Mi függ attól hogy 100%-ban kimenjen egy email a szerverről?
"Próbáltam aaPanel-t, de nem mindig küldi ki."
A hosting control panelnek közvetlenül nincs köze a levelezőrendszer működőképességéhez, csak a szerver konfigurálását könnyíti meg.
"Mi függ attól hogy 100%-ban kimenjen egy email a szerverről?"
Például, a teljesség igénye nélkül:
1. a levelezőszervered rendelkezik fix IP címmel
2. rendelkezel egy domainnel, aminek az MX-rekordja az 1. pontban említett IP-címre mutat
3. az 1. pontban említett IP-címhez tartozik egy PTR-rekord, mely az 2. pontban említett domain MX-rekordjára mutat
4. a 2. pontban említett domainhez be van állítva az
- SPF rekord (ahol a rekordban szereplő IP-cím megegyezik az 1. pontéval)
- DKIM-rekord (és ez konfigurálva van a levelezőszerverben is)
- DMARC rekord
5. a domainhez tartozik TLS-tanúsítvány, ami a levélküldés átvitele során titkosít (és ezt felhasználhatod a levelek lekérésénél - IMAPs, POP3s, vagy webmailnél)
6. sem a domainneved, sem a hozzá tartozó IP-címed nincsen fenn feketelistán - és ezt folyamatosan ellenőrzöd
7. a kliensekről (nem más levelezőszerverről) jövő levélküldést csak autentikáció után engedélyezel, az open relay-t nem engedélyezed
8. alkalmazol tanítható, konfigurálható szűrést, kvótát (például azért is, hogy a klienseid ne küldözgessenek spameket a szerveredről), rendesen frissített antivírust
9. legyen a levelezőszerverhez abuse, postmaster és fbl postafiókod, ahova bejelentést tehetnek az inkriminált spamküldőkről - és ezt ellenőrzöd
10. monitorozod a levelezőszervert és anomália esetén ellenőrzöd a naplóállományokat
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!