SEO szempontjából melyik domain a jobb választás?
Szóval van két domain.
Az első: 3 éve működik, egész eddig jól teljesített, van mögötte párszáz link, Facebook csoport ~2000 like-kal, azonban az utóbbi 3-4 hónapban egy új oldal, aminek jobb a domain neve (plusz Wordpress-szel lett megcsinálva, ez számít?!), beelőzött, ezért már alig van csak napi párszáz látogató, Adsense bevétel is alig (kb. negyedére csökkent)... aztán közbejött egy tárhely probléma, nemrég 2-3 napig nem volt elérhető az oldal, ami miatt még várhatjuk a Google büntetést.
A második domain: kulcsszavak tekintetében sokkal jobb választás, de ez még csak most indulna, sem facebook csoport, sem linkek nem tartoznak hozzá. Így számolhatnánk azzal, hogy fél-1 évig sehol sem lennénk a találati listákon, mivel új oldal (a feltörekvő konkurens oldalnak is jó fél évébe telt, mire beelőzött). Később ez viszont jobban beindulhatna a jó domain választás miatt.
Hozzáteszem, tartalom ugyanaz kerülne fel bármelyik domain alá, tehát csak az a kérdés, hogy maga a domain melyik lenne jobb választás, melyikkel lehetne nagyobb látogatottságot elérni? Melyikkel van több esély rövid és melyikkel hosszú távon?
maga a domain név egy puszta string, nem számít.
Te is láthatod, hogy ha warezra keresel, akkor ilyen fadfd.4234fwqff34fer.com oldalak jönnek az első helyen.
Ha arra mutat több link, az lesz a rangsor elején.
Én meghagynám a régi nevet is amit ismernek, csak az egész domain -t átirányítanám egy "új" névre.
Így a google tudni fogja, hogy ez a régi oldal, csak új címen.
A WP pedig inkább még rossz is lehet, mert lomha, méretes... nem teljesít olyan jól a google tesztjein.
de pl. ha eddig nem volt mobil verziótok, akkor azt célszerű lenne, mert az is sokat jelent!
Nekem mobil platformról jön az oldal 80% -nak bevétele, és 50% -t teszi ki a forgalmának.
Amit nem árt mindig figyelni:
2~3 gyakori keresési kulcsszó legye a domain -be, ez sokat dobhat a találaton,
mert elsőnek ezt nézi a google és ha egyezik akkor előrébb tesz.
Aztán metaadatok mint Title, Description is tartalmazza, esetleg különböző más formákkal.
A title 60~80 karakter hosszú legyen.
A description pedig ~250 karakter.
Ezt jól meg kell "fogalmazni", mert tartalmaznia kell a népszerű kulcsszavakat, kifejezéseket, "értelmes" szöveg formába mondatba foglalva, de az egész szöveg 1/4 -nél ne legyen több a kulcsszavak használata.
Illetve a tartalom címsorával a title -nek, és a tartalomnak is összhangba kell lennie.
(megközelítőlegesen ott is szerepeljen a fejléc adatok, más megfogalmazásban, mondatszerkezetben, de a kulcsszavak, kifejezéssekkel beleszőve)
Minden oldalnak egyedi, maximum 40% -ban tartalmazhat azonos szöveget, kifejezéseket.
Ami még fontos, hogy gyors legyen az oldal, szereti a google ha nem kell sokat várnia egy-egy oldal betöltésre.
(lehetőleg zöld tartományba essen)
Illetve mivel sokan használják mobil, táblagépüket böngészésre, így mobilbarát is legyen.
Sok sikert, további szép napot!
Ha meghagyom a régi domaint, hogy tudom átirányítani az újra? Akkor a Google két oldalt fog a találati list
án szerepeltetni? Vagy melyik domain fog akkor számítani?
#Ipor Sircer: ez keresési szokás függő is, célszerű kikapcsolni, hogy lásd alapból mit dobna be.
Saját tapasztalatom hogy pl. "kereset kifejezés" esetén úgy dobja a google a találatokat, hogy előbb azt aminek ez a domain neve.
kereset-kifejezes.tld, keresetkifejezes.tld kereset.tld/kifejezes
Majd ami tartalmazza és a címsorba is benne.
kifejezes.tld title: kereset, kereset kifejezés
Majd csak a title és description tartalmazza...
Majd a sokszor azonos feltételnek megfelelő találatokat a felhasználói trendek befolyásolják, mennyien mennek az oldalra, onnan hányan fordulnak vissza...
Néha olyan mértékbe is, hogy a fenti leírást felül írhatja, ha a felhasználók úgy értékelik hogy
barmimas.tld hasznosabb a témában mint a kereset-kifejezes.tld oldal.
Az oldalra mutat "ajánlások", pedig a felhasználói szokások után jön még rangsorba, bár azzal is lehet sokat hozni rajta ha van minimum 50~100 belőle.
regi.tld --301--> ujoldal.tld
Azaz ha a régi domain címen keresi fel, akkor 301 -es átirányítással átküldöd az új oldalra.
Így tudni fogja hogy az új címre költöztél, és a régi oldal eredményével fogsz kezdeni, majd az új "cím" relevánsabb akkor azon javítasz.
(viszont nem jó sűrűn csinálni ilyent, mert azt viszont nem szereti, ha pl. 1~2 havonta változik a cím)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!