Kezdőoldal » Számítástechnika » Weblapkészítés » Egy térképpel rendelkező...

Egy térképpel rendelkező játék készítése, hogyan?

Figyelt kérdés

Sziasztok. Tudnátok valami dokumentumot, leírást, videót, ismertetőt adni arról, hogy hogyan alakítanak ki térképet egy webes játékon belül. Olyanra gondolok mint pl. a klanhaboru.hu nevű játék, vagy travian.


Elhiszem, hogy ez annál bonyolultabb, de így magamtól gőzöm sincs :D



2015. jún. 26. 19:36
 1/4 anonim ***** válasza:

Például egy 2dimenziós tömb lehet a térkép, weben két egyszerű módja van ezt megjeleníteni:

1.: táblázat -> gagyi & lassú de kezdő is képes rá, a kinézete pedig mondjuk háttérképként van ott, csak négyszög alakú lehet.

2.: canvas -> gagyi mert ez se használja a GPU-t (2D-nél kevésbé számít ez), de sokkal több dolgot lehet vele mint egy fix táblázattal, lehet rá rajzolni, vektor vagy pixelgrafikusan is.

2015. jún. 26. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Minden faluhoz és mezőhöz, ami számodra jelentős, megadsz koordinátákat. Mikor egy játékos rá akar nézni a térképre, akkor php megkapja, hogy mi a középpont és egy függvénnyel lekéred a hozzá X sugarú környezetben szereplő objektumokat. Ezeket értelem szerűen kirajzolod és kész.
2015. jún. 26. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat azt hiszem kicsit előrébb jutottam.
2015. jún. 27. 10:50
 4/4 anonim ***** válasza:

én úgy tudom, hogy a böngészőben be lehet állítani, hogy használhatja-e a GPU-t, és így bizonyos függvényeknél besegíthet.

klánháború stílusú játékra tökéletes a canvas (is), de közepesen bonyolult 2d, és egyszerűbb 3d-re is teljesen jó.


valamilyen adatbázisban tárolod az objektumok helyét, típusát (játékosfalu, (x)3000, (y) 1543; barbárfalu, 3002, 1542; ...). Ebben különböző eseményekre törlődnek, frissülnek, vagy új rekordok lesznek.

klánháborún a megjelenítése úgy történik, hogy van egy háttér, a zöld mező, és vannak a különböző objektumok képei. A mező mindig ott van, az objektumok pedig egy-egy linkek, a megfelelő képpel, a megfelelő helyre pozicionálva.

Ha mondjuk 5x5-ös mezőt jelenítesz meg, alapból a játékos faluja lesz középen, azaz 3000,1543. Mondjuk lekéred csak azokat az objektumokat, ami ilyenkor látszana: ahol x=2998 és 3002 között, és y=1540 és 1544 között van.

Ha egyet balra navigál, lekéred azokat, ahol x=2997 és y=1540-1544 közt van (vagy lekérheted úgy, hogy egyel balra tolod a középpontot, és megint mind az 5x5 kezőt, így legalább az egész térkép friss lesz).

Bizonyos időközönként frissítheted a térképet, mert közbe más játékos elpusztíthatta egy falut, ami éppen a térképen volt, vagy elég, ha mindig ellenőrzöd, hogy még létezik-e, és csak a cselekményeknél frissíted. Ezek rád vannak bízva (ha mondjuk 10 másodpercenként frissíted a térképet, és sok a játékos, gondolni kell arra is, hogy mennyit bír a szerver)

2015. jún. 27. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!