Nem egy egyszerű helyzet - aki oktatott már életében (vagy oktatás közelében tevékenykedik), az tudhatja.
Követni kellene a folyamatosan változó trendeket(ehhez igazítani a tanmenetet), az "ipar" igényeit, de közben figyelni kell a diákok egyéni igényeit, affinitását is; annak tükrében, hogy:
* kevés a fiatal, jól motivált, képzett tanár
* kevés a rendelkezésre álló idő
* nem mindig megfelelőek a technikai erőforrások
* és az alapanyagként szolgáló nebulóhad sem a legoptimálisabb
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!