Weblapok technikai megvalósítás?
Ez egy nagyon összetett kérdés, sok aspektusa van. Nem mindegy ki a megrendelő: magánszemély, kisvállalkozás, vagy egy nagy cég.
Viszont egyöntetűen elmondható, hogy három fontos szempontból kell döntenie annak, aki weboldalt szeretne. Menyire legyen kész hamar, mennyire legyen igényes, és mennyire legyen olcsó. Ebből a három szempontból legjobb esetben kettőt lehet biztosítani. Elmondható, hogy a magánszemélyek, de a kisvállalkozások többsége is az ingyenes megoldás keresi, ami a másik kettőt szinte negálja. Ezért ilyenkor többnyire előkerülnek az összekattintós weboldalak, és ingyenes cms-ek, amik többnyire igénytelenek és több a baj velük, mint elsőre gondolná az ember.
Persze lehet egy ingyenes tartalomkezelő rendszerrel is elfogadható weboldalt építeni, de ahhoz, hogy az valóban elfogadható legyen szakértő segítség kell, és az pénzbe kerül.
Technikailag egy optimális weboldal építése a következő lépésekből áll:
1. igényfelmérés. A megrendelőnek pontosan specifikálni kell, mi a célja a weboldalnak, mit szeretne rajta keresztül publikálni. Ez alapján lehet eldönteni milyen eszközt használunk a felépítéshez: wordpresst, egyedi tartalomkezelő rendszert, vagy elég egy pár oldalas html+css oldal. Ettől függ majd az is, hogy maga a munka mennyi időt vesz igénybe, és mennyibe fog kerülni. Ezen lépés végén lehet megírni a szerződést, és továbblépni az aláírás után.
2. tervezés. Első körben a grafikai tervezés kerül elő. A megrendelővel egyeztetve több látványtervet (több meghatározó oldal tervét, ill a mobil nézeteket) készít a webdesigner, amiből a megrendelő kiválasztja a neki tetszőt. Második körben a működést kell megtervezni. Mi hogyan működjön, pl. egy webáruháznál milyen jellegű kategorizálás legyen, azok hogyan jelenjen meg, stb...
3. sitebuild elkészítése. a megrendelőnek elkészít a frontend fejlesztő egy olyan működő oldalt, amelyen a működést lehet tesztelni. Ez pusztán egy html+css oldal (vagy több oldal), ami élőben a böngészőben demózható oldalt mutat be. Ha ezt is elfogadja a megrendelő, akkor jöhet a lefejlesztés.
4. fejlesztés. A munka oroszlánrésze, ami az előzetes tervezéstől függően 1-2 napig vagy 1-2 hónapig is eltarthat. (Bár nagyobb komplexebb rendszereket akár fél vagy egy évre is vállalhatnak). A deadline előtt - főként hosszabb projekteknél - szokott lenni időnként verziótesztelés, ha már bizonyos fícsörök készen vannak, azokat egy tesztoldalon az ügyfél is tesztelheti, és finomíthatják a beállításokat. Persze ilyenkor is becsúszhatnak változtatási igények, ezek megdobhatják az elkészülési időt, és a végösszeget is.
5. utógondozás/seo. A kész oldalak nagy részét keresőmarketing szempontból is optimalizálják (SEO). Ennek egy része már fejlesztéskor bekerül az oldalba, de nagy részük csak a végső oldal meglétekor aktualizálódhat (pl. Google Adsense). A nagyobb oldalak fejlesztése ugyanakkor nem ér véget az átadással, főként ha a szerződésben havi karbantartást vagy fejlesztési igényeket is rögzít az ügyfél. Ezek új fícsörök beépítését, vagy meglévők finomítását jelentik, az esetleges hibajavítással együtt. De akár azt is jelentheti, hogy a fejlesztő gárda ad hozzá az oldalhoz új tartalmakat az ügyfél által kapott anyagok alapján pl. havi rendszerességgel. De ez már nem számít bele a kivitelezési időszakba.
#2: + nem árt némi erős nyugtató az ügyfél hüleségeihez,
és azokat már előre beszámolni a munkába, mert mindig akad 1-2 "apróság", ami menet közben eszébe jut, de a "lealkudott" árnál többet nem akar fizetni...
Így nem árt az optimális ár 150% -os árral indulni, alkudozik belőle 20~25% -ot, és még marad 15~20% a későbbi apróságokra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!